Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از پدیده‌های جالب فوتبال ایران طی سال‌های حضور کارلوس کی‌روش، محمدرضا خانزاده بوده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمدرضا خانزاده که بعد از یک دوره حضور ناموفق در پرسپولیس توفیق چندانی در عرصه باشگاهی نداشته و حتی در تیم‌های معتبر داخلی هم توپ نزده، پای ثابت لیست تیم ملی برای تورنمنت‌های مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانزاده در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل از سوی کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و جزو ۲۳ نفر نهایی قرار گرفت، اما فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد. او شش ماه بعد باز هم به لیست نهایی تیم ملی در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ در استرالیا راه یافت، اما بار دیگر تورنمنت را بدون انجام بازی ترک کرد. در جام ملتها تنها جایی که اسمی از خانزاده برده شده مربوط به دقیقه ۱۲۰ بازی با عراق است که این بازیکن زحمت کشیده و به دلیل رفتار غیرورزشی، از همان نیمکت ذخیره‌ها کارت زرد دریافت کرده است! پس از آن خانزاده مدتهای طولانی به تیم ملی دعوت نشد تا این ذهنیت به وجود بیاید که او از جمع مهره‌های مورد علاقه کی‌روش خارج شده، اما در دو، سه ماه منتهی به جام‌جهانی دوباره سر و کله خانزاده در اردوهای تیم ملی پیدا شد. او حتی در اغلب مسابقات دوستانه این تیم پیش از اعزام به روسیه بازی هم کرد تا شاید تصور شود کارلوس در جام‌جهانی قصد میدان دادن به وی را دارد، اما باز هم خبری نشد که نشد. خانزاده در روسیه یک دقیقه هم برای تیم ملی بازی نکرد تا او به موردی بسیار نادر و استثنایی در فوتبال جهان تبدیل شود که در فاصله چهار سال در سه تورنمنت مهم حضور می‌یابد، اما یک ثانیه هم برای تیم کشورش بازی نمی‌کند!
آنچه ماجرای خانزاده را جالب‌تر می‌کند، اتفاقاتی است که یکی، پس از دیگری برای مدافعان میانی تیم ملی رخ داد. جلال حسینی که مهم‌ترین گزینه بازی در این پست به شمار می‌رفت اصلا برای حضور در جام‌جهانی دعوت نشد تا به زعم کارلوس کی‌روش جا برای «نسل جدید مدافعان» باز شود. انتخاب اول کارلوس برای این پست و زوج شدن با مرتضی پورعلی‌گنجی، روزبه چشمی بود. با این حال در بازی با مراکش وقتی برای امید ابراهیمی مشکل مصدومیت به وجود آمد، کی‌روش تصمیم گرفت روزبه را وسط ببرد و جای او یک مدافع میانی به زمین بفرستد. بر این اساس پژمان منتظری را آماده حضور در زمین کرد، اما پژمان موقع شکار(!) دستشویی‌اش گرفت و ناچار شد به سرویس بهداشتی مراجعه کند. پس از آن بود که مربی پرتغالی مجید حسینی را راهی زمین کرد. حسینی جوان در آن چند دقیقه نمایش خوبی داشت و به این ترتیب با مصدومیت چشمی در روزهای بعد از بازی با مراکش، خود مجید در در دو بازی پایانی ۱۸۰ دقیقه برای تیم کشورمان بازی کرد. حالا شما یک دلیل فنی برای حضور خانزاده در روسیه پیدا کنید. یعنی چند اتفاق دیگر برای چند مدافع تیم ملی باید رخ می‌داد تا خانزاده در سومین تورنمنت بزرگ ملی‌اش، یک دقیقه به زمین برود و بازی کند؟ اگر قرار بود ما بازیکنی در جام‌جهانی داشته باشیم که اصلا تحت هیچ شرایطی به میدان نرود، خب می‌شد حرمت جلال حسینی را نگه داشت و با دعوت از او، اتحاد هواداران تیم ملی را هم حفظ کرد. حتی پیش کشیدن بحث تجربه‌اندوزی از روی نیمکت(!) هم فایده چندانی ندارد، چرا که ما با یک فوتبالیست ۱۹ساله مواجه نیستیم. خانزاده در حال حاضر ۲۷ساله است و تجاربش را احتمالا در سیاحت‌های قبلی در برزیل و استرالیا اندوخته بود!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس جام جهانی تیم ملی پرسپولیس تیم ملی جام جهانی کیروش محمدرضا خانزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل فاش کرد: چرا بایرن از رئال می‌ترسد!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید - بایرن مونیخ یکی از بازی های کلاسیک بزرگ فوتبال اروپاست. 12 پیروزی برای تیم مادریدی، سه تساوی و یازده پیروزی برای بایرن، این دوئل را به عنوان یکی از متوازن‌ترین دوئل ها در قاره اروپا تبدیل کرده است.

احترام بین دو باشگاه کامل است و این را می توان در اظهاراتی مشاهده کرد که آنها در روزهای قبل از بازی رفت تبادل نظر کرده اند.

توخل دیروز در نشست خبری خود در مورد بازی با رئال گفت: «همه چیز تحت کنترل به نظر می رسد، اما شما پنج ثانیه بعد از رئال گل دریافت می کنید.»

در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بایرن-آینتراخت، توماس توخل یکی از ویژگی های بزرگ رئال مادرید را فاش کرد که باعث ترس رقبای آن می شود: «من چند بار بازی های رئال مادرید را با آنالیزورهایم دیده ایم. اگر نگاه کنید، در گل‌ها و موقعیت‌های آن‌ها اگر به 10 ثانیه عقب تر برگردید، اصلا به نظر نمی رسد که قرار است به گل برسند یا یک شانس گل مسلم خلق کنند.
همیشه نمی توان حدس زد رئال قرار است به گل برسد. گاهی بله، چون موقعیت‌های واضحی هستند و خطر را می‌بینید، اما گاهی اوقات آنها را نمی‌بینید. به نظر می رسد همه چیز تحت کنترل است، که رئال مادرید پنج ثانیه بعد شما را غافلگیر می کند. این واقعا ترسناک است.» 

توخل می گوید: «رئال بالاترین کیفیت فردی را دارد با توانایی باورنکردنی در تغییر موقعیت و حفظ ریتم در ضدحملات. اجرای فنی ضد حملات رئال بدون تاخیر انجام می شود. در ال‌کلاسیکو آنها نزدیک بود ببازند ولی خیلی سریع به هر دو گل بارسا پاسخ دادند و. بعد گل برتری را زدند. اصلا به نظر نمی رسید رئال قرار است به گل سوم برسد و این همان چیزی است که رئال را خاص می‌کند.»

دیگر خبرها

  • تصاویری از جشن قهرمانی تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران در تورنمنت کافا
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • توماس توخل درباره رئال مادرید چه گفت؟
  • توخل فاش کرد: چرا بایرن از رئال می‌ترسد!
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • جام حذفی؛ شکست فجر در حضور ۱٠ هزار تماشاگر 
  • جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس
  • (عکس) جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا
  • عکس| محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA