Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: داشتن پروانه چرا معیار واگذاری اراضی به عشایر ذینفع در اراضی پایاب سد خدا آفرین تعیین شده است.

به گزارش ایرنا ، علیرضا اورنگی روز سه شنبه در جلسه نظام های بهره برداری و بررسی نحوه واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین در اردبیل افزود: در این طرح نظام بهره برداری به صورت شرکت های سهامی زراعی خواهد بود و هر بهره بردار با توجه به سهامی که دارد درآمد سالانه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: قرار است 10 درصد از سهام این نظام های بهره برداری به صورت سرمایه ثابت اولیه در خود شرکت محفوظ بماند.
وی اظهارداشت: بر خلاف تصور عامه پروانه چرای عشایر باطل نمی شود بلکه فقط در قشلاقات منبعد ملاک قرار نخواهد گرفت ولی در ییلاقات همانند گذشته ها پروانه چرا دارای اعتبار است و ملاک واگذاری اراضی به عشایر همان واحد دامی است.
اورنگی افزود: 10 درصد از سهام شرکت های سهامی زراعی که تشکیل خواهند شد به صورت شناور سهم دولت خواهد بود و صرف هزینه های متعدد از جمله تعمیرات و نگهداری شبکه های آبیاری می شود.
وی هدف از واگذاری اراضی به عشایر را دستیابی به توسعه پایدار و مطمئن دانست و اظهارامیدواری کرد که با اهتمام مسئولان محلی و کشاورزان منطقه روز به ‌روز شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی در این نقطه زرخیر مغان باشیم.
رییس سازمان امور اراضی کشور همچنین گفت: هدف اصلی که در خصوص نظام های بهره برداری از این اراضی دنبال می شود یکپارچه بودن اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن آنهاست و تنها در این صورت است که می توان انتظار بهره وری مطلوب از منابع آب و خاک را در دشت مغان داشت.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رئیس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده است.
6018/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي سد خدا آفرين اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سلامت گفت: بهره برداری فاز‌های مختلف بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد می‌باشد که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
 
وی ادامه داد: عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات HIS به پایان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک فاز اول افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
 
وی افزود:این بیمارستان دارای بخش کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، LDR و بستری می‌باشد که در فاز اول بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: بیمارستان سلامت سیب و سوران ۳۲ تخت مصوب شده است که فاز اول بیمارستان سلامت آماده بهره برداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان