Web Analytics Made Easy - Statcounter

  ژیلا دارابی،معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه با بیان اینکه هدف از تدوین استانداردها، تعیین مقررات واضح و بدون ابهام برای بهبود ایمنی، عملکرد، دوام و دستیابی به حد بهینة است که برای انطباق یک محصول، خدمت یا مسائل مدیریتی با انتظاری که ازآن میرود، تدوین می‌شوند، گفت:ازنتایج آن می‌توان به رفع موانع تجاری، گسترش و تسهیل تجارت و ارتباطات اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در ادامه با بیان اینکه ۸۰ هزار نوع کالا و خدمات در کشور وجود دارد که هنوز بخشی از ان استاندارد ندارد، گفت: با ارتباط خوب اداره کل استاندارد و پارک علم و فناوری کرمانشاه گام‌های موثری در راستای استاندارد سازی محصولات واحد‌های فناور و دانش بنیان استان برداشته ایم.
 
دارابی  بیان کرد: در این کارگاه آموزش‌های لازم برای تدوین استاندار‌های کارخانه‌ای، نحوه نگارش استاندارد‌های ملی (استاندارد ۵) و آشنایی با الزامات و روش‌های اجرایی دریافت گواهی خود اظهاری و پروانه استاندارد دانش نماد ارائه می‌شود.


  مسئول روابط عمومی جهاد دانشگاه استان کرمانشاه نیز   در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهگفت: کارگاه آموزشی"آشنایی با استانداردسازی و فرایند تدوین استانداردهای ملی " در پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد.

شاکری ادامه داد: این کارگاه با حضور بیش از 50 واحد فناور در سالن شهید نوروزنژاد پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه ارتقا سطح دانش  واحدهای فناور برای آگاهی از استانداردهای روز  محصولات تولیدی واحدهای فناور است.

انتهای پیام/ز

برگزاری کارگاه استاندارسازی در پارک علم و فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با اعلام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، تعدادی از فعالان و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران برای ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان حضور یافتند.

معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی بیان کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات، خصوصا صادرات همچنین جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

حسن زمانیان گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک، قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است. در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صنعت گواهی‌نامه‌های رتبه بندی تحقیق و توسعه صادر می شود. معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی در صورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران صادر می شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم. فاصله به این دلیل است که نمی توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری سازی نرسانده ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود. بنابراین باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که پیچیدگی اقتصادی مثبت داشته باشند.

زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد. همچنین محصولات تولید شده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرد که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری سازی و فروش محصولات نقش کلیدی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست