Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@00:28:42 GMT

ساخت اولین بالابر 33 متری با کاربری اطفا حریق

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۵۰۹۴

‍‍‍‍‍‍

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک ؛ اولین بالا بر 33 متری کشور به همت صنعتگران شرکت لجور اراک طراحی و ساخته شد .
مهدی نیا مدیر عامل شرکت لجور گفت : طراحی و ساخت این بالابر 33 متری یکسال زمان برده و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و استانداردهای جهانی قابلیت اطفا حریق با ظرفیت پاشش 3800 لیتر آب در دقیقه و مقره شویی با ظرفیت پاشش 250 لیتر در دقیقه را دارد برای ساخت این بالابر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده که یک سوم قیمت وارداتی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی انگیزه ساخت این بالابر را نیاز فوری به این دستگاه در حادثه تلخ پلاسکو و آلودگی شهرهای جنوبی کشور و شستشوی مقره به جای تعویض آن اعلام کرد و گفت: تا کنون بیش 3 هزار 200 دستگاه بالابر با 50 نوع کاربری ساخته شده و این شرکت با دارا بودن 250 نیروی متخصص بومی ظرفیت تولید سالانه 300 دستگاه انواع بالابر و جرثقیل را دارد و می تواند از خروج 6 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کند.
مدیر عامل شرکت لجور که اسم این واحد تولیدی را از کوهی مرتفع نزدیکی شهرستان شازند به نام لجور گرفته یادآور شد که به همراه همسرش در سال 1364 با فروختن منزل شخصی کارگاه کوچک تعمیر ادوات کشاورزی را بنا کرد که اکنون پس از سه دهه تلاش چرخ بزرگترین شرکت ساخت بالابر و جرثقیل کشور را به حرکت در می آورد.
وی ادامه داد : این شرکت در اواخر سال ۱۳۷۳ به عنوان تولیدکننده جرثقیل در شهر اراک به ثبت رسیده است و تولیدات شرکت شامل ساخت جرثقیل‌های پشت کامیونی، بالابر هیدرولیکی و تریلرهای کشاورزی است.
لجور تنها شرکت ایرانی است که جرثقیل سنگین تولید می‌کند.
خانم مهاجری قاتم مقام شرکت لجور و همسر مدیر عامل هم گفت : خودکفایی کشور و بی نیازی به بیگانگان یکی از اهداف مهم فعالیت مهندسان و صنعتگران این واحد تولیدی است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کالای ایرانی اطفا حریق بالا بر جرثقیل اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید چاپگرهای سه‌بعدی فلزی از طریق تکنولوژی SLM که در انحصار معدودی کشور خارجی بوده، امکان تولید مستقیم پیچیده‌ترین قطعات از فایل‌های سه‌بعدی را با بالاترین دقت فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، احمد فروزمهر، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید چاپگرهای سه‌بعدی، گفت: این دستگاه مبتنی بر تکنولوژی SLM است که از پودر آلیاژ به‌عنوان ماده اولیه و لیزر به عنوان ابزار ساخت استفاده می‌کند. این روش امکان تولید قطعات با هر پیچیدگی را به طور مستقیم از فایل سه‌بعدی آنها فراهم می‌کند. در این روش، محصول فلزی نهایی با هرگونه پیچیدگی، مستقیما بدون نیاز به عملیات ثانویه خاصی از فایل سه‌بعدی آن ساخته می‌شود. در این فرآیند لیزر توان بالا برای ذوب پودر فلزی و آمیختن آنها به هم استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه زمانی که یک لایه تشکیل می‌شود، یک لایه پودر جدید روی سطح ساخت گسترده می‌شود، ضخامت لایه‌ها را ۲۰ تا ۱۰۰ میکرون دانست و خاطرنشان کرد: از جمله موادی که در فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرند، فولاد ابزار، فولاد زنگ نزن، کبالت کروم و تیتانیوم هستند. زمانی که مواد واکنش‌زا مانند تیتانیوم یا آلومینیوم مورد استفاده قرار می‌گیرند، میزان اکسیژن در محفظه مهر و موم شده باید به حداقل برسد تا از اکسید شدن ماده و نقص‌های بعدی جلوگیری کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این دستگاه برای ساخت قطعات مورد نیاز صنایع نیروگاهی، هوافضا، خودرو، ساخت قالب‌های صنعتی، پزشکی و دندانپزشکی کاربرد دارد. این دستگاه همچنین در زمینه تحقیقات در حوزه علوم مهندسی مکانیک و متالورژی نیز قابلیت‌های متعددی دارد.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، فروزمهر افزود: ما نخستین سازنده پرینتر سه‌بعدی فلزی (SLM) در کشور هستیم که ساخت آن تا پیش از این تنها در انحصار چهار کشور آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه بوده و به دلیل تحریم‌ها، واردات این تجهیزات امکان‌پذیر نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • تولید دستگاه همودیالیز برای اولین بار در غرب آسیا توسط فناوران ایرانی
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده
  • (تصاویر) ساخت اولین شهربازی دنیا با الهام از انیمه Dragon Ball در عربستان
  • وقوع اولین فقره آتش سوزی جنگلی در مازندران
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه