Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@01:22:40 GMT

طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۴۰۰۲

طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه اجرا می شود

به گزارش ایرنا حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشاط معنوی همزمان با سراسر کشور در 42 بقعه شاخص استان اجرا می شود که برای این منظور 42 مبلغ نیز اعزام می شوند.
وی برپایی خیمه های معرفت، مشاوره وقف، کلاس های آموزشی و اردوهای سیاحتی - زیارتی را از بخش های مختلف اجرای این طرح در استان برشمرد و گفت: نشاط معنوی در بهره برداری هرچه بهتر اوقات فراغت فصل تابستان برای جوانان و نوجوان موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی شیوه زندگی از پرکاربردترین برنامه های طرح های مقطعی اوقاف در بقاع متبرکه است گفت: حل مشکلات خانوادگی در اولویت برنامه های آموزشی قرار دارد.
وی ادامه داد: خیمه های مشاوره وقف در طرح نشاط معنوی نیز با این هدف برپا شده که نیات واقفان را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهد.

** ثبت 20 وقف جدید در سال جاری
بخشی پور از ثبت 20 وقف جدید از ابتدای امسال در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ثبت وقف ها روند افزایشی داشته و بیشتر نیات نیز مربوط به عزاداری، مباحث قرآنی، خیرات، هزینه های درمان و حوزه علمیه بوده است.
وی همچنین از راه یافتن 382 نفر به مسابقات قرآن استانی خبر داد و افزود: این تعداد افراد از بین 700 متسابق انتخاب شده اند و پس از رقابت در مرحله استانی در هر رشته نفرات اول به مرحله کشوری راه می یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه مراسم ویژه ای برای شهادت امام جعفر صادق(ع) در بقاع متبرکه برگزار می شود اظهار داشت: مراسم شب شهادت در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند و روز شهادت در امامزاده سید حامد علوی چنشت به صورت محوری برگزار خواهد شد.
وی گفت: مراسم شب شهادت از امامزادگان باقریه (ع) بیرجند به صورت زنده از شبکه استانی و شبکه پنج تهران پخش می شود که امید است با حضور پرشور مردم این بقعه متبرکه به عنوان قطب فرهنگی استان از شبکه تهران معرفی شود.
9766*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اوقات فراغت جامعه عزاداری کلاس های آموزشی هزینه های درمان جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این خیر ۳۵ ساله حدود ۷ سال پیش در شب‌های قدر با طرح اکرام ایتام کمیته امداد آشنا شد و با مراجعه به کمیته امداد حمایت یک فرزند یتیم را بر عهده گرفت و کم کم در این سال‌ها به همراه همسرش تعداد فرزندان را افزایش داد.


وی انگیزه خود را از انجام امور خیرخواهانه دستگیری از نیازمندان به‌ویژه ایتام و رفع مشکلات آنها بیان کرد و گفت: افزایش حقوق، پذیرش در مقطع دکتری، بهبود شرایط کاری از ثمرات دعای یتیمان بوده است.


این معلم نیکوکار قصد دارد یتیمان بیشتری را تحت حمایت قرار دهد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند