Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:59:07 GMT

اجرای طرح قطار سریع‌السیر ارومیه به تبریز‌

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۶۳۵۲

اجرای طرح قطار سریع‌السیر ارومیه به تبریز‌

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: چگونگی اجرای طرح قطار سریع السیر ارومیه - تبریز بررسی شد. ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ابراهیم مبارک قدم امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه اجرای طرح قطار سریع السیر ارومیه- تبریز اظهار داشت: به تازگی نخستین جلسه بررسی قطار سریع السیر ارومیه- تبریز در وزارت راه و شهرسازی با حضور مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این مرحله از مطالعات شامل بررسی اولیه مسیر ریلی و برداشت وضع موجود بود که پس از تأیید این مرحله، امکان سنجی فنی و اقتصادی پروژه و روشهای تأمین منابع مالی آن در دستور مهندسین مشاور و تهیه کننده طرح قرار خواهد گرفت.

مبارک قدم افزود: تردد حدود سه هزار نفر در محور شهید کلانتری و نیز اهمیت اجتماعی و اقتصادی اتصال دو کلان شهر ارومیه و تبریز در حوزه شمال غرب کشور به لحاظ جا به جایی کالا و مسافر و همچنین حجم ترانزیت القایی از شهرستان‌های هم‌جوار ارومیه و مرز سرو ضرورت بهره‌گیری از این محور ریلی را در میانه استان دوچندان می‌کند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، بخشی از اجرای مسیر ریلی در محور شهید کلانتری و میان‌گذر دریاچه ارومیه از سال‌های قبل پیش بینی شده و با اجرای این طرح، دسترسی کلان شهر تبریز و شبکه ریلی کشور در 45 دقیقه مسیر خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R41361/P1377/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه

فرماندار ارومیه در جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان با اشاره به وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های شهرستان گفت: از این تعداد، ۹ نقطه رفع و آشکارسازی شده است.

غلامحسین عماری افزود: در کل استان ۲۴ نقطه حادثه خیز وجود دارد که ۱۴ نقطه آن مربوط به این شهرستان است و آمار نشان می‌دهد که باید در حوزه بهبود وضعیت راه در شهرستان ارومیه به عنوان مرکز استان، اهتمام بسیار جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۶۱۱ روستای آذربایجان غربی در ارومیه واقع شده است، ادامه داد: بیشترین تعداد راه‌های روستایی و اصلی استان در ارومیه قرار دارد.

عماری اظهار کرد: همچنین ارومیه تنها شهرستان آذربایجان غربی است که با ۲ کشور مرز مشترک دارد بنابراین نیاز است توجه ویژه در حوزه راهداری به این شهرستان داشته باشیم و آنچه امروز در این حوزه در حال انجام بوده، قابل تقدیر است.

وی گفت: ۱۹ مصوبه شامل ۳۸ پروژه مصوبات سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی به بخش‌های پنجگانه ارومیه بوده که تاکنون این پروژه‌ها ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد پراید با مزدای دوکابین در محور ارومیه به تبریز
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد پراید با مزدا دوکابین در محور ارومیه به تبریز
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد