Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه آزمون دوره‌های آموزشی مربیان طرح «زندگی به رنگ خدا» با استقبال علاقه‌مندان برگزار شد، گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر در این آزمون شرکت کردند که ۶۰ درصدشان را بانوان تشکیل می‌دهند. ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری رفع آسیبهای اجتماعی و آموزش سبک زندگی اسلامی است، اظهار کرد: بر همین اساس دوره‌های آموزشی مربیان طرح «زندگی به رنگ خدا» در جوار آستانمقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با هدف آموزش مهارت‌های زندگی در سه گرایش مهارت‌های زندگی با رویکرد مهارتهایفردی، مهارتهای زندگی با رویکرد ازدواج و خانواده و مهارت‌های زندگی با رویکرد فرزندپروری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک هزار و 200 نفر در آزمون مربیان طرح آموزشی «زندگی به رنگ خدا» شرکت کردند، تصریح کرد: 60 درصد شرکت‌کنندگان بانوان و 40 درصد آنها آقایان بودند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف گفت: 600 نفر از این شرکت‌کنندگان برای دوره یک هفته‌ای آموزش مربیان در قم انتخاب می‌شوند و از تاریخ پانزدهم تیرماه در 6 دوره یک‌هفته‌ای آموزشهای لازم را فرا می‌گیرند.

موسوی متقی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این دوره یک‌هفته‌ای که با حضور اساتید کشوری برگزار می‌شود، آزمونی از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود و پس از قبولی در این آزمون، گواهینامه معتبر جهاد دانشگاهی به آنها اعطاء می‌شود تا بتوانند در امامزاده‌ای به تدریس دروس مربوط به خود بپردازند.

انتهای پیام/

برگزاری آزمون مربیان طرح «زندگی به رنگ خدا» با حضور ۱۲۰۰ نفربرگزاری آزمون مربیان طرح «زندگی به رنگ خدا» با حضور ۱۲۰۰ نفر R1428/P1439/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان اوقاف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اوقاف سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی صبح جمعه در حاشیه بازدید از روند برگزاری نوزدهمین دوره آزمون حفظ قرآن کریم در مشهد با اشاره به شور و شوق زیاد شرکت‌کننده‌ها اظهار کرد: وقتی با آنها صحبت می‌کردیم اعتماد به نفس خوبی داشتند؛ خیلی‌ها هم می‌گفتند دغدغه کسب مدرک نداریم و فقط می‌خواهیم خود را محک بزنیم.

وی این نکته را نشانه اهتمام و جدی گرفتن قرآن در جامعه بیان و خاطرنشان کرد: پررنگ شدن فضای قرآنی در کشور به خوبی در این آزمون هم جلوه داشت.‌ای کاش برخی‌ها می‌آمدند و این آزمون را از نزدیک می‌دیدند که چه فضای گرم و شورانگیزی دارد.

قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد

قمی حفظ موضوعی قرآن کریم را یکی از بهترین توصیه‌های بزرگان و کارشناسان عنوان و اظهار کرد: قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد؛ آیه‌ها، فرازها و سوره‌های منتخبی که نیاز امروز جامعه ما است در قرآن آمده که می‌توانند آن‌ها را با خلاصه تفسیر و توجه به معنا حفظ کنند. افرادی که با این روش قرآن را حفظ کنند بعد به مرور می‌توانند وارد فضای حفظ قرآن شوند و کل آن را بر اساس معنا پایه حفظ کنند.

با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد افزود: با حفظ موضوعی یک جمعیت چند میلیونی از مردم کشور می‌توانند مثلاً ۲۰۰ آیه مهم قرآن که مورد تاکید بزرگان و روایات است و از طرفی موجب گذران بهتر و اعتلا بخشیدن زندگی می‌شود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دو میلیون نفر ۳۰ آیه قرآن را حفظ کردند افزود: تعدادی از این افراد در آزمون شرکت کردند و مدرک حفظ موضوعی را نیز گرفتند.

قمی تصریح کرد: حفظ این آیه‌ها موجب می‌شود تا فرد با آیه‌های ناظر بر زندگی‌اش مانند رفاقت، خانواده، پدر و مادر، مسائل اجتماعی، علمی و حتی سیاسی آشنا و آنها را با بهترین تبیین‌ها که در ترجمه‌ها و تفسیرها آمده حفظ کند تا موقع صحبت کردن بتواند به کلام خدا استناد کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه در این مسیر خادم و مصمم هستیم تا این عرصه گسترده‌تر از قبل تداوم پیدا کند خاطر نشان کرد: همه مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی باید برای تقویت و توسعه قرآن و زندگی کردن با آیه‌های قرآنی پای کار بیایند

کد خبر 6095656

دیگر خبرها

  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • برگزاری نوزدهمین دوره طرح آزمون اعطای مدرک
  • برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • برگزاری آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد