Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتریش در واکنش به توافق دولت ائتلافی آلمان در مسئله پناهندگان اعلام کرد که برای حمایت از کشور و شهروندان خود اقدامات مستقل ملی در مقابله با پناهجویان و در حفاظت از مرزهایش را در دستور کار قرار می‌دهد. ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، اتریش در واکنش به توافق پناهندگان بین احزاب متحد مسیحی در آلمان خود را برای اقدامات مستقل ملی برای حمایت از مرزهایش در برابر هجوم پناهندگان آماده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدر اعظم آلمان شب گذشته بعد از مذاکراتی با حزب سوسیال مسیحی اعلام کرد که  به توافقی درباره مهاجران غیر قانونی در آلمان دست یافته است.

وی گفت که مراکز استقبال و بازگرداندن پناهجویان از کشورهایی که از آن آمده اند ایجاد خواهد شد.

صدراعظم آلمان گفت ما مجموعه‌ای از مراکز انتقال پناهجویان در آلمان تاسیس خواهیم کرد که پناهجویان از این مراکز به طور مستقیم به کشورهایی بازگردانده می شوند که پیش از ورود به آلمان در آنجا حضور داشتند.

بر اساس بیانیه مشترک صدر اعظم اتریش و معاون صدر اعظم و وزیر کشور که روز سه شنبه منتشر شده است اتریش خود را برای اقدامات ملی در این راستا آماده می کند.

در این بیانیه آمده است که ابتدا ما باید ببینیم که آیا این توافق توسط تمام دولت ائتلافی آلمان پذیرفته خواهد شد؛ اگر این توافق به موضع دولت آلمان تبدیل شود ما خود را موظف می دانیم که وارد عمل شویم و معایب و مضرات این تصمیم را برای اتریش و مردم آن برطرف کنیم.

همچنین در این بیانیه آمده است که اتریش خود را برای این منظور آماده می کند تا بخصوص اقداماتی را برای حمایت از مرزهای جنوبی خود در پیش گیرد. سباستین کورس، صدر اعظم اتریش چندین بار براین مسئله تاکید کرده است که بخصوص کنترل های مرزی در گذرگاه برنر در مرز بین ایتالیا و اتریش موضوع بحث های ما است.

احزاب متحد مسیحی در آلمان بر اساس توافق شب گذشته خود می خواهند مراکز ترانزیتی برای پناهندگانی که در دیگر کشورهای اروپایی ثبت نام کرده اند در مرز بین آلمان و اتریش تاسیس کنند. از این مراکز، پناهجویان باید مستقیما به کشورهای مربوطه که در آن ثبت نام کرده  و قبلا حضور داشته اند برگردانده شوند.

کشور اتریش در اول ماه جولای (10 تیرماه) به مدت شش ماه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفته است. سباستین کورس، امنیت و مبارزه با مهاجرت های غیر قاونی را از اولویت های کشورش در این دوره دانسته و تغییر پارادایم در سیاست مهاجرت با تمرکز بیشتر بر حفاظت از مرزهای خارجی را ضروری دانست.

کورس از اولویت های دیگر کشورش در این دوره را برقرای صلح، امنیت و ثبات در همسایگی اتحادیه اروپا و همچنین برقراری رفاه در اروپا با دیجیتال سازی و اتوماسیون دانست.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس

یک مطالعه آماری نشان می‌دهد تعداد پناهجویانی که به علت بی‌خانمان شدن در انگلیس به کمک نیاز دارند طی یک سال به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، موسسه خیریه کمک به مهاجران و پناهندگان موسوم به «Praxis» افزایش پدیده بی‌خانمانی را در انگلیس چشمگیر توصیف کرده است.

آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد این رقم بین سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) بیش از دو برابر شده است.

۱۸۷۰ خانوار در دوره ژوئیه تا سپتامبر وجود داشتند که به دلیل مواجهه با بی‌خانمانی از مقامات محلی درخواست کمک داشتند.

در همین حال، این رقم برای دوره اکتبر تا دسامبر به ۴۱۵۰ افزایش یافت.

این ارقام از بازه‌های زمانی مشابه در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برآورد شده است.

به گزارش «آی نیوز»، کمبود مسکن در دسترس و مقرون به صرفه به این معنی است که پناهندگان برای یافتن خانه‌ای برای نقل مکان با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • ادعای جنجالی؛ رالف رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد!
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • هاینر: رانگنیک انتخاب خوبی برای بایرن مونیخ است
  • رالف رانگنیک و دادن جواب بله به بایرن مونیخ؛ در آستانه توافق نهایی