Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@13:25:52 GMT

تخریب‌چی تدمر و رشید ضدگلوله را بیشتر بشناسید+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۰۱۶۰۵

تخریب‌چی تدمر و رشید ضدگلوله را بیشتر بشناسید+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

باعث و بانی آتش بازی‌ها و انفجارهای بزرگ و سخت بود اما شخصیت آرام و نجیبی داشت. آخرین بار تدمر دیدمش، صبح روز شهادت شهید حججی بود. به او گفتم :«رشید! شهید نشی‌ها! کارت داریم هنوز!» ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، شهید مدافع حرم محمدابراهیم رشیدی "رشید" فرزند غلامعلی، متأهل و اصالتاً اهل روستای صرم قم بود که بار‌ها برای دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) در سوریه حضور یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از نیروهای تخریب تیپ مکانیزه 20 رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.  این شهید 32 ساله سرانجام روز یکشنبه 10 تیرماه طی عملیاتی مستشاری در مسیر جاده تدمر- دیرالزور سوریه توسط برخورد با تله انفجاری به شهادت رسید.

او روزگاری معتقد بود اگر با تله انفجاری شهید شود از بقیه عقب می‌افتد اما تقدیر او اینگونه رقم خورد که با تله انفجاری به شهادت رسید و تا بی نهایت جلو افتاد از دیگر همسنگرانش جلو افتاد.

شهید "ابوالقاسم رشید"، برادر وی نیز از شهدای هشت سال دفاع مقدس است که پس از چندین سال مفقودیت، در سال 73 در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم خاکسپاری شد. مادر این شهید عزیز نیز چندین سال قبل در حادثه آتش‌سوزی منا در اعمال حج تمتع به رحمت ایزدی پیوست.

بیشتر بخوانید:ماجرای اولین و آخرین دیدار با "رشید"؛ اینقدر به سوریه می‌روم تا شهید شوم +عکس

شهید رشیدی استاد تخریب بود و 14 ماه مسئول انفجارات مستند مسابقه ضدگلوله در شبکه افق سیما بود, پس از آن هم مسئول جلوه‌های ویژه و انفجارات مستند مسابقه فرمانده بود و فعالیت‌های مؤثری در این مسابقات داشت. او مدتی نیز فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج ویژه شهدای روستای صرم را بر عهده داشت. علاقه بسیاری برای حضور در صحنه جهاد داشت و دوستان و اطرافیان او نقل می‌کنند که همیشه می‌گفت: «من آن‌قدر در این مسیر قدم بر می‌دارم و به سوریه می‌روم تا شهید شوم.» دست آخر هم به خواسته‌اش رسید.

یکی از همکاران شهید می‌گوید: خیلی آدم تو دل برویی بود! خیلی! در مدتی که در برنامه ضدگلوله، در جوار این شهید بودم، با هربار دیدنش حس خوبی به من دست می‌داد. خیلی دوست داشتنی بود! فرض کنید کسی که باعث و بانی همه آتش بازی‌ها و انفجارهای بزرگ و سخت بوده، در واقع شخصیت خیلی آرام و نجیبی دارد. خوش اخلاق... مسئولیت پذیر... چابک... باهوش ... و متخصص ... به شدت دوست داشتنی. یکی از دوستان می‌گفت آخرین بار تدمر دیدمش، صبح روز شهادت شهید حججی بود. به او گفتم :«رشید! شهید نشی‌ها! کارت داریم هنوز!» گفت: «نه! هنوز وقتش نیست.» اما بالاخره وقتش رسید...

انتهای پیام/

R1013186/P1439/S4,38/CT7 واژه های کاربردی مرتبط شهدای مدافع حرم مدافعان حرم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم مدافعان حرم شهدای مدافع حرم مدافعان حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای 175 روزه جنگ غزه به 32 هزار و 623 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای جنگ غزه از هفتم اکتبر تا کنون به  32 هزار و 623 شهید رسید.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات رژیم اسرائیل به این منطقه طی 24 ساعت گذشته 71 فلسطینی شهید و 112 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

براساس این بیانیه، شمارشهدای حملات رژیم اسرائیل به غزه به 32 هزار و 623 نفر و شمار مجروحان نیز به 75 هزار و 92 نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه با اشاره به وجود اجساد زیر آوارها و کنار جاده‌ها تصریح شد که تیم‌های پزشکی و مسئولان دفاع مدنی به‌دلیل ممانعت نیروهای اسرائیلی نمی‌توانند به اجساد برسند.

در همین حال، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) روز جمعه اعلام کرد صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) کشته شدن 13750 کودک از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را تایید کرده است.

آنروا در گزارشی اعلام کرد یونیسف تنها چند ساعت پس از صدور قطعنامه شورای امنیت در شامگاه دوشنبه گذشته که خواستار آتش بس در غزه شده بود، به گزارش های مربوط به مرگ حدود ده کودک اشاره کرد.

این آژانس سازمان ملل افزود: نیروهای اسرائیلی علیرغم صدور این قطعنامه به عملیات نظامی خود در سراسر نوار غزه به ویژه در محله الرمال در نزدیکی مرکز پزشکی الشفا در شهر غزه در مرکز خان یونس در جنوب غزه و در مجاورت بیمارستان الامل و ناصر در خان یونس نیز ادامه می‌دهند..

شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه گذشته، پیش نویس قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن خواستار آتش بس فوری در نوار غزه در ماه رمضان شد، مشروط بر اینکه این آتش بس دائمی و شامل آزادی همه اسرا باشد.

شورای امنیت با اکثریت 14 رای به پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط اعضای منتخب شورا و مورد حمایت گروه عربی رای مثبت داد در حالی که امریکا از رای دادن خودداری کرد.


 

دیگر خبرها

  • شمار شهدای 175 روزه جنگ غزه به 32 هزار و 623 شهید رسید
  • لحظات حمله اسرائیل به سوریه با چهل شهید
  • تعداد شهدای حملات ارتش اشغالگر در سوریه به ۴۲ نفر افزایش یافت
  • روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان
  • شهادت پاسدار بهروز واحدی در سوریه
  • شهادت یکی از رزمندگان سپاه در سوریه
  • جزئیات جدید درباره پاسدار نیروی قدس سپاه که در سوریه به شهادت رسید
  • شهادت «بهروز واحدی»؛ بسیجی مدافع حرم در سوریه
  • شهادت پاسدار بهروز واحدی در دیرالزور سوریه
  • شهادت مستشار سپاه در سوریه