Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@19:20:11 GMT

افزایش ۵۰ درصدی قتل با اسلحه در تورنتو

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۰۴۵۲۹

افزایش ۵۰ درصدی قتل با اسلحه در تورنتو

گلوله خوردن ۱۱ نفر ظرف تعطیلات پایان هفته گذشته در تورنتو که دو مقتول هم برجا گذاشته باعث نگرانی مسئولان این ابرشهر کانادا از افزایش ۵۰ درصدی قتل با اسلحه نسبت به شش ماه نخست سال گذشته شده است.

به گزارش ایسنا، تعطیلات آخر هفته گذشته در کانادا که به علت همزمانی آن با روز ملی کانادا سه روز بود به علت وقوع تیراندازی‌های متعدد در نقاط مختلف شهر تورنتو با واکنش‌های بسیاری روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این تیراندازی‌های مرگبار در خیابان کویین که یک محله تجاری-اداری است روی داد که طی آن دو مرد جوان کشته شدند و یک زن هم مجروح شد. این تیراندازی ساعت ۸ عصر روز شنبه روی داد.

با احتساب این تیراندازی‌ها به نظر می‌رسد تورنتو، پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، یک بار دیگر با افزایش چشمگیر خشونت با اسلحه روبرو است.

بنابر گزارش پلیس، در این ابرشهر ظرف شش ماه نخست سال میلادی جاری ۲۹ نفر در جریان ۲۰۸ مورد تیراندازی با اسلحه کشته شده‌اند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته (ژانویه تا ژوئیه) ۵۰ درصد افزایش دیده می‌شود.

روز شنبه همچنین یک تیراندازی در منطقه تجاری شمال تورنتو روی داد که طی آن یک نوجوان زخمی شد. پس از آن در روز یکشنبه که همزمان با اول ژوئیه، روز ملی کانادا بود چهار مرد در جریان تیراندازی در بازار کنزینگتون واقع در انتهای غربی تورنتو گلوله خوردند.

روز دوشنبه هم دو مرد دیگر در منطقه برمپتون هدف گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند. صبح روز گذشته (سه‌شنبه) هم در محله کینگ‌وست که منطقه شلوغی در تورنتو است یک تیراندازی دیگر روی داد و یک مرد به شدت زخمی شد. این واقعه حدود ساعت ۳ صبح به وقت محلی روی داد.

در واکنش به وقایع متعدد، جان توری، شهردار تورنتو گفته "به شدت عصبانی" است و برای مهار این خشونت‌های مسلحانه با پلیس تورنتو که تحت امر شهرداری است در حال گفتگو و برنامه‌ریزی فوری است.

"توری" گفته تعداد گشت‌های پلیس در سطح تورنتو را افزایش خواهد داد و با دولت محلی و فدرال هم برای مقابله با جنگ‌های میان باندهای تبه‌کاری و کنترل خشونت با اسلحه همکاری خواهد کرد.

داگ فورد، فرماندار جدید اونتاریو هم روز گذشته با صدور بیانیه‌ای با بازماندگان قربانیان این تیراندازی‌ها ابراز هم‌دردی کرده است.

تورنتو پیش از این هم سابقه افزایش خشونت با اسلحه را داشته است. این شهر در سال ۲۰۰۵ شاهد مرگ ۵۲ نفر و مجروح شدن ۳۵۹ نفر در جریان خشونت‌ با اسلحه بود؛ آماری که ۲۰۱۵ را در تاریخ تورنتو با عنوان "سال اسلحه" عجین کرد. پس از آن آمار تیراندازی‌ها در تورنتو کاهش یافت تا دو سال پیش (۲۰۱۶) که آمارها دوباره رو به افزایش گذاشت.

جویونگ لی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تورنتو که حوزه تخصصی او خشونت با اسلحه است می‌گوید با وجود آمار امسال، تورنتو همچنان یکی از امن‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است.

او می‌گوید افزایش تیراندازی‌ها می‌تواند از افزایش دسترسی خیابانی به اسلحه نسبت به سال پیش حکایت داشته باشد که خود عامل زمینه‌ساز تیراندازی‌های بیشتر خواهد بود.

اواخر ماه گذشته، پلیس تورنتو طی عملیاتی ۶۰ قبضه اسلحه کمری از یک نفر ضبط کرد که گفته شد آنها را از آمریکا به کانادا قاچاق کرده بوده است. مالکان اسلحه در کانادا باید مجوز رسمی دریافت کنند و از مراحل بررسی عدم سوء‌پیشینه هم به سلامت عبور کنند.

آمار تیراندازی و خشونت با اسلحه در کانادا نسبت به آمریکا بسیار پایین‌تر است اما همین آمار هم نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته جهان کمی بالاست.

به گزارش بی‌بی‌سی، در سال ۲۰۱۲ میلادی در کانادا ۳۱ درصد از قتل‌ها با استفاده از سلاح صورت گرفته بود. این در حالی است که در همان سال در آمریکا ۶۰ درصد قتل‌ها با استفاده از اسلحه شکل گرفته بود. با وجود این، این آمارها در همان سال در استرالیا ۱۸ درصد و در انگلیس ۱۰ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسلحه قتل كانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: براساس آنالیز قیمتی که اتحادیه اعلام کرده در برخی نانوایی‌ها ۴۰۰ درصد افزایش نرخ وجود دارد در حالی‌که هیچ قانون و توجیهی نمی‌گنجد که برای یک نوع نان این میزان نرخ را افزایش دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی نوری ظهر امروز در کارگروه اصلاح نظام یارانه‌ای آرد و نان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وجود نابه‌سامانی‌ها در نرخ نان در نانوایی‌های آزادپز، قیمت مصوب به خبازی‌ها ابلاغ و هر گونه نرخ بالاتر غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه از امروز نرخ هر سنگک سنتی 10 هزار تومان، لواش 2هزار و 400 تومان، بربری 7 هزار و 900 تومان و تافتون  4 هزار و 800 تومان  مصوب شد، گفت: تمام خبازی‌های آزادپز موظف به رعایت این نرخ‌ها هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان درباره فروش سنگک یا بربری با کنجد تصریح کرد: البته باید بررسی شود که آیا خباز و نانوادار مجاز به استفاده از کنجد هست، در این صورت باید نرخ واقعی مشخص و اگر نیست بازاری که برای خودشان راه انداخته‌اند، ساماندهی شود، در همین سنندج نان (سنگک) را تا 20 هزار تومان هم فروخته‌اند که باید اینها از چرخه حذف شوند.

وی اذعان کرد: بر اساس آنالیز قیمتی که اتحادیه اعلام کرده در برخی جاها 400 درصد افزایش نرخ وجود دارد در حالی‌که هیچ قانون و توجیهی نمی‌گنجد که برای یک نوع نان این میزان نرخ را افزایش دهیم. 

نوری فروش نان به قیمت‌های آزاد دلخواهی نانوادار را غیرقابل قبول خواند و اظهار کرد: هم‌اکنون در استان‌های همجوار میزان نرخی که افزایش یافته، در حد نرخ‌های فعلی سنندج نیست یعنی هنوز به پای قیمت‌های ما نرسیده که 200 درصد نرخ‌ها را افزایش دهیم.

وی خطاب به مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کردستان تأکید کرد: کیفیت آرد نانوایی‌های استان باید به صورت منظم و مستمر رصد شود.

وقتی معاون اقتصادی استاندار کردستان قیمت مرغ را افزایش می‌دهد!

معاون استاندار کردستان درباره افزایش نرخ نان توضیح داد: مادامی که سود فروش آرد در بازار بیشتر از پخت باشد، افزایش نرخ نیز تأثیری بر ساماندهی حوزه نخواهد داشت. البته یقین قلبی داشته باشید که دغدغه بنده چندین برابر شما (نانواداران) است؛ همانگونه که رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان شاهد هستند اتحادیه و همه مرغداران بر سر قیمتِ هر کیلوگرم مرغ به 86 هزار تومان به توافق رسیده بودند و سر این نرخ با بنده دعوا می‌کردند که بر خلاف انتظار همه دوستان، در جمع‌بندی 87 هزار تومان تعیین کردم! اکنون نیز برای تعیین نرخ نان همه ملزومات در نظر گرفته خواهد شد.

وی از حمایت از نانواداران خبر داد و اظهار کرد: امسال از محل تسهیلات تبصره 18 جز 3 مجوزی برای اختصاص تسهیلات با هماهنگی فرمانداران در نظر گرفته شده است.

نوری در پایان جلسه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که منظورتان از افزایش 400 درصدی نرخ نان در سنندج چه بود؟ اظهار کرد: در برخی از استان‌ها نان سنگک 7 هزار تومان بوده که در سنندج تا 20 هزار تومان نیز به فروش رفته که امیدواریم با تعیین نرخ‌های مصوب شده جدید، نانوایی‌های آزادپز این قانون را رعایت کنند. 400 درصد نسبت به آنالیزی قیمتی که اتحادیه انجام داده بود وگرنه قبلاً در نانوایی‌های آزادپز نرخی تعیین نشده بود.

انتهای پیام/486/.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت
  • رشد ۲۰ درصدی گروه نفت و گاز در سال گذشته
  • بیش از ۳۲۶ میلیون دلاری از گمرکات گلستان صادرات انجام شده است
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • رشد ۵ درصدی موالید در شهرستان گناباد
  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری