Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@11:57:27 GMT

هشدار: شرکای گوگل جی‌میل شما را می‌خوانند!

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۰۰۹۶۹

هشدار: شرکای گوگل جی‌میل شما را می‌خوانند!

فناوری اطلاعات > نرم افزار - توسعه‌دهندگان اپ جی میل تحت عنوان شرکای نرم‌افزاری گوگل، ایمیل‌های شخصی شما را می‌خوانند.

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات مربوط به حریم خصوصی داده‌ها حکایت از آن دارد که ایمیل‌های خصوصی توسط توسعه‌دهندگانی که پشت خدمات آنلاین محبوب خود را پنهان کرده‌اند، با استفاده از ترول مخصوص روی جی میل خوانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع هر آنچه ارسال یا دریافت می‌شود، توسط سازندگان برنامه‌های نرم‌افزاری واسط دیده می‌شود.

به نوشته وال‌استریت یکی از این برنامه‌ها ادعا دارد که باکس ایمیل‌های شما در جی میل را سازمان‌دهی و دسته‌بندی می‌کند، درحالی‌که کار اصلی‌اش خواندن پیام‌های خصوصی است.{لینک} {لینک}

وال‌استریت از اسرار کثیفی میان توسعه‌دهندگان یاد می‌کند که غول‌های آی تی به آن‌ها اجازه می‌دهند تا دسترسی کامل به باکس کاربران داشته باشند.

اپلیکیشن‌های واسط بر اساس شهادت مهندسانی که اپلیکیشن‌های مرتبط با جی میل را درست کرده‌اند، اغلب ایمیل خصوصی افراد را اسکن کرده و خدماتی مانند حذف از فهرست ایمیل‌های اسپم تجاری را ارائه می‌کنند.

کمپانی نیویورکی Return Path به بازاریاب‌های اینترنتی کمک می‌کند تا درآمد خود را از طریق جی میل افزایش دهند. طبق گزارش وال‌استریت این کمپانی دست‌کم ایمیل خصوصی دو میلیون کاربر را به‌طور غیرقانونی اسکن کرده است.

کمپانی «ادیسون سافت ور» نیز در «مانتین ویو» برای افزودن قابلیت جدید روی اپلیکیشن جدید خود، هزاران ایمیل کاربران جی میل را خواندند.

درحالی‌که فیس‌بوک به دلیل نقض حریم خصوصی و به دنبال رسوایی اخیر «کمبریج آنالیتیکا» تحت‌فشار شدید قرارگرفته، قطعاً گوگل نیز باید پاسخگوی رفتار به‌شدت تجاری خود باشد.

 

 

 

5656

 

کلید واژه‌ها : پست الکترونیک (ایمیل) - حریم خصوصی - گوگل -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حریم خصوصی گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

 آصف علی خان دُرانی طی سخنرانی در کنفرانس بین المللی پیامد‌های ژئوپلیتیک بر پاکستان به میزبانی اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد اظهار داشت که پاکستان بیشتر از جنگ با هند از مشکلات افغانستان آسیب دیده است.

وی با اشاره به نا امنی‌ها در مرز‌های مشترک پاکستان و افغانستان، تبعات خروج غیرمسئولانه آمریکا و ناتو از افغانستان و افزایش تهدیدات تروریسم از خاک افغانستان علیه همسایگان افزود: بیش از ۸۰ هزار پاکستانی طی دو دهه گذشته در جنگ با تروریسم کشته شده اند و ما هنوز در حال شمارش کشته‌ها و مجروحان خود هستیم.

نماینده ویژه پاکستان افزود که پس از خروج نیرو‌های ناتو این امید وجود داشت که صلح در افغانستان باعث صلح در منطقه شود، اما چنین انتظاراتی کوتاه مدت بود.

وی دوگانگی در سیاست آمریکا، رویکرد جانبدارانه آن در جنوب آسیا و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را یک چالش عمده برای پاکستان و دیپلماسی آن دانست و تاکید کرد: حملات گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) به مناطق مرزی پاکستان ۶۵ درصد افزایش یافته در حالی که حملات انتحاری نیز ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دوستان نزدیک و معتمد پاکستان هستند و ما قادر به تامین منافع متقابل از طریق مشارکت پایدار امنیتی و اقتصادی خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: تشدید حملات طالبان پاکستانی علیه نیرو‌های امنیتی پاکستان در حالی که از خاک افغانستان استفاده می‌کند، نگرانی جدی ما است و یکی دیگر از جنبه‌های نگران کننده، مشارکت اتباع افغانستانی در این حملات است.

اواخر اسفند ماه گذشته پاکستان دست به یک عملیات هوایی در خاک افغانستان علیه آنچه اسلام‌آباد پاسخ انتقامی علیه تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان خواند، زد.

اسلام‌آباد، گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را یک تهدید جمعی برای صلح و امنیت منطقه دانست و ادعا کرد که برخی از عناصر در درون حکومت موقت افغانستان از طالبان پاکستانی به عنوان نیروی نیابتی علیه اسلام‌آباد استفاده می‌کنند.

این در حالی است که سخنگوی حکومت سرپرست طالبان افغانستان، عملیات هوایی پاکستان در برخی از مناطق این کشور را به شدت محکوم کرد و هشدار داد که چنین حوادثی، عواقب بسیار بدی در پی دارد که در کنترل پاکستان نخواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • افشای هویت شرکای رائفی‌پور؛ پول موسسه او از کجا تامین می‌شود؟
  • افشای هویت شرکای رائفی‌پور
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق خوانند
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE