Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی گفت: ورزشکارانی که به سن بازنشستگی رسیدند سرمایه گذاری برای آینده کشتی بانوان محسوب نمی‌شوند بنابراین باید فضا را برای کشتی گیران ۱۸ تا ۲۳ ساله فراهم کنیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مریم منظمی ، نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در مورد انتخاب رده سنی ۱۸ تا ۲۳ سال برای مسابقه های انتخابی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان گفت‌:

افرادی که در رشته های دیگر به سن بازنشستگی می‌رسند مثلا ورزشکارانی که سال ها در عرصه های دیگر قهرمان آفرینی کرده‌اند و به سن بازنشستگی رسیدند زمانی که به رشته کشتی وارد می‌شوند تنها می‌توانند از تجربه های مسابقه های قبلی شان استفاده کنند، در قهرمانی کشور شرکت کنند و شاید بعضی از آنها مقام های اول تا سوم را کسب کنند اما این مساله سرمایه گذاری برای آینده فدراسیون کشتی محسوب نمی‌شود، چون در سطح جهان با ورزشکارانی روبه رو می شویم که بیش از ۱۰ سال کشتی کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود:

به همین دلیل باید فضا را برای کشتی‌گیران ۱۸ تا ۲۳ ساله فراهم کنیم که فضای مسابقه را ببینند و طی سال‌های آینده امکان قهرمان آفرینی برایشان فراهم شود.

مریم منظمی با بیان این که هر چه سن کشتی‌گیر بالاتر باشد عمر قهرمانی کوتاه تر می‌شود، گفت‌:

در ورزشی نوپایی مثل کشتی، استفاده از ورزشکارانی که در سن بازنشستگی هستند نگاهمان را برای آینده دچار اختلال می‌کند.

مریم منظمی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که فدراسیون کشتی این افراد را کنار نگذاشته و برای آنها امکان شرکت در مسابقه‌های مختلف کشوری و بعد از آن حضور در دوره‌های مربیگری و داوری را فراهم کرده است اما سرمایه گذاری بلند مدت برای آنها انجام نمی شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی به نظر سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی کلاسیک بانوان در مورد کشتی‌گیرانی که در رده سنی بالای ۲۵ سال قرار دارند اشاره و بیان‌ کرد: نظر خانم واسلینکو روی نوجوانان بود و گفتند کشتی‌گیران بالای ۲۵ سال برای فدراسیون کشتی مشکل ایجاد می‌کند و بیشترین آسیب را همین افراد می‌بینند.

او در ادامه‌ افزود:

زمانی که سرمربی تیم به ایران آمد رده سنی او را ۱۸ تا ۲۵ سال تعیین کردیم. در اردوی تیم‌ ‌ملی هم بیشترین بازدهی را کشتی‌گیران کم سن و سال داشتند و هر چه جلوتر رفتیم متوجه شدیم که آنها موفق تر بودند.

مریم منظمی در مورد تغییر رده سنی در آینده، گفت‌:

ورزشکاری که از ۱۸ سالگی کشتی را شروع می‌کند تا ۲۵ سالگی اوج کارش است و آن زمان طبیعتا در رده سنی تغییراتی را ایجاد می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد قهرمانی در لیگ امتیازی برای ورزشکاران بالاتر از ۲۵ سال برای ورود به تیم‌ ‌ملی باشد یا خیر، گفت‌:

باید گذشت زمان این موضوع را به ما نشان دهد و باید ببینیم لیگ کشتی بانوان از نظر فنی در چه سطحی است.

مریم منظمی در مورد سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی کلاسیک بانوان، گفت‌:

خانم واسلینکو در کشور خودشان معلمی کشتی را انجام می دهند و به دلیل قرارداد داشتن با فدراسیون ایران مربیگری تیم‌های دیگر را قبول نکردند.

مریم منظمی در مورد زمان حضور واسلینکو در ایران، گفت‌:

حضور او بستگی به برنامه‌های‌مان دارد به گونه‌ای که برای مسابقه های بین‌المللی کشتی پنج اردو پیش‌بینی کرده‌ایم و او به ایران می‌آید. علاوه بر این بین اردوها هم کلاس های مربیگری برایش پیش‌بینی شده است یعنی برنامه فعال و پویایی دارند.

او در مورد میزان و مدت قرارداد واسلینکو برای هدایت کشتی بانوان ایران، بیان‌ کرد:

این مربی قرار است چهارشنبه به ایران بیاید و قراردادش را مطالعه و مبلغ پیشنهاد شده را بررسی کند و نظرش را بدهد. در مورد مدت قراردادش هم باید بگویم که تا پایان مسابقه های جهانی که آذر ماه برگزار می‌شود قرارداد دارد و بعد از مسابقات جهانی برای همکاری دوباره، باید وضعیت را بررسی کنیم.

