Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
تحقیق جدید نشان می دهد نوزادانی که در طول بارداری مادر در معرض داروهای ضدافسردگی قرار می گیرند با احتمال نسبتا بالاتر ابتلا به مشکلات حرکتی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان استرالیایی تاکید می‌کنند قبل از ارائه هر گونه نتیجه‌گیری قطعی، نیاز به انجام تحقیقات بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «مگان گالبالی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مرداک، در این باره می‌گوید: «هنوز مشخص نیست که چقدر طیف رشد حرکتی مشاهده شده بر فعالیت‌ها و زندگی روزمره کودک تاثیر دارد.»

به گفته محققان، بین ۸.۵ تا ۱۱ درصد زنان در طول بارداری دچار افسردگی می‌شوند. در عین حال، میزان داروهای ضدافسردگی تجویزشده برای زنان باردار در طول ۱۰ تا ۱۵ گذشته، ۴ تا ۱۶ برابر افزایش یافته است.

طبق اعلام محققان، در صورت عدم درمان افسردگی، این بیماری در طول بارداری با نرخ بالا مشکلاتی نظیر زایمان زودهنگام، وزن پایین هنگام زایمان و عوارض بعد از زایمان مرتبط است.

در این مطالعه، تیم تحقیق ۱۸ مطالعه قبلی را که مربوط به بررسی نوزادان یا کودکان بعد از قرارگیری در معرض داروی ضدافسردگی در طول بارداری مادرشان بود، را بررسی کردند.

آنها دریافتند داروهای ضدافسردگی، غالباً از گروه داروهای موسوم به SSRI، می‌توانند بر رشد حرکتی نوزادان تاثیر گذارند، چرا که سروتونین نقش مهمی در رشد مغز دارد.

در همین زمینه: داروهای ضدافسردگی منجر به افزایش وزن می‌شوند کاهش ۶۰ درصدی باروری در مردان افسرده افزایش رو به گسترش افسردگی در بین جوانان آمریکایی ارتباط منطقه حافظه در مغز با اضطراب و افسردگی کاهش اضطراب با تغذیه‌ | توصیه‌های انجمن افسردگی آمریکا افسردگی بلندمدت به ساختار مغز آسیب می‌رساند افراد افسرده کمتر عمر می‌کنند یک ساعت ورزش در هفته از افسردگی پیشگیری می‌کند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم) مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم) کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت