Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، ­دولت آمریکا با ارسال نامه‌ای به انگلیس از مشارکت ناکافی این کشور در بودجه ناتو انتقاد کرد.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا روز دوازدهم ماه ژوئن نامه‌ای به همتای انگلیسی خود، گوین ویلیامسون ارسال و در آن تهدید کرده است در صورتی که لندن بودجه دفاعی خود را در چارچوب ناتو افزایش ندهد، فرانسه به عنوان متحد اصلی آمریکا برگزیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ماتیس، اختصاص دو درصد از تولید ناخالص ملی انگلیس به بودجه دفاعی این کشور ناکافی است، چرا که لندن بیش از دیگر کشور‌هایی که تنها منافع منطقه‌ای دارند، به بودجه نظامی نیاز دارد.
این نامه در حالی منتشر می‌شود که تا برگزاری نشست سران کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - ۱۰ روز باقی مانده است.
وزیر دفاع آمریکا با نگرانی از آن چه تحلیل توانایی انگلیس برای تامین بودجه نظامی این کشور خواند، ابراز امیدواری کرد در نشست سران ناتو، انگلیس در سطح مشارکت خود در بودجه این سازمان بازنگری کند. ماتیس در نامه خود، با اشاره به این که فرانسه به دنبال افزایش بودجه دفاعی خود است، اظهار داشت: «به نفع هر دو کشور است که انگلیس شریک ممتاز آمریکا باقی بماند».
طی سال‌های اخیر و به دنبال اتخاذ سیاست‌های اقتصادی ریاضتی، انگلیس بودجه نظامی و همچنین هزینه‌های عمومی خود را کاهش داده است.

انتهای پیام/

تهدید انگلیس از سوی آمریکا درباره افزایش بودجه ناتو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناتو انگلیس آمریکا اتحادیه اروپا فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد

آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: آمریکا و ناتو و سنتکام و رژیم صهیونیستی با ۲۴۰ فروند هواپیمای جنگنده و سامانه‌های متعدد ضد موشکی برای مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های ایران به اسرائیل کمک کردند. 

وی در ادامه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویری از دو پایگاه نظامی نواتیم و شلاخیم را به دنیا نشان بدهد؛ اگر آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و سنتکام به کمک رژیم صهیونیستی نمی‌آمدند، قطعاً ۸۰ درصد از پرتابه‌های ایران، پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را درهم می‌کوبیدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، گفت: نیروی هوافضای سپاه با ۸۰ درصد توان تهاجمی خود آماده بود تا بنابه‌دستور موج‌های بعدی حمله را آغاز کند؛ اما فرماندهان ایران تشخیص دادند که تنبیه رژیم صهیونیستی در همین حد کفایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...