Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر گزاری صداوسیما معاون حفاظت شرکت مدیریت منابع آب ایران در پنجمین جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی در کرمان با اشاره به پیشگامی استان کرمان در اجرای طرح همیاران آب گفت: استان کرمان در این زمینه بعنوان الگویی در کشور تبدیل شده  اما بااین حال  استان کرمان  یکی از مناطق دارای تنش آبی مطرح  است وبرای مقابله با مشکلات کم آبی  باید اقدامات ضربتی واساسی انجام تا جلوی مهاجرت جمعیت, گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای حبیبی بهره گیری از روش های نوین آبیاری ,  کشت های جایگزین و مبارزه قانونی با بهره برداری بی رویه و غیرقانونی از آب  را از راهکارهای جدی برای مقابله بحران کم آبی در استان کرمان اعلام کرد
معاون عمرانی استاندار کرمان هم  با اشاره به  کاهش 70 درصدی نزولات جوی در استان کرمان افزود طرح همیاران آب با همکاری و مشارکت مردمی ضمن کمک به ذخیره آب ، نقش قابل ملاحظه ای در بهبود کشت و تولید محصولات و نیز ساماندهی روش های آبیاری محصولات کشاورزی ایفا کرده است .
اقای موسوی از وجود 33 هزار حلقه چاه کشاورزی در استان کرمان خبر داد وافزود  از  یازده هزار چاه غیر مجازدر استان 9 هزار چاه در جنوب استان کرمان است.و یکی از دلایل اصلی مشکلات کم ابی  وجود چنین چاه های غیر مجاز و برداشت  بی رویه از آبهای زیر زمینی است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به لزوم آینده نگری در باره تأمین منابع آبی برای استان گفت: بحث انتقال آب هم از خارج استان و هم از حوزه استان به برخی مناطق، نیازمند پیگیری نمایندگان و حمایت وزارت نیرو است که  در آینده بخشی از مشکلات را حل خواهد کرد.
 اقای موسوی  گفت با هدف پیگیری مصوبات جلسه های کارگروه سازگاری با کم آبی, کمیته های اطلاع رسانی با محوریت روابط عمومی استانداری و صدا و سیما, امنیتی و حفاظتی با محوریت اداره کل امنیتی و انتظامی استان, مالی با محوریت سازمان برنامه و بودجه استان و  کمیته فنی  با محوریت بخش فنی و عمرانی استانداری ایجاد و تلاش شده با وفاق و همدلی بین بخش های مختلف با مشکلات موجود مقابله شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کم ابی ابیاری نوین چاههای غیر مجاز سازگاری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد

قاسم لالائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روز گذشته یگان حفاظت شهرستان مهدیشهر با همکاری نیروی انتظامی فولاد محله متوجه حضور کامیونت مشکوک شدند، ابراز داشت: بازرسی از این خودرو منجر به شناسایی دو تن چوب تاغ شده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به نبود مدارک معتبر راننده دستگیر شد، افزود: چوب‌های تاغ به اداره منابع طبیعی منتقل و خودرو نیز روانه توقیف و روانه پارکینگ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر ضمن بیان اینکه با هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به شدت برخورد می‌شود، ابراز داشت: حفظ منابع طبیعی در ادامه حیات انسان در کره زمین اثرگذار است لذا همه در برابر حراست از آن مسئول هستند.

لالائیان در ادامه اضافه کرد: تخریب هر گونه حیاتی در عرصه منابع طبیعی صدمات جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می‌کند که در بسیاری از موارد جبران آن با چالش‌ها و هزینه کردهای بسیار همراه است.

وی افزود: وجود گونه‌های مختلف گیاهی تثبیت خاک را به دنبال دارد که در صورت حذف آنها باعث شکل‌گیری غبار و کوچ اجباری و بروز ناامنی خواهد شد لذا باید با تخریب کنندگان منابع طبیعی برخوردهای لازم صورت گیرد.

کد خبر 6095065

دیگر خبرها

  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌ها
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان