Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا، معراج شهدا در دوازدهمین روز تابستان، میزبان پیکر شهید مدافع حرم ابراهیم رشید بود. برادرش ابوالقاسم، اسفندماه سال 62 شهید شد و در سال 73 به وطن بازگشت. مادرشان از روی جوراب پسرش، قاسم را شناخت، همان جورابی که یازده سال پیش برایش خریده بود و امروز مردی دیگر از خانواده رشید شهید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر ابراهیم که از پنج سال پیش چشمانش را از دست داده است، زمانی که خبر شهادت پسرش را شنید، گفت: انالله و انا الیه راجعون و مادرش در ادامه می‌گفت که شهید گریه ندارد و باید خوشحال باشیم.

ابراهیم از اهالی روستای سرم از بخش کهک (نزدیک جمکران) است. او زاده کوچه‌ای بود که هر خانواده‌اش حداقل یک شهید دارد که می‌توان به شهدایی همچون احمد گلی، علی فصیح‌خواه، نقی، باقر و رضا نصراللهی، احمد رضوان‌لو و محمد حاج احمدی اشاره کرد.

خانواده رشید 9 پسر و یک دختر دارد که دو پسر این خانواده قاسم (شهید دفاع مقدس) و ابراهیم (شهید مدافع حرم) شهید شده و دو پسر دیگر این خانواده جانباز هستند.

در خلال مداحی‌ها و پس از وداع خصوصی، پیکر شهید ابراهیم رشید را به میان جمع می‌آورند. به هنگام شهادت روی لباسی که او پوشیده بود، نام جانم فدای فاطمه حک شده است. پیکر را که آوردند، پس از اتمام مداحی، رویش را بازکردند تا حاضران هم وداعی با شهید رشید داشته باشد و در این لحظه متوجه کبودی گوشه چشمش و پهلوهای زخمی‌اش شدیم. در تمام لحظات مراسم شهید ابراهیم رشید، روضه حضرت فاطمه زهرا(س) خوانده شد.

در ادامه مراسم، یکی از برادران شهید رشید، اظهار کرد: امام خمینی(ره) جمله‌ای فرمودند که در یادمان مانده است مبنی بر اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، من هم می‌گویم: «آمریکا اشک ما را  پایین آورد، اما دستمان را نمی‌تواند بالا ببرد».

وی در خطاب به مسئولان گفت: هر آنچه که قرار است امضا کنید، اول تنها به یک قطره خون برادرم و دیگر شهدا نگاه کنید، سپس آن را امضا کنید.

این برادرشهید خطاب به مقام معظم رهبری گفت: آقاجان به جان مادرت زهرا (س) مدیون هستید که روی خون، جان و نفس ما حساب نکنید. دم و بازدم ما، قطره خون ما، اعضا و جوارح ما برای شما است. خانواده ما 7 مرد دیگر دارد که در این راه تقدیم کند.

وی بیان کرد: پدرم از فعالین زمان انقلاب بود، برادرم قاسم در هشت سال دفاع مقدس، مفقود الاثر شد که پس از یازده سال پیکرش را به وطن آوردند. امروز نیز پیکر ابراهیم از سوریه آمده است، نسل عوض می‌شود؛ اما رسم و اصل عوض نمی‌شود.

و در ادامه حاضران نوای «رهبری چون سید علی داریم» را سر دادند و ...

در پایان مراسم، سمیه عسگری، همسر شهید ابراهیم رشید، با اشاره به خصوصیات شهید گفت: ابراهیم فرد بسیار فوق‌العاده و استثنایی بود و در روابطش بسیار تک و خاص بود. او بسیار آرزوی شهادت داشت و زمانی که شهید شد، خوشحال شد که به آرزویش رسیدم. خدا را شاکرم که لیاقت داشتم همسر شهید باشم.

وی افزود: ابراهیم از دوسال پیش عازم سوریه شد، آن قدر رفت و آمد که در نهایت به آرزویش رسید و شهید شد. آخرین اعزام ابراهیم، بهمن ماه بود و آخرین دیدارمان در مراسم چهلم پدرم بود.

همسرشهید رشید تصریح کرد: ابراهیم 10 تیرماه در منطقه تدمر شهید شد. دو روز قبلش تماس تلفنی داشتیم که گفته بود کار کوچکی دارم، می‌آیم و برمی‌گردم که پیکرش آمد.

