Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:31:14 GMT

تماس با چین درباره واردات نفت از ایران ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۰۱۷۹۷

تماس با چین درباره واردات نفت از ایران ادامه دارد

نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید تماس با چین برای کاهش واردات نفت از ایران ادامه دارد اما مشخص نکرد که پاسخ چین به این خواسته غیرقانونی و یکجانبه آمریکا چه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدر نوئرت روز سه شنبه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برایان هوک مدیر سیاست گذاری وزارت خارجه آمریکا روز گذشته از تلاش برای توقف خرید نفت اروپا از ایران صحبت کرد اما درباره چین صحبت نکرد؛ این مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وزیر خارجه آمریکا در 4 روز گذشته با همتای چینی خود تماس داشته و در موضوعاتی مختلفی از کره شمالی تا ایران و خیلی مسایل دیگر گفت و گو کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ادامه داد: ما به این گفت و گوها ادامه می دهیم به گونه ای که یک مجموعه کامل را دنبال می کنیم.
نوئرت همچنین درباره خبر دستگیری یک دیپلمات ایرانی و قصد بمب گذاری در یک نشست ضد ایرانی اظهار کرد: پیش از اعلام تحقیقات ماموران فرانسه نمی توانم چیزی بگویم اما این مساله را از نزدیک رصد می کنیم.
وی البته به این بسنده نکرد و همچون همیشه سعی کرد ایران را حامی تروریسم معرفی کرده و بگوید ایران از این نوع اقدامات که در گذشته رخ داده، دخیل بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ادعایی مبنی بر اعطای شهروندی به تعدادی از ایرانیان در حین مذاکرات هسته ای هم اظهار نظر نکرد و گفت این گزارش را صبح امروز دیده است اما مساله به وزارت امنیت داخلی مرتبط می شود و باید از آنها سوال کنید.
خبر اعطای شهروندی به 2500 ایرانی در حین مذاکرات هسته ای که از سوی یکی از اعضای جبهه پایداری مطرح و شبکه خبری فاکس نیوز از آن بهره برداری کرد، موجب سوء استفاده رئیس جمهوری ضد ایرانی آمریکا هم قرار گرفت.
هنوز مقامات فعلی آمریکا این مساله را تایید نکرده اند اما مقامات دولت باراک اوباما به این خبر واکنش نشان دادند و آن را تکذیب کردند.
آنها از رئیس جمهوری آمریکا به خاطر نقل این مساله در صفحه توئیتری خود بدون تحقیق که به سادگی با یک تماس تلفنی می شد صحت و سقم این موضوع را دریابد، انتقاد کردند.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزارت خارجه آمريكا نفت ايران اعطاي شهروندي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست

ایالات متحده آمریکا پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی را به علت حوادث قبل از جنگ غزه، ناقض حقوق بشر دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پنج واحد از ارتش اسرائیل را مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه می‌داند.

حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشد.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که چهار واحد از آنها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگوها در اینباره ادامه دارد.

این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است. 

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست