Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@00:08:06 GMT

در کنکور 9 دو نوع آزمون داریم!

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۸۵۰۵

در کنکور 9 دو نوع آزمون داریم!

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنکور 98 دو نوع آزمون خواهیم داشت؛ یکی برای فارغ‌التحصیلان نظام قبلی و دیگری برای فارغ‌التحصیلان نظام جدید است و تأثیر سابقه تحصیلی در کنکور 98 حدود 30 درصد خواهد بود.

به گزارش صدای ایران از فارس، نشست مشترک شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه تعالی مدیریت، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای سند تحول بنیادین در آموزش‌ و پرورش طراحی و دنبال می‌شود، برنامه تعالی مدیریت است که تنظیم آن منطبق بر شرایط بوده و از روزمرگی در مدارس جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه تعالی در راستای عملیاتی کردن سند تحول انجام می‌شود؛ یعنی در فصل چهارم سند آمده و جزو ویژگی‌هایی است که برای مدرسه در افق چشم‌انداز در نظر گرفته شده است و در سال تحصیلی آینده، تمام مدارس متوسطه تحت پوشش تعالی مدیریت قرار خواهند گرفت.

زرافشان اضافه کرد: برنامه تعالی و شاخص‌های آن از جهت تضمین کیفیت مدارس مورد پیگیری و بررسی قرار گرفته است و مدیران مدارس می‌توانند در پورتالی که طراحی‌ شده است با خودارزیابی و اعلام نتایج و بهبود عملکردها، در ارتقای کیفیت مدارس نقش داشته باشند.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری در 8 استان، برنامه ایران - مهارت را با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که در یک درصد مدارس تمام استان‌ها اجرا شد و از معلمان و متخصصان مراکز دولتی و غیردولتی در آن استفاده شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش، استقرار پایه دوازدهم را از اقدامات مهم آموزش‌ و پرورش برای سال تحصیلی آینده عنوان کرد و افزود: همه استان‌ها در بخش تأمین و آموزش نیروی انسانی و تجهیز کتب درسی، بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و شرایط به نحوی است که برای سال تحصیلی آینده مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: در حقیقت پایه دوازدهم اولین خروجی از ساختار 3-3-6 هست و در کنکور 98 دو نوع آزمون خواهیم داشت؛ یکی برای فارغ‌التحصیلان نظام قبلی و دیگری برای فارغ‌التحصیلان جدید و تأثیر سابقه تحصیلی در کنکور 98 حدود 30 درصد خواهد بود.

زرافشان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌ و پرورش و بدون آزمون ورودی خواهد بود و تنها در مناطق کمتر برخوردار مدارس نمونه دولتی را خواهیم داشت و در دیگر مناطق، ثبت‌نام دانش‌آموزان، مدرسه محور است و اولویت با دانش‌آموزانی خواهد بود که در پایه ششم، ارزشیابی خیلی خوب کسب کرده‌اند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کنکور ازمون دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۸۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند

رضا مراد صحرایی امروز در  شصت و یکمین کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شد، افزود: باید تعامل و تعارف به معنای شناخت میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه تربیت کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی  با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، اگر  این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با بیان اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود ادامه داد: همواره قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود.

وزیر آموزش وپرورش به طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی اشاره کرد که ظرف یک ماه ارائه می شود و گفت: برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود،  این کار اجرا می‌شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی درحال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان این‌گونه تربیت شوند.

وی با بیان اینکه طرح اتقان ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه بندی معلمان مرتبط کنید گفت: معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با آن مانوس نبودند،  فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی با بیان اینکه برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم باید اندیشید گفت: همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود 450 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مؤسسات نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز