Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نوشهر - ايرنا - 27 طرح اشتغال زايي روستايي تحت عنوان ` يک روستا يک محصول ` روز سه شنبه با حضور مديرعامل صندوق کارآفريني اميد کشور و جمعي از مسئولان استاني و محلي در روستاي `با اوج خيل ` و پنج روستاي ديگر بخش مرکزي عباس آباد غرب مازندران به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا ، براي بهره برداري از اين تعداد طرح ها حدود 72 ميليارد ريال تسهيلات ارزان قيمت با سود 4 درصد و بازپرداخت پنج ساله پرداخت شده است که زمينه اشتغال براي 76 نفر فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تسهيلات داده شده به توليدکنندگان گل و گياه با سود چهاردرصد است که پس از تنفس يکساله بايد در مدت پنج سال بازپرداخت شود.
اين طرح ها در بخش گل و گياه و در 6 روستاي بخش مرکزي عباس آباد به بهره برداري رسيده است.
مديرعامل صندق کارآفريني اميد کشور درآئين بهره برداري متمرکز از اين طرح ها گفت که براي توسعه پايدار در روستاها بايد به کسب و کار واحدهاي کوچک در اين مناطق توجه شود هرچند در دوره هاي گذشته هم چنين اقداماتي صورت گرفت اما امروز اهتمام دولت تدبير و اميد حمايت از کسب و کار در حوزه روستايي است.
اصغر نوراله زاده افزود : نکته مهم تر آنکه مشارکت محلي مي تواند در توسعه و اباداني روستاها اثر بخش باشد و امروز در دنيا نيز سابقه ندارد که تحولي رخ دهد اما مردم مشارکتي نداشته باشند .
وي اظهارداشت : دراين روستا نيز آثارو نتايج به دست آمده نشان داده که مردم در حوزه کسب و کار اشتياق واستقبال خوبي از خود نشان داده اند .
مديرعامل صندوق کارآفريني اميد کشور گفت :‌ مشارکت پذيري مردم درکسب و کار يک سرمايه اجتماعي است و نکته ديگر آنکه در توسعه و مشارکت محلي نقش دارد .
نوراله زاده افزود : اين صندوق آمادگي دارد تا جشنواره گل و گياه درغرب مازندران در کنار نمايشگاه گل و گياه برگزار کند تا بتوانيم به کارآفرينان برتر جوايزي اهدا شود.
وي خواستار راه اندازي پايانه گل وگياه براي رفع مشکلات توليد کنندگان گل و گياه در غرب مازندران شد و تاکيد کرد که با تحقق اين مهم شاهد رونق اقتصادي و نيز درآمد بيشتر اين قشر مولد جامعه خواهيم بود.
بزرگ ترين پايانه صادراتي گل و گياه ، گياهان دارويي و محصولات کشاورزي شهرستان عباس آباد در غرب مازندران با گذشت حدود 12 سال از آغاز عمليات اجرايي، هنوز به طور کامل به بهره برداري نرسيده است.
عمليات اجرايي اين طرح ملي از سال 1384 درآئيني با حضور مسئولان کشوري ، استاني و محلي در زميني به گستره حدود 22.5هکتار در منطقه اسبچين از توابع شهرستان عباس آباد غرب مازندران آغاز شد.
استقرار امکانات اداري ، سالن تجارت الکترونيک و حراج ، 184 دفترv.i.p ، نمايشگاه شيشه اي و دائمي ،‌ فضاهاي آموزشي ،‌تحقيقاتي ، (دانشگاه مجازي ) ،‌بازار خريد و فروش ،‌ آزمايشگاه هاي مجهز و مدرن 9 سالنه ، قرنطينه گل و گياه ، کنترل کيفي ، سردخانه هاي زير صفر و بالاي صفر ، سالن بسته بندي ، تخليه و بارگيري ، امکانات رفاهي و رستوران ، بانک ، گمرک ، قرنطينه ، استاندارد ،‌بهداشت ، دامپزشکي ، اتاق بازرگاني ، صنايع و معادن و موسسه بذر و نهال از مهم ترين بخش و مشخصات اين پايانه بوده است.
مدير عالم صندوق کارافريني اميد کشور همچنين گفت که درصدد هستيم تا در نحوه پرداخت تسهيلات به متقاضيان در روستاها تسهيل ببخشيم .
روستاي بااوج خيل با 400 نفرجمعيت درقالب 115 خانوار در فاصله حدود چهارکيلومتري ضلع جنوبي شهرستان عباس آباد قرار دارد.
فرماندار عباس آباد نيز در خصوص پايانه گل و گياه اين شهرستان گفت: اخيرا جلسه اي با حضور وزير جهاد کشاورزي و نيز اعضاي کميسيون کشاورزي در خصوص رفع مشکلات راه اندازي اين پايانه و صادرات تصميماتي خوبي اتخاذ شده است.
حق الله کثيري ابراز اميدواري کرد که هر چه زودتر پايانه گل و گياه اين شهرستان براي صادرات انواع گل هاي توليدي اين منطقه راه اندازي شود.
وي با بيان اينکه روستاي اوج خيل در سال 96 به عنوان يک روستاي سالم و کارآفرين به صندوق کارافرين اميد معرفي شده است گفت : از سال گذشته تاکنون با حمايت اين صندوق شاهد شکوفايي صنعت توليد گل و گياه در اين منطقه هستم که باعث اشتغالزايي جوانان اين روستا شده است.
فرماندار عباس آباد ابراز اميدواري کرد که تعداد هفت روستاي ديگر هم تا پايان سال به عنوان روستاهاي سالم براي رفع بيکاري معرفي شوند.
روستاهاي مشهدي سرا ، بااوج خيل ، حيدر آباد ، زيارت ور ، سيد محله در زمينه کشاورزي بويژه توليد انواع گل و گياه ، مرکبات و برنج فعاليت دارند و گفته مي شود که حتي يک نفر هم بيکار ندارد.
سال گذشته حدود 12 هزار گلدان به ارزش دلاري حدود 700 هزار دلار از عباس آباد به کشور ارمنستان صادر شد.
عباس آباد داراي 43 روستا ، سه شهر و نيز دستکم 50 هزار نفر جمعيت دارد . اين شهرستان داراي 56 هکتار گلخانه و نيز 106 هکتار پرورش گل در فضاي باز است .
/1602/7078/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای عشق آباد ری

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • روستای عشق آباد ری
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • کلارآباد میزبان مسابقات قهرمانی ووشو در رده نوجوانان و جوانان