Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمودرضا حقی‌فام با اشاره به افزایش وزنی دما (میانگین سه شهر اهواز، تهران و تبریز) در کشور در روزهای اخیر گفت: بر اساس پیش بینی میزان تولید و مصرف، برنامه احتمالی خاموشی های روز آینده به دیسپاچینگ مراکز توزیع برق اعلام می شود و این مراکز مجازند در صورتیکه مصرف، افزایش یابد خاموشی را اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: برنامه ای به عنوان خاموشی منطقه خاصی وجود ندارد و اگر برق منطقه ای بتواند توازن مصرف خود را با توجه به مصرف صنعتی، کشاورزی و خانگی مدیریت کند خاموشی اعمال نمی شود.

حقی فام همچنین از مردم خواست با مدیریت مصرف و کاهش مصرف روشنایی و استفاده متناوب از کولر در ساعات اوج مصرف، از خاموشی جلوگیری کنند.

وی افزود: خوشبختانه امروز قدری از دمای وزنی کشور کاسته شده و امیدواریم با همکاری مردم، در هفته های آینده خاموشی نداشته باشیم.

حقی فام تصریح کرد: در چنین شرایطی دو راه پیش روی ماست؛ یکی اینکه با حداکثر ظرفیت شبکه کار کنیم که اگر واحدی خراب و از مدار خارج شود، خاموشی های گسترده رخ خواهد داد و یا اینکه با مدیریت مصرف، میزان رزرو سیستم را به پایداری برسانیم.

معاون توزیع توانیر تصریح کرد: با محاسبه مقداری احتمالات، میزان مصرف به مدیریت های برق منطقه ای اعلام می شود و بسته به مصرف منطقه، امکان اعمال خاموشی و مدیریت مصرف وجود دارد.

وی همچنین در خصوص تدابیر انجام شده برای کاهش برق بخشهای دیگر در اوج مصرف گفت: در ایام تابستان صادرات برق را به صفر می رسانیم و همچنین براساس قراردادهایی که با بخش های صنعت و کشاورزی منعقد می کنیم ساعات کاری این بخشها هم تغییر می کند ضمن اینکه امسال با مصوبه هیئت وزیران ، مصرف بخش اداری هم محدود شده که این امر منجر به آن شده که بر خلاف سالهای قبل که رشد پیک مصرف به ۵.۵ درصد می رسید، رشد پیک امسال به کمتراز ۲ درصد برسد.

حقی فام افزود: امیدواریم در هفته های آینده این خاموشی با کاهش دمای وزنی کشور و مصرف صحیح مردم کاهش یابد.

کد خبر 4337874

منبع: مهر

کلیدواژه: خاموشی شرکت توانیر قطع برق اوپک بانک مرکزی ایران تولید نفت قیمت نفت تحریم اقتصادی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت نشست 174 اوپک قیمت دلار صادرات نفت بازار ارز ایالات متحده آمریکا وزارت جهاد کشاورزی تعرفه واردات گمرک بیژن نامدار زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دارابی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه مصوبات سفر رئیس جمهور از محل وزارت نفت که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با رویکرد جهادی که مدیران خوزستان دارند و با توجه به پیگیری هایی که استاندار، معاون عمرانی استاندار و آقای نیکو دارند که همیشه هم به صورت مستمر پیگیر مصوبات سفر و اجرایی شدن پروژه‌ها هستند امروز بتوانیم به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور، مسوولیت‌های اجتماعی که باید در استان خوزستان داشته باشیم حدود ۸.۷ همت بوده که تا کنون ۴.۲ همت پرداخت کرده‌ایم، همچنین از حدود یک هزار و ۷۰۰ پروژه در خوزستان نیز یک هزار پروژه در استان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که به عنوان خدمتگزار به مردم خوزستان تحویل داده‌ایم.

مشاور وزیر نفت یادآور شد: امیدواریم امسال هم بتوانیم این رویکرد مثبت را در خوزستان داشته باشیم و نماینده شایسته‌ای از صنعت نفت برای اجرایی شدن پروژه‌ها باشیم.

کد خبر 6093561

دیگر خبرها

  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده