Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد دارابی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر سفر زائران با کاروان های مجاز به اماکن زیارتی اظهار داشت:طبق مصوبه هیئت دولت و وزیران در سال ۸۴ تنها مرجع رسمی مسافرت‌های برون مرزی زیارتی اعم از کشورهای عراق ، سوریه و عربستان، صرفا حج و زیارت است و هیچ دستگاه دیگری در بحث سفرهای زیارتی این سه کشور حق ورود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سفرها طبق برنامه ریزی مدون انجام می شود، افزود: متاسفانه شاهد هستیم در سالهای اخیر برخی به صورت غیررسمی و بدون اینکه تحت پوشش جمهوری اسلامی ایران باشند و با سوءاستفاده از احساسات مردم  اقدام به جمع آوری زائر می کنند.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: این کاروان ها به صورت آزاد از کنسولگری ها ویزا می گیرند و چون غیرمجاز وارد می شوند در طول سفر هیچ گونه تعهدی برای آنها نیست.

دارابی با اشاره به اینکه کاروان های حج و زیارت در قالب پوشش امنیتی قرارداد منعقد شده می روند، افزود: در سالهای اخیر هرگونه حادثه تروریستی که منجر به شهات یا مجروحیت زائرین شده صرفا مربوط به کاروان های غیرمجاز بوده است.

وی گفت: مکاتباتی برای برخورد با کاروان های غیرمجاز با دستگاه قضایی صورت گرفته است و در این راستا برخی از کاروان های غیرمجاز که علنی اقدام می کردند پلمپ شدند.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم برای تفاوت جزیی در پرداخت هزینه سلامت خود را زیر سوال نبرند، بیان کرد: سازمان حج و زیارت  هر روز یک کاروان اعزامی به عتبات عالیات دارد که البته در ایامی نظیر عاشورا، تاسوعا، عرفه و عید نوروز تعداد این کاروان ها افزایش و به سه کاروان می رسد.

دارابی گفت: زائران برای سفر خود می توانند سه بسته را شامل بسته ارزان قیمت حدود ۸۵۰ هزار تومان، متوسط یک میلیون و بسته با کیفیت به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را انتخاب کنند که با توجه به وسع مالی زائران صورت می گیرد.

این مقام مسئول از فعالیت ۱۸ دفتر زیارتی مجاز و فعال در استان خبر داد و بیان کرد: حداقل روزانه یک کاروان به عتبات عالیات اعزام می شود و طول سفر نیز هفت و یا هشت شب شامل سه شب اقامت در نجف، سه شب در کربلا و یک شب اقامت در کاظمین و شب نخست نیز اقامت در مهمان سرای مهران است.

کد خبر 4338043

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر سازمان حج و زیارت کرمانشاه بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شهرکرد شیراز خرم آباد مشهد مواد مخدر یاسوج بیرجند هفته قوه قضاییه آتش سوزی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بشیر سلیمی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: پس از ۹ سال انتظار دو روز پیش نخستین کاروان عمره‌گزاران به حج عازم شدند و در دعای پر فیض کمیل شرکت کردند.

وی افزود: امسال ۸ کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام می‌شوند و سبد متنوعی با هزینه‌های متوسط و بالا در اعزام‌ها پیش‌بینی شده تا همه گروه‌ها بتوانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند؛ امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان با یادآوری اینکه یک مجموعه اقامتی و هتل در مدینه منوره با ۶ گروه داریم که توسط استان قزوین مدیریت می‌شود و در ایام حج به زائران خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: قرار شد ظرفیت حداکثری حج با شفافیت عرضه شود و در این راستا وقتی با یک روز اطلاع قبلی سایت باز شد، در چند دقیقه ثبت‌نام زائران انجام شد و شفافیت و عدالت توزیعی صورت گرفت.

سلیمی ادامه داد: درباره عتبات عالیات با توجه به جمعیت استان رتبه هشتم اعزام کشور را داریم و استان‌های غربی را هم پوشش می‌دهیم و شرکت‌های مجری را بیشتر می‌کنیم تا خدمت‌رسانی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان از زیارت عتبات بیشتر شده است، تصریح کرد: امسال کوچک‌ترین زائر استان یک کودک ۴ ساله و کهنسال‌ترین فرد هم یک مادر ۸۷ ساله است و رده سنی در اعزام‌ها جوان‌تر شده است.

کد خبر 748065

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره