Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری در نشست هم اندیشی احیا بافت فرسوده به میزبانی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به دلیل اهمیت احیا و نوسازی بافت های فرسوده و با توجه به اینکه موضوع احیا بافت های فرسوده یکی از اولویت های اصلی دولت و مدیریت شهری است و کلانشهرها بویژه تهران در معرض آسیب های جدی ناشی از ناایمن بودن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: متاسفانه گزارش ها نشان می دهد که دولت های گذشته و فعلی در ارائه بسته های تشویقی و انجام تعهدات خود کارنامه خوبی نداشته اند و مطالبه ما و همکارانمان در شورا این است که دولت به وعده های خود هم در ارائه بسته های تشویقی نقدی اعم از وام های دراز مدت و هم در واگذاری انشعابات مختلف در فرایند احیا بافت های فرسوده مشارکت داشته باشد و در حوزه توسعه زیر ساخت ها و خدمات عمومی هم به تعهدات خود عمل کند.

* 40 درصد از بافت فرسوده تهران احیا شد
سالاری در این نشست با اشاره به گزارش سازمان نوسازی شهرداری تهران عنوان کرد: در این گزارش آمده که به موجب رویکردها و مدل های نوسازی تک یا چند پارسل و یا تجمیعی نهایتا حدود 40 درصد از 3268 هکتار بافت فرسوده شهر تهران نوسازی شده است.
وی گفت: این نوسازی ها به صورت پراکنده در سطح شهر و در حدود 190 محله ای که دارای بافت فرسوده هستند انجام شده است .
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اما در فرایند این نوسازی ها، شاهد توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی مردم محلات نبوده ایم و توسعه زیرساخت ها چه در حوزه زیربنایی و چه در حوزه روبنایی یعنی ایجاد پروژه های محرک توسعه، ایجاد پارک ها و فرهنگسراها در این محلات به تناسب شکل نگرفته است.
سالاری تاکید کرد: این مدل نوسازی به لحاظ ایمنی یک مقاومت نسبی در مقابل بروز زلزله برای محلات داشته و خطرات جانی ناشی از بروز زلزله را کاهش می دهد.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: گزارش شهرداری تهران نشان می دهد که بسته های تشویقی شهرداری در خصوص عدم اخذ عوارض در فرایند صدور پروانه و همچنین ارائه بسته های تشویقی در روند احیا و نوسازی بافت های فرسوده بسیار تاثیرگذار بوده است.

*احیا و نوسازی بافت های فرسوده باید به یک نهضت تبدیل شود
سالاری گفت: اگر دولت هم به تعهدات خود در خصوص ارائه تسهیلات و بسته های تشویقی عمل کند و هم به توسعه زیرساخت ها و تاسیسات خدماتی در سطح شهرها و هم به توسعه خدمات عمومی روبنایی مثل فضاهای سبز، مراکز درمانی و آموزشی و هم در حوزه نرم افزاری مثل آموزش، ارتقا آگاهی و تقویت میزان مشارکت شهروندان و تبدیل آن به یک جریان سازی به نحوی که این موضوع به یکی دغدغه عموم تبدیل و در سطح جامعه نهادینه شودکمک کند، قطعا احیا و نوسازی بافت های فرسوده سرعت چشمگیری خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در طرح ملی بازآفرینی شهری، سهم شهرداری در ارائه خدمات 30 درصد، سهم بخش خصوصی 39 درصد و سهم دولت 31 درصد تعیین شده است، عنوان کرد: بازآفرینی شهری نمی تواند به صورت یک نسخه واحد برای تمام محلات شهر تهران اجرا شود.
وی افزود: ممکن است لازم باشد که در برخی از محلات شهر تهران بارگذاری هایی از جنس مجتمع های تجاری و هتل ایجاد شود چون این امر موجب می شود مشکل اساسی که در حوزه تمایل سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه است رفع شود و یا ارزش افزوده ای به بافت های فرسوده بخشیده شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهرداری تهران هم باید رویکرد خود را نسبت به گذشته تغییر دهد و بسته های تشویقی برای ایجاد زیرساخت در مناطق کم برخوردار و دارای بافت فرسوده را افزایش دهد.
وی گفت: شهرداری باید اهمال کاری هایی که در عدم رعایت مفاد طرح تفصیلی و طرح جامع و مقررات شهرسازی و معماری در مناطق برخوردار شهر داشته و موجب شده شاهد شکل گیری مجموعه قابل توجهی از برج باغ ها و مال ها باشیم را کاهش دهد و یا حذف کند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اقتصادی و اجتماعی برج زلزله شورای شهر تهران مراکز درمانی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آن‌ها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است