Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید صمدی با انتقاد از عدم تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به تجهیزات معادن زغال سنگ، اظهار داشت: در زمان ثبت سفارش کالاها برای دریافت ارز 4 هزار و 200 تومانی درخواست‌های متعددی برای واردات لوکوموتیو معادن مطرح کردیم اما مسئولین گفتند به این کالا ارز تخصیص نیافته و باید به کالاهای اضطراری ارز بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مشاهده لیست اعلامی بانک مرکزی از شرکت‌های دریافت کننده ارز متوجه شده‌ایم واردات بخارشور، چای، نخود و لوبیا به واردات لوکوموتیو که یکی از الزامات معادن ذغال سنگ است اولویت دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زغال سنگ ایران با انتقاد از اینکه عامل اصلی حادثه معدن یورت زمستان نقص لوکوموتیو بود، تصریح کرد: در آن مقطع شعارهای مختلفی مبنی بر تجهیز معادن ذغال سنگ مطرح شد حتی قرار شد از محل حقوق دولتی ایمنی معادن زغال سنگ انجام شود اما متأسفانه هنوز یک ماسک در اختیار معادن زغال سنگ قرار نگرفته چه برسد به تجهیز ایمنی در این معادن.

صمدی با اشاره به اینکه در تصمیم جدید دولت واردات تجهیزات معادن به ویژه معادن زغال سنگ در اولویت سه قرار گرفته و حائز دریافت ارز دولتی نیست، گفت: واقعا نمی‌دانیم تصمیمات دولت براساس چه معیارهایی اعلام می‌شود. اولویت بندی خود فسادزاست اما سوال اینجاست چرا بخش معدن در تخصیص ارز نادیده گرفته شده است.

وی با تأکید براینکه مشاهده لیست اعلامی بانک مرکزی نشان می‌دهد هیچ کدام مواد اولیه برای کارخانجات وارد نکرده و اکثراً کالای نهایی را ثبت سفارش کرده‌اند، افزود: بخش معدن امروز نیازمند حمایت ویژه‌ای از سوی دولت است اما گویا این موضوع اصلاً این موضوع در دولت مورد توجه نیست.

به گزارش تسنیم، اواسط اردیبهشت امسال معدن زغال‌سنگ زمستان یورت واقع در آزادشهر استان گلستان دچار حادثه شد که بر اثر آن 21 تن از کارگران جان خود را از دست داده حدود 70 تن نیز زخمی شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نخود و لوبیا مستحق ارز دولتی هستند، لوکوموتیو معدن نیست؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم

استاندار قم گفت: دولت سیزدهم برای پروژه متروی قم ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تخصیص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمد آقامیری عصر امروز در بازدید از پروژه متروی قم با بیان اینکه دولت مصمم است موضوعات حمل و نقل داخل شهر را به هر روش ممکن حل کند، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که در زمان‌بندی 6 یا 7 ماه آینده اولین رام قطار برای متروی استان را تامین کنیم.

وی انجام مقدمات لازم برای این امر را مستلزم بر طرف شدن موانع ارزی دانست و افزود: خرید واگن جزو واردات محسوب می‌شود که پیگیری‌ها در این خصوص انجام شده و امید داریم این مسئله در کوتاه‌ترین زمان حل شود.

استاندار قم گفت: دولت سیزدهم  برای پروژه متروی قم 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت و یک‌هزار میلیارد تومان نیز برای مونوریل تخصیص داده و این گام اولی است که برداشته شده است.

به گزارش تسنیم، خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر و 14 ایستگاه عبوری در حال احداث است. فاز نخست خط یک مترو قم در قالب 6 ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

همچنین خط 2 مترو نیز به طول 28 کیلومتر از اراضی 560 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز و در محدوده میدان 72 تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند