Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:وزیر کشوربا اشاره به گردش مالی بیش از ۵۰ میلیارد دلار از فروش مواد مخدر در بانک های اروپایی گفت: باید سوال کرد چرا در این خصوص به ما اطلاعات نمی دهند تا ما وارد مبارزه شویم

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نشاندهنده اهمیت این مسئله است، گفت: موضوع مبارزه با مواد مخدر بین المللی است و انتظار این است که در نظام بین المللی برای مبارزه با این بلای خانمان سوز کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به شعار امسال سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با عنوان شعار گوش کن تصریح کرد: این شعار، شعار خوبی است اگر خوب گوش نکنیم نمی توانیم خوب حرف بزنیم و نمی توانیم آن چیزی را که در فکرمان است، بیان کنیم.

 

وزیر کشور با بیان اینکه امروز مواد مخدر برای جان جوانان و خانواده های آنها شده است، اظهار کرد: هر گامی که امروز در مبارزه با مواد مخدر برمی داریم در جهت مثبت و تاثیرگذاری در حلقه های مختلف تاثیر خود را گذاشته است.

 

وی با بیان اینکه مواد مخدر یک مسئله بین المللی است، خاطرنشان کرد: با توجه به ساختاری که تعریف شده است انتظار ما این است همه کشورها کمک کنند. زمانی که روندها را مشاهده می کنیم بیش از 700 نوع مواد مخدر در جهان داریم.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه کشت مواد مخدر در افغانستان به 9 هزار تن افزایش یافته است، تصریح کرد: امروز تروریسم و قاچاقچیان مواد مخدر با هم پیوند خوردند و آن را در مسایلی که در مرزهای شرقی اتفاق افتاد، دیدیم که 30 گلوله آر پی چی به سمت پاسگاه ما شلیک کردند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه ایران بیشترین کشفیات مواد مخدر را دارد، اذعان کرد: ما طی پنج سال گذشته 10 هزار درگیری در حوزه مواد مخدر داشتیم. ما در ایران از منظر انسانی و دینی به مسئله مواد مخدر نگاه می کنیم برای ما انسان اروپایی و آمریکایی هیچ تفاوتی ندارد. دین اسلام فرموده نجات یک انسان نجات یک امت است لذا ما با این نگاه با تروریست ها و قاچاقچیان مبارزه می کنیم. ما به دلیل انسانیت خود سه میلیون پناهنده را در کشورمان پناه دادیم.

 

وی با بیان اینکه جامعه بین الملل در دوران تحریم حتی سگ های موادیاب را هم به ما ندادند، تصریح کرد: آنها به ما گفتند شما تحریم هستید در صورتی که ما در راه مبارزه با مواد مخدر برای آنها هم تلاش می کنیم و آنها حتی دستگاه های اکس ری را هم به ما ندادند.

 

وی افزود: امروز باید سوال کنیم که نقش جمهوری اسلامی در مبارزه با مواد مخدر چیست. سال آینده سه سفیر در این خصوص در این مراسم عنوان کنند تا ما آن را جهانی کنیم.

 

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه اگر امروز ایران کمی تعلل کند بیش از پنج هزار تن مواد و بیش از یک میلیون پناهجو به اروپا خواهد رفت، تصریح کرد: ما در این راستا سه هزار و 800 شهید تقدیم کردیم و برای کشورها ارزش قایل هستیم.

 

گردش مالی بیش از 50 میلیارد دلار از فروش مواد مخدر در بانک های اروپایی

وی با اشاره به گردش مالی بیش از 50 میلیارد دلار از فروش مواد مخدر در بانک های اروپایی اظهار کرد: باید سوال کرد چرا در این خصوص به ما اطلاعات نمی دهند تا ما وارد مبارزه شویم، چرا تاکنون یک بند اطلاعات در خصوص باندها و شبکه های مواد مخدر به ما داده نشده است.

 

وی افزود: ایران آمادگی خود را جهت کنترل مبدا تا مقصد انتقال مواد مخدر را اعلام کرد، اما همکاری‌های لازم با ایران انجام نشد. اگر امروز نتوانیم امنیت را در کشور مبدا برقرار کنیم، شرایط به همین گونه پیش خواهد رفت و تروریست، شرارت و ... ادامه خواهد یافت.


وزیر کشور با بیان اینکه امروز متاسفانه هنوز هم برخی کشور‌ها به دنبال ناامنی در منطقه هستند، گفت: کسانی که حرف از حقوق بشر می‌زدند امروز از آن خارج شدند و آن یک ابزار برای آن‌جا بود و امروز در عراق، سوریه به دنبال ناامنی هستند.


رحمانی‌فضلی با بیان اینکه کسانی که به دنبال صلح هستند، امروز بر تبل جنگ می‌زنند، خاطرنشان کرد: با ما برجام را امضا می‌کنند و تعهد می‌دهند ،جشن می گیرند و برجام را به شورای امنیت می‌برند و با بی‌وفایی و پشت کردن به قانون از آن خارج می‌شوند. امروزه آن‌ها به دنبال زور و ناامنی هستند،کشور‌ها بدانند که ما از نظر شرعی هیچ‌گاه به دنبال جنگ و حمله نبودیم و جنگ ما جنگ دفاعی بوده است.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارزانی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان جشن های دهه کرامت دهه کرامت تغییر تیم اقتصادی دولت فوتبالیست نوجوان جوانان و خانواده ها سالروز مبارزه با مواد مخدر رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه