Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در جلسه سلول های بنیادی استان زنجان افزود: امروزه پژوهش و علم به کمک جامعه آمده و در این میان دانشمندان معتقدند که در 20 سال آینده 80 درصد بیماران از طریق پیوند سلول های بنیادی درمان خواهند شد.
وی اظهار کرد: بروز این مساله دریچه ای را به سوی نخبگان و اهل پژوهش در داخل کشور باز و علاوه بر وجود ظرفیت های این بخش در داخل کشور فرصتی را نیز برای خارج مهیا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درویش امیری افزود: با وجود ضعف ها و ایردات و اشکالاتی که در برخی زمینه ها وجود دارد، محققان و پزوهشگران کشورمان توفیقات قابل توجهی در حوزه سلول های بنیادی داشته اند.
وی بیان کرد: قبل از انقلاب کشورمان در این حوزه هیچ قدمی برنداشته بود که خوشبختانه از سال 70، فرزندان این مرز و بوم وارد شدند و با انجام کارهای پژوهشی جایگاه بسیار خوبی را در آسیا و و حتی دنیا کسب کردند.
استاندار زنجان ادامه داد: هم اکنون موفقیت هایی در حوزه علوم پزشکی کسب شده و حتی کشورهای منطقه به این موضوع اشاره می کنند که ایران در حوزه سلول های بنیادی پیشرفت های خوبی را داشته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از 18 مرکزدر حوزه سلول های بنیادی کار پژوهشی و علمی کشور فعالیت می کنند که در سال های گذشته رتبه های بسیار خوبی را کسب کرده اند که نشان از نبوغ استعداد و تسلط فرزندان این مرز و بوم، نخبگان و دانشمندان ایرانی در این بخش است.
درویش امیری ابراز امیدواری کرد: این روند همچنان درکشورمان استمرار یابد چرا که اندیشه بشر به شدت محتاج پیوند سلول های بنیادی است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: باید از ظرفیت های فعلی برای گستر ش و توسعه سلول های بنیادی در استان بهره گرفت.
کریم الله شعبانی افزود: سرمایه گذاری لازم در این بخش علاوه بر ایجاد انگیزه به پویایی و رشد بیشتر حوزه علوم فنون به ویژه سلول های بنیادی منجر می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان نیز ادامه داد :موضوع سلول‌های بنیادین از دهه 70 فعالیت‌ها آغاز شده و هم اکنون در نقطه خوبی قرار داریم.
پرویز قز لباش افزود: علوم پزشکی ظرفیت های بسیار خوبی برای پیشبرد فعالیت های خود به ویژه در حوزه سلول های بنیادی دارد هر چند در شرایط کنونی کمبود منابع مالی کار را سخت تر کرده است.
وی بیان کرد: هم اکنون با وجود کمبود منابع مالی یک حرکت پر شتاب برای آینده پی ریزی شده و بر این اساس علوم پزشکی استان تلاش دارد با مدیریت منابع مانع از بروز کمبود در بخش های آموزشی و پرژوهشی شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: 2 حوزه پژوهش و آموزش اهمیت زیادی دارد چرا که به پیشبرد بهتر فعالیت های این واحد دانشگاهی منجر می شود.
7320/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان زنجان اشتغال جامعه رئیس دانشگاه علوم پزشکی فناوری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن

به گزارش خبرنگار مهر، حسین غلامی ظهر چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام نیک بین نماینده شهرستان بردسکن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیش از ۴ هزار نفر در معادن بردسکن از جمله در معادن طلا، مس و آهن در شهرستان اشتغال به کار دارند که تلاش ما در این حوزه پیگیری مسائل و مشکلات حوزه کار و کارگری و نیز بر پرونده زدایی در دعاوی کارگر و کارفرما قرار دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بردسکن به مشکلات تولید در حوزه معادن با توجه به افزایش حقوق دولتی معدن‌، افزایش مالیات و تعرفه صادرات و قطع برق معادن در پیک مصرف، حقوق کارگران و عیدی و پاداش آنها در پایان هر سال اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی پیگیری مشکلات کارگران بویژه ساماندهی قراردادهای کار موقت و اصلاح تبصره ماده ۷ قانون کار، پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در ادارات و تبدیل وضعیت نیروهای اورژانس اجتماعی و مراکز مثبت زندگی در بهزیستی را در دستور کار قرار دهد.

۱۲۰ درصد تعهد اشتغال در بردسکن محقق شد

وی گفت: در حوزه ثبت اشتغال ایجادی در سامانه رصد با ثبت ۱۴۲۰ نفر بیش از تعهد اعلام شده در بین شهرستان‌های استان پیشتاز هستیم.

غلامی اظهار کرد: با پیگیری ادارات مختلف با ثبت ۱۴۲۰ نفر در سامانه اشتغال کشور ۱۲۰ درصد تحقق عملکرد ایجاد شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بردسکن افزود: در حوزه اشتغال در سال گذشته مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات تبصره ۱۸ و مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جز ۳ تبصره ۱۸ توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بنیاد برکت به متقاضیان در بردسکن پرداخت شده است.

کد خبر 6081149

دیگر خبرها

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد