Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه نهاده‌ها و مواد اولیه فرش از مالیات ارزش افزوده معاف شدند، گفت: فرش دستباف ‌جایگزین فرش ‌ماشینی شود. ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، فرشته دست پاک بعدازظهر امروز در گردهمایی تجار و بازرگانان فرش دستباف کشور با تولیدکنندگان فرش استان همدان اظهار داشت: ایران جز قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین خواستگاه‌های فرش دستباف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرش دستباف ایران از روزگاران قدیم تاکنون همواره خودنمایی کرده است، افزود: علاوه بر دیدگاه فرهنگی، فرش دستباف به عنوان هنر صنعت در توسعه اقتصاد کشور مؤثر بوده و باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

دست‌پاک با تأکید بر اینکه استان همدان قدمت طولانی در حوزه فرش اصیل روستایی دارد، افزود: این هنر گران‌بها باید بار دیگر احیا و به آن پرداخته شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه با احیای فرش دستباف باید آن را جایگزین فرش شهری و ماشینی کنیم، بیان کرد: کشورهای بسیاری با هنر و صنعت برای خود هویت می‌خرند اما کشور ایران غنی از هنر و فرهنگ فرش است که باید از این هنر صیانت شود.

دست‌پاک با بیان اینکه هنر صنعت فرش، هویت ملی ایران و مربوط به امروز و دیروز نیست، عنوان کرد: باید به فرش دستباف به عنوان یک هنر مؤثر در توسعه صنعت نگاه ویژه‌ای شود.

وی با تأکید بر اینکه در کشور توسعه‌یافته‌ای مانند سوئیس تنها 10 درصد از مردم تحصیل‌کرده هستند که به جای آن بر روی صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ابراز کرد: ایران بعد از آمریکا دومین کشور است که با 30 درصد تحصیل‌کرده بالاترین نرخ تحصیل‌کنندگان را دارد که متأسفانه بلد نیستیم از این قابلیت و مزیت در راستای توسعه کشور به درستی استفاده کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه باید از صنعت فرش و این هویت ملی صیانت شود، تأکید کرد: 70 درصد بافندگان فرش در کشور زنانی هستند که بدون شعار و چشمداشتی به دولت در این عرصه فعالیت می‌کنند و با استفاده از کمترین سرمایه بیشترین منفعت را برای کشور دارند.

پاک‌دست با بیان اینکه دارا بودن پشتوانه فرهنگی و هنری و وجود نگاه مثبت به فرش ایران در بازارهای جهانی از مزیت‌های فرش دستباف ایرانی است، افزود: در اختیار داشتن بازارهای جهانی فرش دستباف، تنوع تولیدات از نظر رنگ، طرح، اندازه و الیاف، تأمین بخش عمده‌ای از مواد اولیه در تولید فرش در کشور، وجود مؤسسات و مراکز علمی و تحقیقات و دانش‌آموختگان از دیگر مزیت‌های فرش دستباف در کشور است.

انتهای پیام/ش

 

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: حضور کشور هند در نمایشگاه کتاب تهران منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود، این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748436

دیگر خبرها

  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی