Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تحقيق جديد نشان مي دهد نوزاداني که در طول بارداري مادر در معرض داروهاي ضدافسردگي قرار مي گيرند با احتمال نسبتا بالاتر ابتلا به مشکلات حرکتي روبرو هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، محققان استراليايي تاکيد مي‌کنند قبل از ارائه هر گونه نتيجه‌گيري قطعي، نياز به انجام تحقيقات بيشتري است.
دکتر «مگان گالبالي»، سرپرست تيم تحقيق از دانشگاه مرداک، در اين باره مي‌گويد: «هنوز مشخص نيست که چقدر طيف رشد حرکتي مشاهده شده بر فعاليت‌ها و زندگي روزمره کودک تاثير دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
به گفته محققان، بين 8.5 تا 11 درصد زنان در طول بارداري دچار افسردگي مي‌شوند. در عين حال، ميزان داروهاي ضدافسردگي تجويزشده براي زنان باردار در طول 10 تا 15 گذشته، 4 تا 16 برابر افزايش يافته است.
طبق اعلام محققان، در صورت عدم درمان افسردگي، اين بيماري در طول بارداري با نرخ بالا مشکلاتي نظير زايمان زودهنگام، وزن پايين هنگام زايمان و عوارض بعد از زايمان مرتبط است.
در اين مطالعه، تيم تحقيق 18 مطالعه قبلي را که مربوط به بررسي نوزادان يا کودکان بعد از قرارگيري در معرض داروي ضدافسردگي در طول بارداري مادرشان بود، را بررسي کردند.
آنها دريافتند داروهاي ضدافسردگي، غالباً از گروه داروهاي موسوم به SSRI، مي‌توانند بر رشد حرکتي نوزادان تاثير گذارند، چرا که سروتونين نقش مهمي در رشد مغز دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم) مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم) کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت