Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به مهمترین وقایع سال گذشته، افزایش ورود قرص‌های روان‌گردان به کشور و رشد ۶۷ درصدی این پدیده شوم اعلام کرد. ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ اجتماعی پلیس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار مسعود زاهدیان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور در جلسه آسیب‌های اجتماعی با موضوع مواد مخدر گزارشی از وضعیت مبارزه با مواد مخدر در سطح‌های ملی و استان تهران طی سال‌های 1395 و 1396 و هم‌چنین سه ماهه اول سال جاری ارائه نمود و وضعیت استان تهران را با سایر استان‌ها مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کشفیات مواد مخدر در سال 1396 را 712 تن و 871 کیلوگرم اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته و در این راستا کشفیات شیشه 22 درصد را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا رتبه استان تهران در کشفیات را نسبت به سایر استان‌های کشور، رتبه دهم اعلام کرد و با اظهار این که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند، در خصوص اقدامات پلیس در امحا کشت خشخاش و شاهدانه در کشور، افزود: امسال به دلیل افزایش بارندگی در برخی استان‌ها، پلیس ناچار عملیات امحا را در دو مرحله انجام داد و نتیجه آن که در سه ماهه اول امسال 59 درصد افزایش امحا کشت شاهدانه و خشخاش داشته‌ایم.

زاهدیان ورود مواد روان‌گردان جدید شامل ان.پی.اس‌ها که دارای ریشه گیاهی و صنعتی هستند و هم‌چنین مواد جدیدی که به صورت خودرو رشد کرده و توهم‌زا می‌باشند را از مشکلاتی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و تکمیل قانون نسبت به این مواد را ضروری خواند.

وی کشفیات مواد مخدر و روان‌گردان تهران بزرگ را 2 درصد کل کشفیات کشور، 3 درصد برای غرب استان تهران و یک درصد برای شرق استان تهران ذکر کرد و در مقایسه شهرهای استان تهران از نظر کشفیات اظهار داشت: در سال 1396 ملارد با 40 درصد کاهش کشفیات نسبت به سال 1395 مواجه بوده و در مقابل شهریار با 362 درصد رشد، شهر اول استان از نظر کشفیات مواد مخدر و روان‌گردان محسوب می‌شود. هم‌چنین در شرق استان، پاکدشت با 354 درصد رشد کشفیات در سال 1396 نسبت به سال قبل، رتبه اول را در شرق استان به خود اختصاص داده است.

وی از کاهش کشفیات پیش‌سازها در سال 1397 خبر داد و این کاهش را ناشی از افزایش قیمت پیش‌سازها به واسطه اقدامات پلیس در مرزها و جلوگیری از ورود پیش‌سازها‌ دانست.

زاهدیان از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در سال 1397 خبر داد که نتیجه آن دستگیری 32هزار و 787 معتاد متجاهر و 13هزار و 172 خرده‌فروش بود که نسبت به سال گذشته با 6 درصد افزایش مواجه بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از وقایع مهم سال 1396 را، افزایش ورود قرص‌های روان‌گردان به کشور و رشد 67 درصدی این پدیده شوم اعلام کرد و با اشاره به تغییر الگوی مصرف در کشور، در خصوص باندهای دستگیر شده طی سال‌های 1395 و 1396 اظهار داشت: در سال 1395، 2هزار و 191 باند مواد مخدر و روان‌گردان شناسایی و 335 هزار و 154 فقره پرونده تشکیل شد که این میزان در سال 1396 به ترتیب با کاهش 12 درصدی و افزایش 7 درصدی مواجه بود.

وی هم‌چنین از توقیف 23هزار و 961 دستگاه خودرو و کشف 926 قبضه سلاح در سال 1396 از قاچاقچیان خبر داد و پیشنهاد کرد اجرای طرح حاشیه مدارس و پاکسازی مدارس که در سال گذشته به عمل آمد، ادامه یابد.

در ادامه سردار خانچرلی رئیس پلیس غرب استان تهران گزارشی از اقدامات پلیس در جمع‌آوری معتادان متجاهر ارائه داد و مجموع کشفیات پلیس در غرب استان در سه ماهه اول سال جاری را 19 هزار و 887 کیلوگرم اعلام کرد.

انتهای پیام/

R34343/P1014142/S2,21/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد