Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@09:33:38 GMT

مثلث برمودا؛ هیچ رمز و رازی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۶۳۲۲

مثلث برمودا؛ هیچ رمز و رازی وجود ندارد

  به گزارش «پارسینه»، مثلث برمودا پهنه‌ی اقیانوسی بین فلوریدا، پورتوریکو و برمودا است که طی در چند قرن گذشته ده‌ها کشتی و هواپیما در آن به‌طرز مرموزی ناپدید گشته‌اند و به همین خاطر است در ادبیات عامه به «مثلث شیطان» مشهور است. حتی عده‌ای پا را فراتر گذاشته و معتقدند دست فرازمینی‌ها در کار است و برخی دیگر نیز فعل و انفعالات طبیعی میدان مغناطیسی و گاز‌های زیر زمینی را در این حوادث موثر برمی‌شمارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راز مثلث برمودا
موج جدید ادعا‌ها پیرامون مثلث شیطان از سال ۱۹۵۰ با انتشار مقاله‌ای از ادوارد وان وینکل جونز در روزنامه‌های آمریکا آغاز شد. جونز در این مقاله از چند کشتی، هواپیما که شامل؛ بمب‌افکن‌های ناوبری آمریکا که در ۵ دسامبر ۱۹۴۵، هواپیمای استار تایگر که در ۳۰ ژانویه‌ی ۱۹۴۸ و هواپیمای استار اریال که در ۱۷ ژانویه‌ی ۱۹۴۹ ناپدید شده بودند و نیز از ۱۳۵ نفری سخن گفت که در مثلث برمودا ناپدید شده و هیچ ردی از خود برجای نگذاشته‌اند.   در سال ۱۹۵۵ ماجرای دست‌داشتن فرازمینی‌ها در کتاب «پرونده‌ای برای یوفو» نوشته موریس جساپ مطرح شد. این نظریه از آنجایی قوت گرفته بود که هیچ یک از اجساد و بقایای کشتی‌ها و هواپیما‌های ناپدید شده تقریبا پیدا نشده بودند. کسی که اصطلاح مثلث برمودا را ابداع کرد وینسِنت گادیس در سال ۱۹۶۴ بود، مقاله‌ای مبنی بر جان‌باختن بیش از هزار نفر در این منطقه نوشت و طی گزارشی الگوی عجیب و غریب وقایع را تقریبا تأیید کرد.
در سال ۱۹۷۵ لَری کوش نویسنده و ناقد آمریکایی با انتشار کتاب «معمای مثلث برمودا: حل شد»، مدعی شد سایر نویسندگان در آمار‌ها اغراق کرده و تحقیقات‌شان ناقص بوده است. کوش معتقد بود که برخی ناپدید شدن‌های گزارش‌شده اصلا هم مرموز نبوده و حتی تعدادی از گزارشهایی که ادعا می‌شود در مثلث برمودا به‌وقوع پیوسته بودند در مناطقی خارج از این منطقه بوده‌است.
او همچنین پس از تحقیقات گسترده نتیجه می‌گیرد: که تعداد افراد ناپدید شده در مثلث برمودا خیلی بیشتر از سایر مناطق اقیانوسیِ دارای بار ترافیک مشابه نیست و سایر نویسندگان تا حد زیادی اطلاعات غلط به مخاطب داده‌اند. در کل کوش باور داشت که نویسندگان کتاب‌ها و مقالات پیشین درست تحقیق نکرده و یا دانسته یا نادانسته به شایعات دامن زده‌اند.
با توجه به گزارش دقیق کوش در کتاب خودش، ازآنجایی‌که تعداد ناپدیدشدن‌ها در مثلث برمودا بیشتر از سایر مسیر‌های اقیانوسیِ دارای ترافیک مشابه نیست، بنابراین این حوادث واقعا نیازی به تفاسیر عجیب غریب ندارند. با همه‌ی این اوصاف اگر باز هم اصرار دارید که مثلث برمودا همان مثلث شیطان مخوف است، پس توجه شما را به توضیحات تکمیلی گارد ساحلی مبنی بر علل طبیعیِ حوادث به‌قوع پیوسته جلب می‌کنیم:
طوفان‌های دریای کارائیب و آن منطقه از اقیانوس اطلس که موجب ایجاد امواج و گرداب‌های سهمگین می‌شوند، معمولا برای خلبانان و دریانوردان‌ شرایطی سخت و دردسرساز ایجاد می‌کند. این را هم باید افزود منطقه‌ی مذکور گردبادخیز نیز است. نقشه برداری کف این منطقه از اقیانوس، از تپه‌های زیرآبی پهناور تا برخی از عمیق‌ترین گودال‌های دریایی جهان را شامل می‌شود؛ که در اثر تقابل جریان‌های قوی بر آبسنگ‌ها دائما درحال تغییراند و خطرات ناوبری جدیدی را برای کشتی‌ها و زیردریایی‌ها رقم می‌زند.
عامل دیگر، گلف استریم است جریان اقیانوسی گرمی که از خلیج مکزیک در حوالی شمال‌شرقی تنگه‌ی فلوریدا به‌سمت اروپا در جریان است. این جریان بسیار تند و متلاطم می‌تواند هرگونه ردی از یک حادثه را سریعا و بدون اثری از بین ببرد. پس به‌راحتی اکثریت حوادث را می‌توان به ویژگی‌های خاص این منطقه نسبت داد.
البته نقش عوامل انسانی را نیز نباید دست‌کم گرفت. زیرا این منطقه بسیار پر تردد است. بسیاری مواقع این تردد‌ها با قایق‌های خیلی کوچک و نیز همراه با ناآگاهی از خطرات منطقه و بی‌تجربه‌گی دریانوردی است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مثلث برمودا مثلث شیطان فرازمینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسفه عشق» نقد و بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسفه عشق؛ در گذشته، حال و آینده» نوشته آندره گراله، ناتاشامک کیور، جو ساندرز به‌تازگی با ترجمه تورج الله وردی توسط موسسه فرهنگی دکسا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«فلسفه عشق؛ در گذشته، حال و آینده» یک‌مجموعه‌مقاله درباره فلسفه عشق است و ۳ بخش اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «گذشته»، «حال»‌ و «آینده». در بخش اول، نویسندگان مقالات به تاریخ اندیشه فلسفی درباره عشق و آن‌چه می‌توان از آن فرا گرفت پرداخته‌اند. در مقالات بخش دوم، به درک فعلی از عشق و شیوه‌های رایج عشق‌ورزی پرداخته شده و چگونگی تغییر عشق در طول زمان، روند عاشق‌شدن، بُعد اروتیک عشق رمانتیک و تفسیر جدیدی از عشق بزرگ والدین به فرزند بررسی شده‌اند. بخش سوم هم دربرگیرنده مقالاتی درباره مفهوم عشق در آینده است.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور میلاد حسینیان ناشر کتاب و آرش حیدری دکتری جامعه شناسی فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه علم و فرهنگ همراه است.

این‌برنامه فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین از ساعت ۱۸ در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی، نبش کوچه کلاته برگزار می‌شود.

کد خبر 6079604 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • کتاب جنگ بدون صلح به چاپ چهارم رسید
  • نادری، فوتبالیستی که کتاب می‌خواند (عکس)
  • ۳ زندانی از پای چوبه دار برگشتند
  • مرگ مرموز مسافر پایتخت
  • آیا چهره صورت‌های فلکی تغییر می‌کند؟
  • تردد بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر ازپایانه مرز رازی خوی
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • «فلسفه عشق» نقد و بررسی می‌شود