مریم منظمی به لباس بانوان کشتی‌گیر اشاره و بیان‌ کرد:

این لباس ها مصوبه و مجوز کمیسیون پوشش را گرفته است و به گونه ای طراحی شده که برای ورزشکاران مشکل ایجاد نکند و هر چه جلوتر می رویم درصد خطاها و اشتباه ها را کم می‌کنیم. کشتی کلاسیک یک رشته نوپا است و از روز اول تا الان چه از نظر قوانین و چه پوشش تغییر کرده است. برای شرکت در مسابقه های بین المللی و جهانی همین لباس‌ها با کیفیت مطلوب تر تهیه می شود تا کشتی‌گیران بتوانند افتخار آفرینی کنند.

مریم منظمی در مورد مسابقه‌های بین‌المللی و جهانی کشتی کلاسیک گفت‌:

شهریور ماه مسابقه‌های بین‌المللی کشتی کلاسیک بانوان در لبنان برگزار می‌شود و می‌خواهیم ورزشکارانمان را آنجا محک بزنیم. کشورهایی مثل لبنان، عراق و سوریه تمایل دارند در این مسابقه ها شرکت کنند همچنین کشور برزیل از فدراسیون ایران سوال کرده بود که آیا می‌توانند حضور داشته باشند یا خیر.

مریم منظمی در مورد سبک کشتی کلاسیک، بیان‌ کرد:

این سبک را که ایران ابداع کرده است در واقع همان سبک کشتی آزاد است با این تفاوت که کشتی آزاد در دو زمان سه ‌دقیقه‌ای برگزار می‌شود اما کشتی کلاسیک فقط سه ‌دقیقه است و نوع پوشش هم با آزاد متفاوت است.

مریم منظمی در پایان این گفت و گو بیان کرد:

علاوه بر ورزشکارانی که این نوع پوشش را رعایت می‌کنند سایر ورزشکاران با دوبنده نیز به شرط رعایت سایر قوانین امکان حضور در مسابقه‌های مختلف کشتی کلاسیک را دارند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی کشتی کشتی فدراسیون کشتی تیم ملی کشتی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان فدراسیون کشتی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه از ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در پایان رقابت‌ها تنها فرد قهرمان سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب می‌کند.

 در بخش زنان ندا شهسواری و مهشید اشتری از ایران اعزام می‌شوند تا برای کسب این سهمیه تلاش کنند. تا به حال ندا شهسواری موفق شده دو بار این سهمیه را از آن خود کند.  

مهشید اشتری در مورد شرایط آمادگی خود و اردوهای تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی از سوم اردیبهشت ماه آغاز شده است و قبل از آن هم در مسابقات لبنان، ‌عربستان، آلمان و چک شرکت کردم. اردوی فعلی هم تا زمان اعزام ادامه دارد. در حال حاضر شرایط خوب است و تمریناتمان را دنبال می‌کنیم اما همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد. با این حال تمام تلاشمان را می‌کنیم که در انتخابی المپیک به اوج آمادگی برسیم.

او با بیان اینکه انگیزه زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارم، تاکید کرد: شاید یک بار فرصت حضور در این مسابقات را داشته باشم چون نمی‌دانم چهار یا هشت سال دیگر چه می‌شود. وقتی الان چنین موقعیتی پیش آمده تمام انگیزه و هدفم را می‌گذارم. من و خانم شهسواری هر دو انگیزه داریم. خانم شهسواری دو بار به المپیک رفته و برایش افتخار است که برای سومین بار برود. برای من هم افتخار است که اولین حضورم را تجربه کنم.

اشتری ادامه داد: خیلی امید دارم که امسال سهمیه برای ایران است اما فرقی نمی‌کند من بگیرم یا خانم شهسواری. شاید برخی بگویند شانس ما با کشورهای دیگر ۵۰، ۵۰ است اما معتقدم احتمال ۸۰ درصد می‌توانیم سهمیه را بگیریم. مهم این است که زنان تنیس روی میز ایران سهمیه را بگیرد.

او در واکنش به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته به مسابقات بیشتری اعزام شده است، ‌بیان کرد: همه این مسابقات را با هزینه شخصی رفتم. شروع کارم از ۶ ماه قبل و هدفم از اعزام هم انتخابی المپیک بود.

دیگر خبرها

  • شیراز قهرمان رقابت های کشتی آلیش بانوان
  • درخواست مازندران برای اضافه شدن ۳ کشتی‌گیر به اردو
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • جنجال‌سازان مسابقات کشتی مازندران در انتخابی تهران!
  • درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • افتتاح نمایشگاه خوشنویسی قدر استاد درشهرکرد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد