Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@03:38:50 GMT

فهرست نوشیدنی‌های وارداتی غیرمجاز مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۹۵۸۲

فهرست نوشیدنی‌های وارداتی غیرمجاز مشخص شد

به پیوست تصویر نامه شماره ۱۱۴۷۷/ ۹۷/ د مورخ ۲۳/۳/۹۷ معاونت برنامه ریزی ، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد اجرای برنامه‌ی پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور ارسال و اعلام میدارد نوشیدنی با برندهای مورد الاشاره در نامه صدر الاشاره غیر مجاز اعلام و با عنایت به حساسیت موضوع سلامت جامعه ، مقتضی است ضمن توجه ویژه ، کلیه مبادی ورودی ضمن تشدید اقدامات کنترلی از ورود این اقلام ممانعت بعمل آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرده بود:‌ در اجرای برنامه پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور» مصوب یکصدوپانزدهمین جلسه ی اعضای اصلی ستاد و با عنایت به ابلاغ «مجموعه اهداف کمی راهبردها برنامه های کلان و اجرایی مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز در استان های سراسر کشور در سال ۹۷، در ارتباط با «فرآورده های خوراکی و آشامیدنی قاچاق »، به آگاهی می رساند:

ابزارهای تشخیص فرآورده های غذایی و آشامیدنی قاچاق:

۱- تمامی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی وارداتی ملزم به الصاق برچسب اصالت و سلامت هستند، لذا معیار تشخیص فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی دارای اصالت و قاچاق، استعلام کد برچسب اصالت و سلامت مندرج بر روی محصولات از طریق ارسال پیامک به شماره ۸۸۲۲ ۲۰۰۰ با سایت به نشانی WWW.ttac.ir و یا نصب نرم افزار سامانه ttac بر روی تلفن همراه از طریق سایت مذکور خواهد بود و پوستر پیوست).

ملاحظه: محصولات فاقد برچسب اصالت با دارای برچسب با شماره های پیامکی جعلی نظیر ۲۰۰۰۸۸۸۲۲۲ و مصداق قاچاق قطعی هستند.

۲- بهره گیری از فهرست مصادیق قاچاق قطعی ابلاغی ستاد. رصد کشفیات قاچاق و انعکاس عناوین و تصاویر نشان های تجاری دارای فراوانی بیشتر در مکشوفات قاچاق به سؤاد می تواند منجر به افزایش اثربخشی بازرسی ها و بهبود نظارت ها شود، در این خصوص مصادیق شش عنوان نوشیدنی های غیر مجاز به شرح ذیل (مطابق تصاویر پوست) ارسال می شود که نیازمند توجه استان های سراسر کشور به ویژه استان های ساحلی است):

الف) نوشیدنی تولید کشور عربستان سعودی

ب) نوشیدنی تخم شربتی Leema تولید کشور تایلند

پ) نوشیدنی MOGU MOGU تولید کشور تایلند

ت) نوشیدنی STAR تولید کشور امارات

ث) اسنک مخلوط با آجیل و نخود سبز DING DONG تولید کشور فیلیپین

ج) دراژه m&m's تولید کشور چین
مخاطرات مصرف فراورده‌های غذایی و آشامیدنی قاچاق:

۱- محصولات فرآیندشده خوراکی و آشامیدنی وارداتی مشمول ثبت منبع در سازمان غذا و دارو هستند، لذا زنجیره سلامت آن قابل ره‌گیری بوده و مورد تأیید مراجع رسمی است.

۲- استفاده از رنگ‌ها و افزودنی‌های مجاز دارای محدوده سلامت مطابق میزان توصیه شده در استانداردهای ملی است که با اعمال نظارت بر زنجیره تأمین محصولات می توان از سلامت آن اطمینان حاصل نمود. لیکن نظارت و کنترلی در خصوص افزودنی های مفسر و سرطان رای به کار رفته در محصولات قاچاق وجود ندارد، لذا وجود رنگ ها و مواد غیر مجاز در محاسولات قاچاق، منجر به آسیب های جدی به سلامت و ایمنی مصرف کنندگان خواهد شد، برخی عناوین افزودنی‌های غیر مجاز به این شرح است:

Patent Blue / Tartazino / Red ۲ G/Fast Green/ Patent Blue/ Amaranth /

کدهای E۲۱۱ / E۱۲۸/E۱۰۷/ E۱۲۷ / E۱۴۳ / E۱۰۲/ E۱۳۱ مندرج بر روی محصولات)

٣- تهدیدهای زیستی و مخابرات بیوتروریسم ناشی از ورود و مصرف فرآورده های خوراکی و آشامیدنی قاچاق بر سلامت آحاد جامعه، غیرقابل اغماض است. این گونه آسیب ها ممکن است به صورت خاموش گسترش یابد و آثار آن در نسل‌های بعدی ظاهر شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گمرک جمهوری اسلامی نوشیدنی غیرمجاز واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان

ایسنا/اصفهان مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف و ضبط بیش از ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق از یک واحد صنفی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

الهام تاجر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ارزش این میزان کالای غیرمجاز بیش از یک میلیارد ریال بود که واحد صنفی متخلف به دستور مقام قضایی تعطیل شده و پس از تکمیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

وی ضمن هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، تصریح کرد: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: شهروندان هنگام خرید کالاهای سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.

تاجر با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای سلامت‌محور مصرفی، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اطلاع رسانی به موقع، به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق و غیرمجاز افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند.

وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند که اصالت کد بهداشتی درج شده روی محصولات را با مراجعه به نشانی fdacrm.ir راستی آزمایی کنند تا برای سلامتی آنها مشکل ایجاد نشود.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی با شکل و شمایلی متفاوت در حال بازدید از کارخانه تولید آب آشامیدنی / فیلم
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • (عکس) شغل جدید لیونل مسی چیست؟
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