Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@18:41:12 GMT

انتقال روحانی از فرودگاه زوریخ با بالگرد نظامی +عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۴۵۵۰

انتقال روحانی از فرودگاه زوریخ با بالگرد نظامی +عکس

رئیس جمهور از فرودگاه زوریخ با بالگردهای نظامی AS۵۳۲ به محل استقرارش منتقل شده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (11 تیر 1397) برای انجام دو سفر اروپایی به سوئیس و اتریش، وارد فرودگاه زوریخ شد.

بیشتر بخوانید:

همراهان روحانی در سفر به سوئیس و اتریش چه کسانی هستند؟

مراسم استقبال رسمی نیز بلافاصله توسط "الن برسه" رئیس‌جمهور سوئیس  انجام گرفت و دو طرف پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند و سپس هیئت های عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نکته قابل توجه در این مراسم حضور همزمان 4 بالگرد نظامی  AS532 نیروی هوایی ارتش سوئیس  بود که در تصاویر منتشر شده خودنمایی می‌کردند. این بالگردها در فرودگاه زرویخ مستقر شده بودند.

4 فروند بالگرد نیروی هوایی ارتش سوئیس در تصویر دیده می‌شود


دقایقی بعد و پس از اتمام مراسم استقبال رسمی، این بالگردها رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی را به محل استقرار منتقل کردند.

 ** بالگرد A6532 را بشتر بشناسید

این بالگرد با نام کامل Eurocopter AS532 Cougar در سال 1977 و توسط کمپانی بالگردسازی اروپا یعنی یوروکوپتر ساخته شد. نخستین پرواز این بالگرد در فرانسه به ثبت رسیده و پس از آن، این بالگرد در کشورهای بلغارستان و ترکیه پرواز کرده‌اند.

این بالگرد، غیر از نیروی هوایی ارتش سوئیس در بسیاری از کشورها از جمله،‌ آلمان،  شیلی، عربستان سعودی، اسپانیا، اسلونی مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی بالگرد نظامی روحانی زوریخ سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با ۵ بالگرد

مقاومت فلسطین امروز، با هدف قرار دادن نظامیان اسرائیلی در جنوب غرب شهر غزه، بار دیگر توانمندی خود در نبرد زمینی را با وجود گذشت ۲۱۱ روز جنگ به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی سرایا القدس امروز شنبه با انتشار یک ویدئو، صحنه‌هایی از تداوم هدف قرار دادن نظامیان اسرائیلی در خط تدارکاتی محور نتساریم در جنوب غرب شهر غزه را به نمایش گذاشت.

در حالی که برخی رسانه‌های عبری مدعی احتمال آتش‌بس در غزه طی ساعات آینده و توافق تبادل اسرا هستند، مقاومت فلسطین همچنان توانمندی نظامی خود را به ارتش اشغالگر نشان می‌دهد. ارتشی که با وجود هفت ماه جنگ فرسایشی همچنان تهدید می‌کند که در حال تدارک برای حمله زمینی به رفح است.

در چنین فضایی که مقاومت فلسطین همچنان در جبهه‌های مختلف در حال رویارویی با نظامیان اشغالگر با استفاده از تاکتیک‌های مختلف نبرد زمینی است، منابع رسانه‌ای اسرائیلی امروز اعلام کردند که در نبردهای امروز شماری از نظامیان اشغالگر مجروح شده‌اند و دست‌کم ۵ بالگرد این نظامیان را از مناطق مختلف نوار غزه به بیمارستان‌های مختلف در فلسطین اشغالی منتقل کردند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با ۵ بالگرد
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش