Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان گفت:برخي ها قرارداد 1.8 ميلياردي مي بندند که همان اول 800 ميليون آن را مي گيرند اما من از سازمان ليگ مي خواهم امسال اول قرارداد من را منتشر کند.
سينا سرپوشي- به گزارش خبرگزاري فارس، امير قلعه نويي پرافتخارترين سرمربي ليگ فوتبال ايران بار ديگر به سپاهان اصفهان برگشت تا بتواند اين تيم را که سال گذشته نتايج ضعيفي کسب کرده بود نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلعه‌نويي به عنوان مردي که معمولا از کي روش انتقاد مي کند در اين مصاحبه از عادل فردوسي پور هم مجددا انتقاد کرد و مدعي شد که کارشناسان نبايد در مورد تيم ملي نظر بدهند بلکه عادل فردوسي پور بايد در مورد تيم ملي و کي روش صحبت کند.
متن گفت و گوي سرمربي سپاهان با خبرنگار ورزشي فارس را در زير مي خوانيد:
* بايد يک هافبک بازيساز خوب جذب کنيم
فارس: سپاهان را در ليگ امسال چطور مي‌بينيد و آيا مي‌توانيد نتايج خوبي کسب کنيد؟
سال سختي پيش‌رو داريم، اين تيم احتياج به تغييراتي زيادي دارد و مهم‌تر از آن سعي کرديم تغيير نگرشي داشته باشيم که با کمک خدا اين اتفاق افتاد. از مديران باشگاه تشکر مي‌کنم چرا که بازيکنان خوبي جذب کرده‌اند و نفرات با تمام توان‌شان تمرين مي‌کنند ولي هنوز از آن چيزي که انتظارم دارم فاصله داريم. بايد يک هافبک بازيساز خوب جذب کنيم. تيم خوبي جمع کرديم، در تمام پست‌ها دو بازيکن داريم ولي در بعضي از پست‌ها کمبودهايي احساس مي‌شود که بايد برطرف کنيم. احساس مي‌کنم با آمدن يک هافبک بازيساز خوب اين مشکل برطرف شود.
* از سازمان ليگ مي خواهم اول قرارداد من را منتشر کند
فارس:‌با آغاز فعاليت نقل و انتقالات حرف و حديث هاي زيادي در مورد خريدهاي سپاهان مطرح و عنوان شد سپاهان قراردادهاي ميلياردي بسته است. نظر شما در اين باره چيست؟
اين افراد با اميرقلعه‌نويي مشکل دارند و به دنبال اين هستند تا حواشي درست کنند از سازمان ليگ خواهش مي‌کنم تا تمام قراردادهايي که بين بازيکنان و باشگاه‌ها منعقد شده است را منتشر کند. خواهش مي‌کنم اول قرارداد من را منتشر کنند و بعد از آن بازيکنان سپاهان و همه تيم‌هايي که در ليگ حضور دارند را انتشار دهند. آن زمان مردم واقعيت‌ها را مي‌بينند. همان افراد قرارداد يک ميليارد و 800 ميليوني امضا مي‌کنند و جالب است که 800 ميليون همان اول دريافت مي‌کنند. ان‌شاءالله سازمان ليگ دست به کار شود و تمام قراردادها را منتشر کند تا مردم متوجه شوند.
فارس:‌ از خريدهايي که انجام داده‌ايد راضي هستيد؟
بله، خدا را شکر از خريدهايي که انجام داديم راضي هستيم. نقاط ضعف زيادي در سال گذشته سپاهان داشت که سعي کرديم برطرف کنيم ولي باز به يک هافبک‌ بازيساز نياز داريم.
* سجاد شهباززاده مي تواند خودش را نشان دهد
فارس: شما به بازيکناني که شايد در گذشته عملکرد خوبي داشتند ولي در بعضي مواقع افت شديدي داشتند اعتماد داشتيد و سعي کرديد به آنها فرصتي دوباره بدهيد. براي مثال سجاد شهباززاده...
سجاد شهباززاده بازيکن با کيفيتي است. مطمئنم که امسال مي‌تواند خودش را نشان دهد. در بازي دوستانه مقابل فولاد هم يک گل به ثمر رساند و کار خود را با گل در سپاهان آغاز کرد. ان‌شاءالله او برگردد به همان شهباز‌زاده‌اي که در گذشته بود و مي‌شناختيم. 

* در خصوص عملکرد تيم ملي از فردوسي پور بپرسيد
فارس:به تيم ملي برسيم، ارزيابي شما از عملکرد تيم ملي در جام جهاني چه بود؟
در خصوص عملکرد تيم ملي بايد از آقاي عادل فردوسي‌پور بپرسيد و هر کس هم راجع به تيم ملي صحبت کند به چشم نمي‌آيد!فردوسي‌پور هر وقت دلش بخواهد يک خطي را دنبال مي‌کند و موضوع را به آن سمت مي‌کشاند و هر کاري که دلش مي‌خواهد در فوتبال انجام مي‌دهد. متأسفانه کسي نيست بخواهد جلوي او را بگيرد. متأسفانه يک گروهي وجود دارند و هر کاري که دلشان مي‌خواهد انجام مي‌دهند. فقط من براي برانکو متأسفم زماني که مربي تيم ملي بود عادل فردوسي‌پور را نداشت. 
* هر کسي عادل را داشته باشد مي تواند موفق شود
فارس:‌ چطور؟
هر کسي که عادل‌ فردوسي‌پور را داشته باشد مي‌تواند موفق شود. متأسفانه اين بدبختي فوتبال ايران است که يک آدم مي‌تواند هر کاري که دلش مي‌خواهد انجام دهد. متأسفانه برانکو از نظر من بدشانسي آورد که چنين آدمي را زمان خودش نداشت. راجع‌ به عملکرد تيم ملي فوتبال من و امثال من نبايد صحبت کنيم، بايد امثال عادل فردوسي‌پور و تيمش صحبت کنند. امثال ما حق صحبت کردن نداريم و فقط امثال عادل فردوسي‌پور راجع‌به فوتبال مي‌توانند صحبت کنند.
* بازيکنان داخلي چون تحقير شده بودند کيفيت خوبي نشان دادند
فارس: خيلي از کارشناسان مدعي هستند عملکرد بازيکنان داخلي با توجه به انتقاداتي که قبل از جام جهاني مي‌شد خوب بود. نظر شما چيست؟
تيم ملي در کل عملکرد خوبي داشت، خوب دويدند، زحمت کشيدند و نتيجه گرفتند. ولي در برنامه‌هاي ديگر بايد کادر فني صحبت کند. ولي در کل عملکرد بازيکنان داخلي و خارجي در تيم ملي راضي‌کننده بود ولي چون بازيکنان داخلي را تحقير کرده بودند به نظرم اين بازيکنان نشان دادند کيفيت بالايي دارند.
*وزير ورزش و فدراسيون فوتبال نمي توانند صحبت هاي تاثيرگذار داشته باشند
فارس: در شرايط فعلي که اختلافاتي بين کي روش و برانکو وجود دارد به کداميک بايد حق داد؟
بهترين دوران فوتبال ايران همين زمان است که تيم ملي در جام جهاني روسيه حضور داشت. از همه نظر شرايط براي تيم ملي مهيا بود فقط بازي‌هاي دوستانه به علت مسائل سياسي براي تيم ملي کم بود و متأسفانه نتوانستند بازي‌هاي تدارکاتي خوبي را انجام دهند. اين موضوع نه تقصير مربيان داخلي است و نه سازمان ليگ. اين اتفاق به فدراسيون فوتبال و مسئوليني که فوتبال ايران را اداره مي‌کنند مربوط مي‌شود. ولي همه اين موضوعات و بحث‌هايي که مي‌شود به نظرم من بيهوده است. شما بايد به صحبت‌هاي عادل فردوسي‌پور گوش دهيد تا ببينيد چه چيزي مي‌گويد تا همه دنبال صحبت‌هاي اين آدم بروند! متأسفانه وزير ورزش، رئيس فدراسيون و کارشناسان فوتبال صحبت‌هاي تأثيرگذاري نمي‌توانند انجام دهند. 
*جواب کي روش را قبلا داده ام
فارس: کي‌روش بعد از جام جهاني از برانکو و حتي شما انتقاد کرد که باشگاه سپاهان واکنش نشان داد. از اين صحبت‌ها ناراحت نشديد؟
من جواب آقاي کي‌روش را قبلاً داده‌ام حتي در مصاحبه راديويي. براي تيم ملي با توجه به اينکه جام ملت‌‌هاي آسيا نزديک است آرزوي موفقيت مي‌کنم و اميدوارم بتوانيم نتيجه خوبي را کسب کنيم.

