Web Analytics Made Easy - Statcounter

گران فروشان و محتکران بازار موبایل که اکنون زیر ذره‌بین تعزیرات قرار دارند پس از ارایه قیمت دروغ و نمایش صف فروش برای فرار از جریمه، امروز در تازه‌ترین شگرد، مبلغ گوشی را با ۲ بار کشیدن کارت دریافت می‌کنند.

خبرگزاری فارس: چند روزی است خبرها از بازار موبایل از بروز تخلف‌های جدید برای پوشاندن تخلف گران فروشی و احتکار گوشی‌های وارداتی با ارز دولتی حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا وقتی مشخص شد که در حالی که فروش در بازار موبایل عملا متوقف شده بود و صاحبان کالا نیز از طمع سود بیشتر با گران‌تر شدن هر روز دلار حتی به فروش با قیمت‌ دلار 7 تا 8 هزار تومانی رضایت نمی دادند و ترجیح می‌دادند همچنان احتکار کنند، برخی فعالان بازار که از علاء الدین به صورت عمده گوشی می‌خرند گفتند برخی عمده‌فروش‌ها قیمت برخی گوشی ها را کاهش داده‌اند. برخی فروشندگان آنلاین نیز بار دیگر سایت‌هایشان را برای فروش باز کردند و اجناسی را ناموجود و قیمت آنها را نامعلوم کرده‌ بودند را با قیمت معادل با دلار 4200 تومان درج کردند؛ اما علیرغم تلقین و تظاهر به کاهش قیمت گوشی همچنان کالای خود را نمی‌فروختند. 

در ادامه رفتارهای غیرمتعارف، از چند روز پیش در بازار موبایل چند شرکت عمده‌فروش آیفون به مردم اعلام می کردند که آیفون را با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و به مصرف‌کننده فقط یک عدد با ارائه کارت ملی می‌فروشند، این شرکت‌ها از صبح مردم را مقابل مغازه جمع می‌کردند و با وعده مکرر شروع فروش از یک ساعت دیگر، تا بعدازظهر این نمایش را ادامه می‌دادند. در نهایت نیز حتی به تعداد انگشتان دست نیز آیفوننفروخته بودند. نتیجه این نمایش خنده‌دار و زشت، صف فشرده و طویلی از افراد منتظر برای خرید آیفون 7 میلیون تومانی بود.

این تخلف در پاساژهای موبایل علاء الدین، بازار موبایل و چارسو دیده شده بود و فارس دیروز در گزارشی نسبت به بروز این تخلف هشدار داد.


ا

بررسی خبرنگار فارس نشان می‌دهد این اتفاق از دیروز دیگر تکرار نشده است و افرادی که مدعی فروش گوشی با دلار 4200 بوده‌اند و جلوی مغازه‌هایشان صف ایجاد کرده بودند دیگر چنین ادعایی ندارند و خبری از صف نیست.

 

اما پیگیری خبرنگار فارس از بروز تخلف جدیدی توسط برخی واردکنندگان و عمده‌فروشان موبایل حکایت دارد. کسانی که تا دیروز ادعای فروش گوشی با دلار 4200 تومانی را داشتند امروز دیگر چنین ادعایی ندارند اما همچنان جنس می‌فروشند؛ فقط به آشنا و با همان دلار 7 و 8 هزار تومان می‌فروشند که در نتیجه قیمت آیفون X همان 9 میلیون و 300 هزار تومان تمام می‌شود؛ تنها تفاوت این است که آنها فقط وجه گوشی را در 2 نوبت کارت می‌کشند؛ یک بار 5300 تومان معادل دلار 4200 هزار تومانی و یک بار 4 میلیون تومانمابه‌التفاوت دلار دولتی و آزاد و به خریدار نیز می گویند که مسئولیت خرید به عهده خودش است. به افراد غیرآشنا نیز پاسخ می‌دهند که جنس نداریم.

با این شیوه فعلا فروش گوشی به مردم عادی در بازارهای موبایل با همان نرخ دلار آزاد و در مغازه‌های شخصی که فاکتورهای مستقیم دارند جریان دارد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003WWZ

منبع: فردا

کلیدواژه: موبایل فاکتور بازی گرانی ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار

طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است؛

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار ۹۳ هزار تومان

هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزارتومان

هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار ۸۱ هزار تومان

هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار ۹۲ هزار تومان

هرکیلوگرم قهوه‌ای غیرتنظیم بازار ۹۴ هزار تومان

هرکیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو …) غیرتنظیم بازار ۷۶ هزار تومان

هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار ۴۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار ۶۱ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند ۱۱۲۱ غیرتنظیم بازار ۵۲ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره ۶۲ هزار تومان

دیگر خبرها

  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی/ جدول قیمت‌ها
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران