Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جواد رحمتی در شانزدهمین اجلاس معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، سراسری نظام مهندسی معدن در تبریز گفت : باید حوزه بهره برداری از معادن بیش از گذشته تقویت شود چرا که 19 در صد ذخایر معدنی کشور در استان قرار دارد اما تنها سه در صد از آن به مرحله بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با وجود این که حوزه بهره برداری از معادن ظرفیت مناسبی برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی است اما زیر ساخت های لازم برای این موضوع تامین نشده است و میزان موفقیت در بخش معدن باتوجه به تنوع و نوع ذخایر در حد مطلوبی نیست.


رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور هم در این همایش حمایت از سازمان نظام مهندسی معدن و تشکل ها و دانشگاهیان این حوزه را مهم دانست و گفت : این سازمان در انتشار اطلاعات پایه برای توسعه معادن تلاش می کند.


راضیه لک افزود: 30منطقه معدنی در آذربایجان شرقی شناسایی و قابل بهره برداری است و این استان با در اختیار داشتن رتبه نخست میزان ذخایر معدنی می تواند محل مناسبی برای توسعه صنعت بهره برداری از معادن باشد.


برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن مهمترین دستور شانزدهمین اجلاس نظام مهندسی معدن در تبریز است. 

 

انتهای پیام/

 

ضروت تقویت بخش بهره برداری از معادن آذربایجان شرقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،در این مسابقات  ۳۰ تیم از 14 استان و ۲۶ شهرستان کشور که دارای معادن و صنایع معدنی هستند به رقابت پرداختند.

آقای مجتبی اسماعیل بیگی ناظر مسابقات دراین زمینه گفت: هدف از برگزاری مسابقات امداد و نجات، آشنایی تیم‌های شرکت‎‌کننده با استفاده از ابزارهای به روز در امر ایمنی و همچنین تقویت روحیه مشارکت میان آنها است.

اسماعیل بیگی تاکید کرد: پس از برگزاری آزمون علمی میان تیم‌های شرکت کننده، مسابقات عملی آغاز برگزارشد و انتظار داریم شرکت‌کنندگان در این مسابقات ضمن پیشگیری از بروز حوادث، بیش از پیش آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی در محیط کار را داشته باشند.

وی افزود: آیتم‌های این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته تفاوت‌های قابل توجهی داشته و تلاش داریم تا با به روز رسانی آمادگی و توان امدادگران میزان حوادث را در معادن به صفر برسانیم.

آقای علیرضا پژوه مدیرو مسئول برگزاری این مسابقات نیز گفت: افزایش و ارتقاء ایمنی، آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی، پیشگیری از وقوع حوادث  از جمله اهداف مهمی است که با برگزاری این مسابقات دنبال می‌کنیم و  اخلاق‌مداری هم از مهمترین اهدافی است که  تیم‌ها طی سه روز برگزاری مسابقات به آن توجه ویژه داشتند.

دیگر خبرها

  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد