Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@12:56:51 GMT

توفان سبب لغو چهار پرواز از فرودگاه زابل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۳۷۹۱

توفان سبب لغو چهار پرواز از فرودگاه زابل شد

حمیدرضا پارسا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط نامساعد جوی و وقوع توفان همراه گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان این پروازها در مسیر تهران - زابل - تهران و مشهد - زابل - مشهد لغو شد.
وی افزود: بر اساس برنامه هواپیمای شرکت آتا قرار بود بعد از ترک تهران ساعت 7:50 دقیقه وارد فرودگاه زابل شده و ساعت 8:50 دقیقه این فرودگاه را به مقصد مهرآباد ترک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین هواپیمای شرکت قشم ایر بعد از ترک مشهد قرار بود ساعت 11:45 دقیقه وارد زابل شده و ساعت 12:45 دقیقه این فرودگاه را به سمت مشهد ترک کند.
رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: توفان گرد و خاک میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان را صبح امروز/سه شنبه/ به بیش از 9 برابر حد مجاز رساند.
علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان هزار و 461 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 104 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی در شهرستان زهک را به 800 متر کاهش داد.
رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد شدید در نقاط مستعد که از روز گذشته در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده تا فردا ادامه دارد.
وی گفت: در این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان غبار محلی و وزش باد همراه با گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3042**6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استاندارد روابط عمومی سیستان و بلوچستان گرد و خاک مشهد جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران عمره از فرودگاه‌های مشهد و امام (ره) اعزام می‌شوند

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها از آغاز عملیات حج عمره و اعزام زائران خانه خدا از ۱۱ فرودگاه کشور به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این عملیات از دوشنبه سوم اردیبهشت با اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه بین‌المللی مشهد و فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و عملیات رفت تا ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین آجیلیان - مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران - در آستانه آغاز عملیات حج عمره ۱۴۰۳، اظهار کرد: این عملیات ۱۰ روزه است و روزی یک پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و یک پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

وی با اشاره به فرودگاه‌های عامل حج عمره گفت: زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و در قالب ۱۱ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: ۲۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۲۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

آجیلیان با بیان اینکه آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود، گفت: تمامی پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره، قرار بود پس از ۹ سال وقفه از ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شود؛ اما به‌دلایل عملیاتی این اتفاق به تعویق افتاد؛ تا اینکه در نهایت با تلاش و پیگیری‌های سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، بنا شده اعزام زائران عمره از سوم اردیبهشت آغاز شود.

دیگر خبرها

  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • اعزام چهار هزار و ۱۰۰ نفر از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست
  • عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور به حج می‌روند
  • زائران عمره از فرودگاه‌های مشهد و امام (ره) اعزام می‌شوند