Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (11 تیر 1397) برای انجام دو سفر اروپایی به سوئیس و اتریش، وارد فرودگاه زوریخ شد.

مراسم استقبال رسمی نیز بلافاصله توسط "الن برسه" رئیس‌جمهور سوئیس  انجام گرفت و دو طرف پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند و سپس هیئت های عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نکته قابل توجه در این مراسم حضور همزمان 4 بالگرد نظامی  AS532 نیروی هوایی ارتش سوئیس  بود که در تصاویر منتشر شده خودنمایی می‌کردند. این بالگردها در فرودگاه زرویخ مستقر شده بودند.


4 فروند بالگرد نیروی هوایی ارتش سوئیس در تصویر دیده می‌شود

دقایقی بعد و پس از اتمام مراسم استقبال رسمی، این بالگردها رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی را به محل استقرار منتقل کردند.

 ** بالگرد A6532 را بشتر بشناسید

این بالگرد با نام کامل Eurocopter AS532 Cougar در سال 1977 و توسط کمپانی بالگردسازی اروپا یعنی یوروکوپتر ساخته شد. نخستین پرواز این بالگرد در فرانسه به ثبت رسیده و پس از آن، این بالگرد در کشورهای بلغارستان و ترکیه پرواز کرده‌اند.

این بالگرد، غیر از نیروی هوایی ارتش سوئیس در بسیاری از کشورها از جمله،‌ آلمان،  شیلی، عربستان سعودی، اسپانیا، اسلونی مورد استفاده قرار گرفته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و نهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

اردن خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از کشتار در رفح شد ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۱۱

وزیر امور خارجه اردن امروز (دوشنبه) خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از کشتار در رفح شد.

 «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن بر ضرورت جلوگیری از تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوب نوار غزه و جلوگیری از کشتار جدید در این منطقه تأکید کرد.

وی در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: همه باید بر اسرائیل برای ممانعت از حمله آن به رفح اعمال فشار کنند.

الصفدی افزود که چنین حمله‌ای به منزله کشتار جدید خواهد بود.

وزیر خارجه اردن همچنین گفت که افراطی‌های کابینه رژیم صهیونیستی، اوضاع کرانه باختری را به سمت انفجار سوق می‌دهند.

اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۹

«ایال مجاد» نویسنده اسرائیلی امروز (دوشنبه) تاکید کرد که «اقدامات بنیامین نتانیاهو اسرائیل را به ویرانی می کشاند.»

 مجاد اضافه کرد: نتانیاهو مستبد و متعصب است و اسرائیل را ملک شخصی خود می داند. او به اندازه ای به سلطه و سیطره عادت کرده است که نمی پذیرد شخص دیگری جای او را بگیرد.

وی افزود: کناره گیری از حکومت به نظر نتانیاهو مانند انتقال مالکیت یک ملک شخصی است.

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته (یکشنبه) گفت: سیاست‌های کابینه حاکم بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند.

«یائیر لاپید» با انتقاد از سیاست های کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نیروها و فرماندهان ارتش قبل از همه، از سیاست های شکست خورده کابینه حاکم آسیب می بینند.

وی با اشاره به طرح آمریکا برای تحریم یک واحد ارتش رژیم صهیونیستی، این اقدام را اشتباه دانست و خواستار جلوگیری از عملیاتی شدن آن شد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: ریشه مشکل در ارتش نیست بلکه در حوزه سیاسی است.

با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم تحقق اهداف رژیم صهیونیستی در این جنگ، نتانیاهو و کابینه وی زیر فشار شدید قرار دارد و ساکنان سرزمین های اشغالی در مناسبت های مختلف به خیابان آمده و ضمن اعتراض به نخست وزیر این رژیم خواستار آتش بس و استرداد اسرای خود و استعفای کابینه اسرائیل هستند.

    مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۸

 درپی عملیات طوفان الاقصی و اقدام ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم صهیونیستی، مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات (ام الرشراش) در جنوب سرزمین های اشغالی گفت: شرکت های حمل و نقل به ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ اعتماد ندارند و ما هر ماه میلیون ها دلار خسارت متحمل می شویم.

به گزارش رسانه های عربی، «گدعون گالبر» افزود: ائتلاف آمریکا نشان داد که در مقابل تهدیدهای یمنی ها ناتوان است و ترس از درگیری با یمنی ها، به تعطیلی کامل بندر ایلات منجر شده است.

وی اضافه کرد: از پایان نوامبر۲۰۲۳ تا امروز فقط ۲ تا ۳ کشتی وارد بندر ایلات شده است و تقریبا کاری در بندر انجام نمی شود.

گالبر گفت: اسرائیل و کشورهای عضو ائتلاف دریایی، ثابت کرده اند که می ترسند و ضعیف هستند به همین خاطر یمنی ها هر روز با افتخار بیشتری به عملیات خود ادامه می دهند.