* برانکو مربي خوبي است اما نمي خواستند او را خوب نشان دهند
فارس: عملکرد تيم‌هاي ايراني سال گذشته در آسيا راضي‌کننده بود يا خير؟
من براي استقلال و پرسپوليس آرزوي موفقيت مي‌کنم. مي‌دانم اگر شرايط مهيا بود ذوب‌آهن هم مي‌توانست عملکرد بهتري داشته باشد. مشکل اصلي ما زيرساخت‌ها است در صورتي که مي‌توانيم امسال در ليگ قهرمانان آسيا به فينال برسيم. خوشبختانه پتانسيل خوبي داريم. با توجه به اين اتفاقات خوب اين صحبت‌هايي که مطرح مي‌شود درست نيست. آقاي برانکو مربي با شخصيتي است، مربي تيم ملي بوده و عملکرد خوبي داشته و نشان داده که کيفيت بالايي دارد. در گذشته تيم ملي عملکرد خوبي داشت اما متأسفانه آقاي فردوسي‌پور نمي‌خواست عملکرد خوب را نشان دهد! الان متأسفانه بعضي مسائل را جور ديگري به تصوير مي‌کشد که همه مردم هم باور مي‌کنند.
* ژاپن و کره جنوبي شکست خوردند اما از مردم عذرخواهي کردند
فارس:‌ عملکرد تيم‌هاي آسيايي حاضر در جام جهاني مثل ژاپن و کره جنوبي در چه سطحي ديديد. خيلي ها معتقدند با عملکرد ژاپن و کره تيم ملي ما چندان هم خوب کار نکرد...
ديديد که ژاپن عملکرد خوبي مقابل بلژيک داشت و حتي مقابل اين تيم شکست خورد اما کيفيت بالايي از خود به نمايش گذاشت، حتي بعد از باخت از مردم کشورشان عذرخواهي کردند. کره جنوبي قهرمان جام جهاني گذشته را شکست مي‌دهد و از جام جهاني حذف مي‌شود و از مردم عذرخواهي مي‌کند.اينها مسائلي است که به هر حال بايد در نظر گرفته شود.
*طلبم از استقلال را در پرونده تعيين وضعيت پيگيري مي کنم
فارس: بگذريم، شما از استقلال طلب داريد اما شکايتي نکرديد آيا طلب شما را پرداخت کردند يا خير؟
در مورد استقلال نمي‌خواهم صحبت کنم. ما از باشگاه استقلال طلبي داريم که پرونده آن در کميته تعيين وضعيت است ولي در کل براي باشگاه استقلال در مسابقات آسيايي آرزوي موفقيت مي‌کنم و اميدوارم بتوانند نتيجه خوبي کسب کنند. 
فارس:‌آيا استقلال شکايت مي‌کنيد؟
مي خندد(خدانگهدار)...
انتهاي پيام/ا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، هفته بیست و پنجم مسابقات لیگ برتر، فردا با انجام هفت دیدار برگزار خواهد شد که حساس‌ترین بازی‌ها در شهرهای تهران و تبریز خواهد بود، دو بازی که ممکن است سرنوشت قهرمانی لیگ را هم تا حدی مشخص کند.

استقلال برای حفظ صدرنشینی مقابل تراکتوری به میدان خواهد رفت که سعی زیادی کرد یحیی گل‌محمدی را جایگزین خمس کند، اما فعلا مجبور است با دستیار او حمید مطهری ادامه دهد. در ورزشگاه آزادی نیز پرسپولیس میزبان سپاهان است. دو تیمی که رقابت آنها همیشه با حواشی و هیجان زیادی همراه بوده است.

شاید اگر شاگردان مورایس شانس قهرمانی بیشتری داشتند، جدال فردای دو تیم به مراتب حساس‌تر هم می‌شد. به هر شکل سرخپوشان تهرانی برای اینکه به صدر جدول برگردند محکوم به شکست رقیب دیرینه خود هستند، البته به این امید که استقلال در تبریز امتیاز از دست بدهد.

ناگفته نماند که پرسپولیس در شرایطی از طلایی‌پوشان پذیرایی خواهد کرد که از نتیجه دیدار استقلال و تراکتور باخبر است؛ هرچند اگر این دو مسابقه به‌صورت همزمان برگزار می‌شد هیجان بیشتری را شاهد بودیم. داوود سیدعباسی که سابقه بازی در سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان را در کارنامه فوتبالی خود دارد، در گفت‌وگو با فرهیختگان به سوالات مطرح‌شده پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید.

* ابتدا درمورد تیم خودتان، دریا بابل صحبت کنیم، فکر می‌کنید در لیگ یک بمانید؟
از زمانی که به بابل برگشتم هدفم این بود که بتوانیم روند خوبی را در پیش گرفته و با جمع‌آوری امتیازات لازم از خطر سقوط رهایی یابیم. کار خیلی سخت بوده و هست، ان‌شاءالله بتوانیم با همت همه اعضای تیم و حمایت هواداران نماینده بابل را در لیگ آزادگان حفظ کنیم. هر یک از بازی‌های باقی‌مانده برای تیم ما حکم مرگ و زندگی را دارد.

* حتما بازی‌های هیجان‌انگیز این هفته‌های لیگ برتر را دنبال می‌کنید. به نظرتان نتایج فردا به چه شکل رقم خواهد خورد؟
بله خب فردا دو بازی برگزار می‌شود که از نظر من 90 درصد سرنوشت قهرمان لیگ هم مشخص خواهد شد. پرسپولیس بعد از یک حذف تلخ از جام حذفی طبیعی است که با افت روحی مواجه شده باشد و حالا دیگر همه توانش را روی لیگ برتر باید قرار دهد. نبرد این تیم با سپاهان همیشه جذاب بوده است. تیم مورایس از نظر من مدعی اصلی قهرمانی بود اما نمی‌دانم چه اتفاقاتی در این تیم رخ داد که الان از کورس خارج شده‌اند و برای مقام سومی به مصاف پرسپولیس می‌آیند. استقلال خوب می‌داند که نباید امتیازی را تا پایان فصل از دست بدهد و به این خاطر بازی به بازی پیش می‌رود. این تیم شاید از نظر فنی 100 نبوده اما اگر هم 70 بوده کمترین نوسان را داشته و نهایتا تا 65 درصد آمده است. اینکه تیمی بتواند این روند را از ابتدا تا انتهای فصل ادامه دهد، یعنی روی این تیم واقعا کار شده و قابل احترام است. بازی فردای استقلال با تراکتور از هر نظر می‌تواند جذاب باشد. اعتقادم این است تراکتور هم با این مهره‌های خوبی که دارد می‌توانست الان برای قهرمانی بجنگد. اما این تیم هم نوسان زیادی داشت و الان انگیزه زیادی دارد تا با قهرمانی در جام حذفی یا سومی در لیگ سهمیه بگیرد.

* احتمال می‌رود فردا حاشیه‌های زیادی در این بازی‌ها داشته باشیم، قبول دارید؟
صددرصد همین‌طور است. متاسفانه هفته‌ای نیست که شاهد حواشی عجیب‌وغریب در فوتبال‌مان نباشیم. اعتقاد من این است که فوتبال ما آنقدری هم که به آن می‌پردازند بار فنی ندارد، اما تا دلتان بخواهد حواشی دارد. در حقیقت این حواشی است که مورد توجه قرار می‌گیرد و اگر این مسائل نباشد باور کنید بار فنی خاصی را در فوتبالمان نمی‌بینیم. شما ببینید الان دو سال است که می‌خواهند کمک‌داور ویدئویی را وارد فوتبالمان کنیم اما همچنان خبری نیست. چرا لیگی که این همه برای آن هزینه می‌شود نباید یک VAR داشته باشد. اگر کمک‌داور ویدئویی باشد خیلی از حواشی را شاهد نخواهیم بود و فشار هم از روی داوران برداشته می‌شود. خیلی وقت است که در فوتبال روز دنیا دیگر مربیان به اشتباهات داوری نمی‌پردازند چون همه چیز توسط VAR تشخیص داده می‌شود. تکنولوژی پیشرفت کرده که دیگر حواشی اینچنینی نباشد و فوتبال ما نباید از آن محروم باشد. متاسفانه هر هفته شاهد اعتراض مربیان، بیانیه‌های باشگاه‌ها و... هستیم. این حواشی که فوتبال ایران را احاطه کرده مانع پیشرفت آن هم می‌شود.

* به نظرتان مربیانی مثل مورایس و اوسمار را باید در فوتبالمان حفظ کنیم؟
به عقیده من به جای استفاده از مربیان خارجی باید به مربیان داخلی خودمان بیشتر بها دهیم. این ممکلت فوتبالیست‌های خیلی خوبی داشته که الان با علم روز فوتبال دنیا آشنا هستند و دوست دارند کار کنند. اما متاسفانه می‌بینیم برخی باشگاه‌ها تا دچار افت مقطعی می‌شوند سریع به سراغ یک مربی خارجی می‌روند تا بلکه از بحران خارج شوند و به هواداران خود بگویند مربی خارجی آوردیم. غافل از اینکه این دسته از مربیان تا بخواهند با جو فوتبال ایران آشنا شوند زمان زیادی صرف شده و نتوانسته‌اند نتیجه لازم را بگیرند. در واقع تا بیایند با محیط جدید آشنا شوند جایشان را به مربی دیگری می‌دهند. اتفاقی که سال‌ها در استقلال رخ داد. طی چند سال مدیران این تیم خودشان تیم را بستند و بعد یک مربی خارجی را استخدام کردند. این مربی هم تا یک فصل زمان برد که با جو آشنا شود جایش را به مربی دیگری داد. اگر قرار است مربی خارجی استخدام شود باید به سراغ مربیانی رفت که با فوتبال ایران آشنایی کامل دارند. مثل برانکو که پرسپولیس را متحول کرد. همین اوسمار هم انتخاب خوبی برای پرسپولیس بود و واقعا هم تاثیرگذار ظاهر شد.

* اما برخی اعتقاد دارند که پرسپولیس اگر نیم‌فصل دوم خیلی خوب شد به‌خاطر جذب مهره‌هایی مقل اورونوف، عبدالکریم، آل‌کثیر و... بود. چه بسا یحیی هم می‌ماند همین نتایج را می‌گرفت.
نه من چنین اعتقادی ندارم. اوسمار با توجه به شناخت خیلی خوبی که از پرسپولیس داشت توانست تیمش را خیلی خوب تقویت کند و تاثیر فنی بسزایی هم روی تیمش گذاشت. البته برای یحیی گل‌محمدی هم احترام زیادی قائلم و اجازه بدهید در همین حد جواب شما را داده باشم.

* با شرایط موجود باید قرارداد اوسمار تمدید شود؟
من نمی‌توانم برای هیچ باشگاهی تعیین تکلیف کنم. شما سوال فنی پرسیدید و من هم فنی جواب دادم. اینکه حالا باشگاه پرسپولیس چه تصمیمی درمورد آینده اوسمار بگیرد بر عهده خودشان است.

دیگر خبرها

  • دستیار سرشناس قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد
  • دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد
  • مربی تیم ملی فوتبال از کادر فنی قلعه نویی جدا شد
  • قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام 2 لژیونر
  • تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار
  • مطهری: گل محمدی بزرگتر و فنی‌ترین مربی ایران است
  • تلاش می کنیم نفت در لیگ ماندگار شود/ هوادار تیم خوبی است
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود!
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!