Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه حزب دموکراتیک خلق های ترکیه را به همدستی با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) متهم کرد و گفت: این دو تشکیلات از یکدیگر جدا نیستند و تفاوتی با هم ندارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سویلو در مصاحبه با خبرنگار سی.ان.ان تورک اظهار کرد: حزبی به نام دموکراتیک خلق ها به معنای واقعی وجود ندارد بلکه آنها همان پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک هستند که با حمایت های داخلی به مجلس ترکیه راه یافته اند و دستور سران پ.ک.ک را اجرا خواهند کرد.
وی کسب حدنصاب 10 درصدی ورود به مجلس توسط حزب دموکراتیک خلق ها را ناشی از حمایت های بی دریغ حزب جمهوری خواه خلق دانست.
وی با تاکید بر ادامه مبارزه ترکیه با تروریست ها بیان کرد: در روند مبارزه ترکیه با تروریسم، حمایت داخلی مهمترین موضوع است و بر این اساس نباید هیچ گونه کمکی از سوی عوامل داخلی به تروریست ها بشود.
بر اساس نتایج اعلام شده در انتخابات هفته گذشته ترکیه، حزب دموکراتیک خلق های ترکیه به رهبری مشترک سزایی تملی و پروین بولدان که به صورت غیرائتلافی و مستقل در انتخابات شرکت کرده بود، با کسب 11.7 درصد مجموع آرا، 67 کرسی مجلس 600 نفره ترکیه را تصاحب کرد.
این حزب در دوره گذشته انتخابات مجلس ملی ترکیه 59 نماینده راهی مجلس این کشور کرد و پس از حزب حاکم عدالت و توسعه و جمهوری خواه خلق، سومین حزب بزرگ حاضر در پارلمان ترکیه به شمار می رود.
در دوره کنونی مجلس ترکیه که چند روز دیگر فعالیت آن به پایان می رسد، 11 نفر از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق های ترکیه از جمله رهبران این حزب به اتهام همکاری با گروه پ.ک.ک و تحریک مردم به شورش دستگیر و زندانی شدند.
این 11 نماینده از مجلس ترکیه نیز اخراج شدند و حق نمایندگی آنها هم سلب شد.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزير كشور تركيه سويلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد

تقاضای بررسی لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران طبق اصل ۸۵ قانون اساسی امروز - یکشنبه - در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه _۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی تقاضای بررسی لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در راستای اجرای ماده ۱۶۴ آیین داخلی مجلس اعلام وصول شد.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 748698

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