وی درباره میزان خسارت های بندر اسلات تصریح کرد: هر ماه متحمل خسارتی درحدود ۱۰ میلیون شِکِل(۲.۷ میلیون دلار) می شویم.

مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات گفت: اگر روزی در شمال با حزب الله وارد جنگ شویم و فرودگاه بن گورین بسته شود و موشک ها به بنادر «حیفا» و «اشدود» برسد، اسرائیل در محاصره کامل قرار می گیرد، پس از هم اکنون باید برای بازگشایی مسیر به سمت ایلات کاری کنیم.

گالبر افزود: شرکت بهره بردار بندر ایلات، برای ماه های نوامبر و دسامبر مقداری کمک دریافت کرده است ولی این کمک ها، حقوق کارکنان را نیز پوشش نمی دهد.

حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۷

حزب‌الله لبنان امروز دوشنبه از حمله به پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

 حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت شجاعانه آن، مجاهدان ما ساعت ۱۰:۲۵ دقیقه صبح امروز تجمع نظامیان صهیونیست در محوطه پایگاه نظامی حانیتا را هدف حملات راکتی قرار دادند.

حزب الله ساعاتی پیش نیز محل تجمع نظامیان صهیونیست را در اطراف مرکز نظامی الضهیره با موشک هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز اعلام کرده بود: یک پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۴۵۰ را که در حال انجام ماموریت جنگی بر فراز منطقه العیشیه واقع در جنوب لبنان بود، سرنگون کرده است.

روایت پزشک مصری از اوضاع فاجعه‌بار غزه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۶

یک پزشک مصری که در نوار غزه حضور دارد، اوضاع و مشکلات مردم در آن منطقه را غیر قابل توصیف می‌داند.

 احمد عبدالعزیز، استاد جراحی استخوان در دانشکده پزشکی دانشگاه قاهره در اظهارتی گفت رسانه‌ها میزان مشکلات و رنج‌های مردم غزه را بازتاب نمی‌دهند و در حال حاضر وسیله‌ای برای برداشتن آوارها در آن منطقه وجود ندارد و ساختمان‌های ویران‌شده به گورستان‌های جمعی  تبدیل شده و برخی خانواده‌ها به‌طور کامل زیر آوار مانده‌اند.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: همه طرف‌ها باید به هر طریقی که شده است برای توقف جنگ تلاش کنند و فعالیت پزشکی باید متناسب با فاجعه موجود باشد.

پیش از این در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد این پزشک مصری مطب خود در کشورش را تعطیل کرده و جزو اولین پزشکانی بوده که بعد از هفتم اکتبر به‌طور داوطلبانه در کمک‌های انسانی به مردم غزه مشارکت کرد.

وی که اخیرا به شمال نوار غزه رفته است، می‌گوید: ویرانی کامل در نوار غزه رخ داده است و کم پیش می‌آید خانه‌ای پیدا کنی که قابل سکونت باشد، وضعیت صدها هزار نفر غیر انسانی است و خانواده‌ها به گونه‌ای زندگی می‌کنند که تنها یک پتو بر روی یک طناب فاصله بین آن‌ها با خانواده دیگر است و سقفی به جز آسمان بالای سر آن‌ها نیست. آب شرب، خدمات بهداشتی، غذا و نیازهای زندگی در نوار غزه وجود ندارد. حجم رنج‌ها باورنکردنی و تخیلی است.

این پزشک مصری تاکید کرد: مردم غزه مکانی ندارند که به آنجا بازگردند و در این وضعیت فاجعه‌بار مانده‌اند زیرا حتی مکانی برای ساخت و ساز وجود ندارد و همه جا پر از آوار است.

وی با اشاره به نبود امکانات درمانی و دشواری کار تیم‌های پزشکی تاکید کرد: بیش از ۷۰ هزار مجروح در غزه وجود دارد که استخوان‌های آن‌ها شکسته و از پوست بیرون زده است. با این حال تنها چیزی که هیچکس نتوانست و نمی‌تواند آن را ویران کند، صبر و مقاومت مردم غزه و پافشاری‌شان برای ماندن در سرزمین خود است.

انتقاد وزیر نتانیاهو از عملکرد اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۶

 وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از عملکرد برخی اعضای شورای جنگ این رژیم انتقاد کرد و آنها را به خاطر توقف حمله زمینی به منطقه رفح در جنوب نوار غزه مقصر دانست.

به گزارش شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از عقب‌نشینی ارتش از مناطقی از نوار غزه و کاهش فشار بر مقاومت فلسطین انتقاد کرد.

وی، «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» دو عضو شورای جنگ را مقصر وضعیت کنونی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه دانست و افزود: اگر گانتس و آیزنکوت نبودند، ما از مدت ها پیش وارد رفح شده بودیم.

ابوالغیط: اسرائیل در جنگ غزه دستاوردی نداشته است ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۵

دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی همواره به دنبال جنگ است، تشکیل کشور مستقل فلسطین را تنها راه‌حل مساله فلسطین دانست.

 «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگویی ویژه با شبکه ماهواره‌ای «صدی البلد» درباره مساله فلسطین با اشاره به تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین تاکید کرد: «اسرائیل» در حملات خود به نوار غزه با وجود اینکه خسارات بزرگی را به جنبش حماس وارد آورده اما تا این لحظه هیچ دستاوردی نداشته و در کل شرایط ملتهب است.

ابو الغیط در ادامه اظهار کرد: درگیری در غزه پس از صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه تمام نشد و اسرائیل این قطعنامه را نادیده گرفته و نقض کرد، کابینه نتانیاهو به هر طریقی حتی به بهای خسارات گسترده، می‌خواهد جنگ در غزه را به نفع خود تمام کند.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین گفت: خاورمیانه به دست مردمش به سمت بدتر شدن تغییر کرد و ما الآن در بدترین شرایط اعراب هستیم. ما در سال ۱۹۶۷ هم در چنین شرایطی نبودیم.

او در پایان نیز گفت: تصور می‌کنم راه‌حل مساله فلسطین تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار «اسرائیل» است تا همزیستی امنی میان دو ملت برقرار شود چراکه «اسرائیل» همواره به دنبال جنگ است.

حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) مناطق مختلف نوار غزه به ویژه شمال و شرق شهر غزه را به شدت بمباران کردند.

 هواپیماهای رژیم اشغالگر صهیونیستی، منطقه الصفطاوی در شمال شهر غزه و همچنین محلات شرقی این شهر را به شدت بمباران کردند.

منابع فلسطینی در این باره اعلام کردند که شدت حملات در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه بیش از سایر مناطق بوده است.

رژیم اشغالگر، همچنین ساختمان الصحابه در محله الدرج در شهر غزه را بمباران کرد.

هواپیماهای رژیم اشغالگر همچنین منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه را مورد حمله قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات وحشیانه دیگری، اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن شش فلسطینی شهید و شمار دیگری زخمی شدند. این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۶ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ شهروند فلسطینی را شهید و ۱۰۴ تن دیگر را زخمی کرد.

استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل

یک رسانه عبری گزارش داد، رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به خاطر مسئولیتش در شکست عملیات «طوفان الاقصی» استعفای خود را اعلام کرد.

 روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «آحارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل «امان» تصمیم گرفت پس از ۳۸ سال حضور در ارتش، استعفای خود را به خاطر شکست هفت اکتبر اعلام کند؛ این نخستین استعفای یک مسئول اسرائیلی از زمان جنگ است.

این روزنامه گزارش داد، صبح امروز (دوشنبه) هالیوا، استعفای خود را به هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

طبق گزارش این روزنامه، هالیوا در آغاز جنگ به دلیل شکست هفت اکتبر تصمیم به استعفا گرفته بود.

وبگاه واللا نیز گزارش داد: در استعفانامه‌ای که هالیوا به رئیس ستاد ارتش ارائه کرد، مسئولیت خود را درباره شکست هفت اکتبر پذیرفت و اعلام کرد طی هفته‌های آینده به فعالیت خود پایان می‌دهد و پستش را ترک می‌کند.

این وبگاه گزارش داد، گفت‌وگوی طولانی میان رئیس ستاد ارتش و هالیوا انجام شد و رئیس ستاد از وی خواست صبر کند.

این گزارش می‌افزاید نامزد اصلی که احتمالا جای هالیوا را می‌گیرد «شلومی بیندر» است که اکنون رئیس بخش عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی است.

هالیوا گفت: در تمام بازدیدهایی که طی روزهای اخیر از واحدهای ارتش داشتم تأکید کردم آغاز جنگ یک شکست اطلاعاتی بود؛ اتفاقی که افتاده باید عمیقا مورد بررسی قرار گیرد و از نتایج عبرت بگیریم اما موضوع مهم کنونی جنگ و پیروزی در آن است.

هالیوا نوامبر نیز درباره شکست اطلاعاتی قبل از جنگ هفت اکتبر صحبت کرد و گفت: اطلاعات و ارتش در هفت اکتبر شکست خوردند و باید بر جنگ متمرکز شویم.

دیگر خبرها

  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • لحظه هولناک تصادف ۲ بالگرد نظامی | ۱۰ سرنشین کشته شدند + فیلم
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن
  • سقوط 2 بالگرد نظامی ژاپن/ یک کشته و 7 مفقود
  • ۲ بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام سقوط کردند
  • سقوط ۲ بالگرد ژاپن با 8 سرنشین در اقیانوس آرام