Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@09:14:07 GMT

مامان من چه جوري دنيا امدم ؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۷۹۵۹

مامان من چه جوري دنيا امدم ؟

خبرگزاري آريا -

سوالات جنسي کودکان:
مامان من چه جوري دنيا امدم ؟
مناسب ترين زمان براي آموزش مسائل جنسي به کودک و نوجوان زماني است که او سوالي را در اين زمينه مطرح مي کند.
آموزش مسائل جنسي به فرزندان خوب يا بد ؟
ايرانيان به دليل فرهنگ خاصي که دارند هميشه از پاسخ به اين گونه سوالات فرزندانشان پرهيز مي کنند اما اين مسئله نيز لازم به آموزش دارد مانند اينکه شما به کودکتان ياد مي دهيد که چگونه قاشق و چنگال را براي غذا خوردن در دست بگيرد، يا چگونه به دستشويي برود و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...
هميشه يک سوال براي کودکان در سنين پايين مطرح است و اين سوال است :
" مامان من چه جوري دنيا امدم ؟ "
مادر در پاسخ مي گويد :
ما از خدا خواستيم کودکي به من و پدرت بدهد و او از آسمان براي ما کودکي فرستاد، يا پاسخ هاي ديگري به اين سبک .
با تفکيک سني ميشود گفت که سوالات بچه ها در مورد مسايل جنسي از پنج سال به بالا شروع ميشود و والدين بايد در اين سن واقعيتها را به زبان خيلي ساده براي بچه ها توضيح دهند و اگر جواب دادن به سوال را جايز ندانستند اصلاً جواب ندهند زيرا در صورتي که جواب دهيد ناخودآگاه حس جنسي کودک پويا مي شود .
مناسب ترين زمان براي آموزش مسائل جنسي به کودک و نوجوان زماني است که او سوالي را در اين زمينه مطرح مي کند.
ارائه آموزش به نوجوانان و کودکان را به روش مستقيم و غير مستقيم بايد دنبال شود. آموزش مستقيم از طريق صحبت کردن است، اما نبايد به گونه اي مطرح شود که باعث بيداري زودرس شود.
به نظر مي‌رسد، مادران بيش از پدران در انتقال اطلاعات جنسي به فرزندان نقش دارند و در بسياري موارد نيز پدران اين وظيفه را از خود سلب کرده و به مادران واگذار مي‌كنند.
با توجه به مراحل رشد کودک، به پرسشهاي او پاسخ دهيد. هر چه سن او کمتر است پاسخ‌ها را عيني تر و با لحن جدي بگوييد. جواب آنها را حداکثر در دو تا سه جمله بدهيد. بچه‌هاي ده- دوازده ساله به اطلاعات بيشتري نياز دارند که مي‌توان از طريق کتاب‌ها، جزوه‌ها و کلاس‌هاي آموزشي به آنها دست يافت.
اما بهترين دوران براي بازگويي اين مسائل سن بين 7 تا 12 سال است . منظور از اين مقاله اين نيست که تمام جزئيات مسائل جنسي را مطرح کنيد فقط اينکه با توجه به سن فرزندتان به او پاسخ دهيد، نبايد اطلاعات به گونه‌اي باشد که باعث بيداري زودرس جنسي گردد .
دوره نوجواني از بحراني‌ترين دوره‌هاست. زماني است که دختر و پسر به جنس مخالف دلبستگي‌هاي فکري و جنسي پيدا مي کنند . تاثير نيرومند تمايلات جنسي، جايگزين بسياري از تصورات و مفاهيم ذهني مي شوند، آثار دلبستگي جنسي در رفتار آنان آشكارا منعكس مي‌شود.
بايد در اين سنين بسيار مراقب بچه ها بود و آنها را با نکات مهمي آشنا کرد زيرا بسياري از تجاوزات جنسي در اين سنين اتفاق مي افتد و مهم ترين دليل آن عدم اگاهي فرزندانمان است، پس در سن مناسب فرزندانمان را با اين مسائل آشنا کنيم.
منبع:seemorg.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!

سرمربی چلسی دوست ندارد به خاطر مشکلاتی که کنترل آنها از دستش خارج است، سرزنش شود. 

طرفداری | مائوریسیو پوچتینو پس از شکست 5-0 مقابل آرسنال در روز سه شنبه و حذف از جام حذفی، تحت فشار قرار گرفته است. امیدهای آبی ها برای کسب سهمیه اروپا با تردید جدی مواجه شده و رقم خوردن یک فصل بدون جام قطعی است، در حالی که چلسی علی رغم بازگشت کول پالمر برای سفر به استون ویلا، از مصدومیت 12 بازیکن نیز رنج می برد.

به گزارش استاندارد، پوچتینو در پاسخ به این سوال که آیا او از اعتماد کامل مدیران ورزشی باشگاه، پل وینستنلی و لارنس استوارت برخوردار است، گفت:

این سوال خوبی برای آنهاست، اگر فرصت پرسیدن از آنها را داشته باشید. این که مشکل داریم،  یک توهم نیست، این واقعیت است.  اگر ما مسئول نتایج شناخته شویم، پس مسئولیتش بر عهده ماست. اما شاید در این شرایط ما مسئول نباشیم. راستش را بخواهید، نمی دانم آنها چه فکر می کنند. مسئولیت من این است که تیم عملکرد خوبی داشته باشد. اما من همه کاره باشگاه نیستم. من اینجا همه تصمیمات را نمی گیرم. این باید روشن شود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • (ویدئو) پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • توخل جواب رئیس بایرن را داد
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!