Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@12:10:01 GMT

طرز تهيه بستنى شاتوت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۰۱۷۹۲

طرز تهيه بستنى شاتوت

خبرگزاري آريا -

طرز درست کردن بستنى شاتوت
مواد لازم براي بستنى شاتوت :
بستني وانيلي ١ ليوان شاتوت ١/٢ ليوان
طرز تهيه بستنى شاتوت :
١ ليوان بستني وانيلي را داخل مخلوط کن بريزيد و با ١/٢ ليوان شاتوت هاي شسته شده ميکس کنيد. بعد از مخلوط شدن شاتوت و بستني وانيلي، بستني کمي شل مي شود. بهتر است آن را زماني در فريزر بگذاريد تا سرد شود و خودش را بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گردآوري: بخش آشپزي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کله پاچه برای چه کسانی مضر است؟

کله پاچه یکی از غذاهای محبوب برای ایرانی‌ها است که طعم بسیار لذیذی هم دارد. اما برخی از افراد در خوردن آن زیاده‌روی می‌کنند و دچار آسیب و درگیر با مضرات کله پاچه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم با این عوارض و مشکلات ناشی از خوردن زیاد کله پاچه آشنا شویم.

خوردن ماهانه یک بار از این غذا، برای تقویت قوای جسمانی بسیار توصیه می‌شود، چراکه کله پاچه غنی از چربی، پروتئین و فیبر است. با این‌ حال برای افرادی که دچار بیماری‌های قلبی عروقی یا فشار خون و بیماری‌های دیگر هستند، مصرف این غذا توصیه نمی‌شود و باید بیشتر از سایر افراد دیگر، در خوردن آن مراقب باشند.

معرفی مضرات کله پاچه برای افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند!

باید به این موضوع توجه داشت که خوردن کله پاچه برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی هستند، خیلی مضر است و به‌هیچ‌ عنوان توصیه نمی‌شود. این موضوع ربطی به مصرف قسمت‌های خاصی از این غذا ندارد و این افراد همیشه باید از خوردن آن اجتناب کنند. اما گفته می‌شود مغز و چشم در کله پاچه قسمت‌هایی هستند که بیش‌ترین مقدار چربی و کلسترول را دارند.

اگر دارای چربی خون نرمالی هستید، می‌توانید با نخوردن این قسمت‌ها، خود را از لذت خوردن این غذا منع نکنید. گفته می‌شود میزان کلسترول موجود در مغز گوسفند، برابر با زرده 8 عدد تخم مرغ است که این مقدار بسیار قابل توجه است. چربی موجود در چشم از نوع ترانس بوده که برای بیماران قلبی بسیار مضر است.

مضرات کله پاچه بیشتر است یا مزیت‌های آن؟

اگر قرار باشد به‌صورت کلی به این موضوع توجه داشته باشیم، باید بگوییم که مصرف زیاد کله پاچه به‌دلیل داشتن مقدار بالای چربی و پروتئین، علاوه ‌بر افراد بیمار، برای کسانی که از سلامت بدنی خوبی هم برخوردارند، مضر است. چربی زیاد در بهترین حالت باعث افزایش وزن می‌شود و شما را دچار چاقی خواهد کرد.

این مورد در درازمدت باعث ایجاد بیماری‌های فشار خون و نقرس در بدن می‌شود. اما به‌دلیل طعم بی‌نظیری که دارد، خیلی سخت می‌توان در برابر نخوردن این غذا مقاومت کرد. با این ‌حال خوردن آن خیلی هم خالی از مزیت نیست و موادی که درون آن وجود دارد، برای بدن بسیار هم لازم خواهد بود. برخی از این منفعت‌ها، به‌شرح زیر هستند:

کاهش دردهای مفصلی و استخوان اصلاح ضعف معده تقویت قوای جنسی تقویت رشد نوجوانان

این موارد ازجمله مزیت‌های مصرف درست و کافی از کله پاچه است که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

کاهش دردهای مفصلی

کلاژن موجود در کله پاچه، به‌خصوص در قسمت پاچه آن، برای افرادی که ضعف و درد در استخوان و مفاصل خود دارند، بسیار مفید است و می‌تواند موجب بهبود بسیاری از بیماری‌های این ‌چنینی شود.

اصلاح ضعف معده

خوردن کله‌ پاچه برای افرادی که دچار ضعف معده هستند، مفید است. مصرف کله پاچه همراه با کمی اصلاح غذایی و ایجاد قولنج، در درمان این بیماری تاثیرگذار است.

تقویت قوای جنسی

خوردن این غذا اگر ماهانه یک بار انجام شود، نه‌تنها مضرات کله پاچه را ندارد، بلکه برای کسانی که ضعیف هستند و می‌توانند این غذا را به‌درستی هضم کنند، موجب تقویت قوای جنسی‌شان می‌شود.

تقویت رشد نوجوانان

به ‌طورکلی کله پاچه به‌دلیل داشتن مواد مقوی و انرژی‌زایی که دارد، برای افراد و کودکان در حال رشد بسیار مفید و کارآمد است. به‌همین دلیل خوب است استفاده و تهیه آن در رژیم غذایی خانواده‌ها گنجانده شود.

بهترین رسپی برای تهیه کله پاچه چیست؟

کله پاچه به‌عنوان یکی از بهترین و مقوی‌ترین غذاهای ایرانی، دارای طرز پخت‌های مختلفی است که هر فرد به شیوه مورد علاقه خود آن را تهیه می‌کند. اما درست کردن کله پاچه به صورت خانگی یکی از روش‌های عالی برای تهیه این غذا محسوب می‌شود که از نمونه‌های بازاری خود خیلی طعم‌دارتر و لذیذتر می‌شود.

روش درست کردن کله پاچه

برای تهیه یک کله پاچه لذیذ در ابتدا نیاز است که آن را به‌خوبی تمیز کنید و در مرحله بعدی مطمئن شوید که به مقدار بالایی بوی نامطبوع آن را گرفته‌اید. برای درست کردن این غذا نیاز به داشتن مواد اولیه و پایه‌ای است که بسته به نوع هر منطقه می‌تواند تغییر کند، اما به ‌طور معمول شامل موارد زیر می‌شود:

سیر نمک و زردچوبه پیاز فلفل سیاه برگ بو زنجبیل دارچین کرفس نخود

برای تهیه یک دست کله و 4 عدد پاچه، شما نیاز به تمامی این مواد اولیه دارید. البته بهتر است بدانید که استفاده از نخود را برای ساخت آب گوشتی خوشمزه، به شما معرفی کرده‌ایم.

وجود سیر و پیاز و برگ بو در این غذا بسیار مهم و ضروری است، چراکه گرفته‌ شدن بوی نامطبوع غذا توسط این مواد صورت می‌گیرد. بنابراین، شروع پخت را با خرد کردن پیازها به ابعاد بزرگ آغاز کنید. سپس سیرها را بسیار ریز خرد کرده و برگ بو را به مخلوط اضافه کنید. الباقی ادویه و چاشنی‌ها را همراه مقدار مورد نیاز آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا آب به‌جوش بیاید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، افزودن نمک در آخرین مرحله است که باعث طعم بهتر غذا در پخت می‌شود. برخی در طرز تهیه کله پاچه از آب لیمو تازه و آبغوره هم استفاده می‌کنند که این بسیار سلیقه‌ای است. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که آبلیمو را در آب گوشت خود به‌صورت جدا اضافه کنند.

زمان مورد نیاز برای پخت کله پاچه

پختن کله پاچه یکی از کارهایی است که نیاز به زمان زیادی دارد و باید در این روند بسیار صبور باشید. این زمان‌بندی بسته به نوع پخت شما متغیر است، اما به‌طور معمول بین 6 یا 7 ساعت طول می‌کشد. این غذا باید روی شعله بسیار کم یا ملایم پخته شود.

از آن‌جایی‌که این غذا به‌عنوان صبحانه سرو می‌شود، می‌توانید پخت آن را از شب شروع کرده و اجازه دهید تا کله و پاچه‌ها همراه با چاشنی‌ها تا صبح در آب بجوشند. در این مدت، گوشت به‌صورت کامل می‌پزد و آب‌گوشتی غلیظ و طعم‌دار را برایتان درست می‌کند.

استفاده از چه موادی می‌تواند میزان مضرات کله پاچه را کاهش دهد؟

اگر در تهیه این غذا به دستور پخت خود مقدار قابل توجهی سیر اضافه کنید، می‌توانید علاوه ‌بر ازبین ‌بردن بو و دادن طعمی بهتر به غذا، میزان سلامت کله‌پاچه را هم افزایش دهید. وجود ادویه‌هایی مثل دارچین و زنجبیل نیز در پخت بهتر این خوراک، بسیار موثر است.

جمع‌بندی

کله پاچه علاوه ‌بر این‌که بسیار لذیذ است، یکی از غذاهای سنتی ایرانی‌ها نیز محسوب می‌شود. از آن‌جایی‌که این غذا کالری بسیار بالایی دارد، برای نیروی کارگر همیشه بهترین گزینه برای شروع روز به‌حساب می‌آمده است اما برای افرادی که دچار بیماری‌ها قلبی و فشار خون هستند، یا تحرک کافی ندارند، مصرف بیش از اندازه این غذا می‌تواند مضر باشد. مضرات کله پاچه به‌دلیل داشتن چربی و کلسترول بالا، بسیار است و باعث بروز بیماری‌های گوناگون شده و حتی منجر به سکته قلبی یا مغزی می‌شود.

کد خبر 744766

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • رسول صدرعاملی فیلم جدید می‌سازد
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • خرید زعفران با کیفیت و قیمت باورنکردنی
  • مستند شهید صدر از روز چهارشنبه پخش می‌شود
  • طرز تهیه ذرت‌های تازه در شن توسط پیرمرد پاکستانی (فیلم)
  • کله پاچه برای چه کسانی مضر است؟
  • طرز تهیه خوشمزه‌ترین دسر یخچالی با شیره انگور و گردو + فیلم
  • (ویدئو) طرز تهیه یک صبحانه مقوی
  • کاهش وزن با این نوشیدنی ترش