وی بیان کرد: در وصیت‌نامه‌اش تأکید داشت که همیشه پشت ولایت فقیه باشید و همیشه در صحبت‌هایش می‌گفت که مقام معظم رهبری همه پیش‌بینی‌های‌شان درست است و دقیقا همان صحبت‌ها و پیش‌بینی‌هایش رخ می‌دهد. او همیشه می‌گفت که هیچ نقطه‌ای از دنیا، رهبری همچون رهبر ما ندارند و همیشه افسوس می‌خورد که کسی حواسش به فرمایشات مقام معظم رهبری نیست و ای کاش همه این فرمایشات را سرلوحه عمل‌شان قرار می‌دادند. ابراهیم بسیار شیفته و عاشق مقام معظم رهبری بود و بسیار به ایشان علاقه داشت.

همسرشهید رشید تصریح کرد: از سوریه چندان برای‌مان تعریف نمی‌کرد و همیشه آرزویش این بود که در راه اسلام، امام حسین(ع) و عشق به رهبری شهید شد. ما هم مانع رفتنش نشدیم.

وی بیان کرد: تقریبا پنج ماه از آخرین دیدارمان می‌گذشت. آخرین باری که رفت بسیار خداحافظی خاصی بود و هیچگاه آن خداحافظی را فراموش نمی‌کنم.

عسگری اظهار کرد: هرساله نورافشانی جمکران را ما انجام می‌دهیم. ابراهیم در آن لحظه گفت که این آخرین سالی است که نورافشانی را انجام می‌دهم. او دو رکعت نماز خواند و از امام زمان(عج) خواست تا شهید شود که ایشان هم نامه شهادت‌شان را امضا کردند. به ابراهیم گفت این حرف را نگو چگونه تنها و بدون تو زندگی کنم که او گفت تو آن قدر قوی هستی که هیچ‌کس حریفت نخواهد شد.

 صحبت‌های شهید رشید را اینجا بشنوید.

 مراسم وداع با شهید رشید را اینجا ببینید.

 گزارشی از زینب رازدشت 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: دیدار با خانواده شهدا موجب تشدید روحیه خدمت به شهروندان می‌شود، از این‌رو در هفته فرهنگی اصفهان دیدار با خانواده تعدادی از شهدای معزز این منطقه انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید سلمان قاضی‌عسگر در دیدار با خانواده شهدا و جانبازان که به همراه حجت‌الاسلام حسین محمدی امام جمعه رهنان (غرب اصفهان)، فرمانده بسیج حوزه ۴ امام سجاد (ع) و رئیس بنیاد شهید ناحیه اصفهان جمعی از معاونان و مسئولان منطقه انجام شد، اظهار کرد: خون شهیدان والامقام و صبر و بردباری خانواده‌های معزز آنان، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و دیدار با آن‌ها در اولویت برنامه‌های فرهنگی هفته بزرگداشت اصفهان قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تلاش بیشتر در راه خدمتگزاری به مردم، نیازمند دعای خانواده شهدا و جانبازان هستند و با حضور در کنار این بزرگواران، انرژی و روحیه برای کار بیشتر می‌گیرند.

بهترین الگوهای تربیتی نسل جوان ما «شهدا» هستند

حجت‌الاسلام حسین محمدی، امام جمعه رهنان نیز در این دیدار اظهار کرد: خدمت‌رسانی و تکریم خانواده شهدا وظیفه و تکلیف آحاد مردم به ویژه مسئولان است.

وی صبر و استقامت خانواده‌های معزز شهدا را ستودنی و ارزشمند توصیف کرد و افزود: بهترین الگوهای تربیتی نسل جوان ما شهدا هستند و باید آن‌ها را محور همه برنامه‌ها و امور زندگی خود قرار دهیم

امام جمعه رهنان تاکید کرد: وظیفه داریم با یادآوری همت بلند رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و آشنایی مردم به‌خصوص نسل جوان با دستاوردهای دفاع مقدس در پاسداری از ارزش‌های اصیل اسلامی اهتمام ورزیم.

وی گفت: خون شهیدان والامقام، صبر و بردباری خانواده‌های معزز آن‌ها، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان می‌آورد.

کد خبر 747733

دیگر خبرها

  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم