Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:32:34 GMT

مصرف‌گرایی فرهنگ غربی است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۶۵۴۳

مصرف‌گرایی فرهنگ غربی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار مسئولان اداره کل تأمین اجتماعی استان قزوین صرفه ‌جویی را امری ضروری دانست و اظهار کرد: در حوزه مصرف باید قناعت داشته و صرفه جویی کنیم اما در حوزه تولید باید حداکثر تولید را هدف قرار دهیم و این مهم رسالتی است که دین بر عهده ما قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید در نگاه دینی بسیار حائز اهمیت است، افزود: امام علی (ع) در مصرف به قناعت مشهور بودند اما در تولید و فراهم کردن زمینه‌های تولید اینگونه نبودند و اقدامات ایشان باغدرای و کشاورزی را رونق بسیار زیادی داده بود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه فرهنگ مردم ما از گذشته بر صرفه جویی و پرهیز از مصرف بی‌رویه استوار بوده است، خاطرنشان کرد: غرب همواره تلاش کرده است تا فرهنگ مصرف گرایی را در جامعه ما القا کند و باید رسانه‌ها نسبت به این موضوع آگاهی داشته و با آن مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه قرآن کسانی که بی‌رویه مصرف می‌کنند را «مُبَذِّرِینَ» نامیده است، عنوان کرد: قرآن می‌فرماید «مُبَذِّرِین» برادران شیطان هستند و اگر چنین فرهنگی الگوی جامعه قرار گیرد بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

وی توجه به صرفه جویی و قناعت در حوزه بهداشت و درمان را امری لازم و ضروری دانست و ابراز کرد: در تمامی حوزه‌ها می‌باید صرفه جویی مورد توجه قرار گیرد و در حوزه بهداشت و درمان نیز اگر دارویی بیش از نیاز بیمار تجویز شود، اسراف کار خواهیم بود.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه نیازمند کارهای زیرساختی هستیم، بیان کرد: ضرورت دارد بیش از پیش جامعه نسبت به نحوه تأمین آب آشامیدنی، تولید برق و همچنین اوضاع نا مناسب انرژی در کشور آگاهی پیدا کند چرا که این آگاهی کمک می‌کند تا فرهنگ‌سازی در این عرصه با موفقیت همراه شود.

کد خبر 4337695

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قزوین تامین اجتماعی قزوین بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز خرم آباد مشهد شهرکرد مواد مخدر بیرجند یاسوج هفته قوه قضاییه خطبه های نماز جمعه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ پاسدار نجمی در این نشست از کارگران به عنوان مدافعان تولید در خط مقدم یاد کرد و گفت: بخش تولید با همت و تلاش کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور در شرایط تحریم‌های ظالمانه در مقابل دشمن ایستادگی کرده و به خودکفایی رسیدند.   جانشین فرمانده سپاه شهدا افزود: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی، تشکلات کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی همواره در کنار دولت و همراه با اهداف نظام عمل کرده اند.   دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در یکسال گذشته ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود