Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@19:20:15 GMT

واکنش شورای نگهبان به نامه روحانی درباره FATF

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۰۴۵۳۵

خرداد: سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این شورا در بررسی مصوبات مجلس در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بر اساس موازین شرع و قانون اساسی عمل خواهد کرد.
به گزارش خرداد به نقل از خبرگزاری مهر؛ عباسعلی کدخدایی در واکنش به خبر برخی رسانه ها مبنی بر مکاتبه رئیس جمهور با دبیر شورای نگهبان و درخواست تایید لوایح مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اظهار داشت: این مسئله چیز جدیدی نیست و معمولا در هر موضوعی دیگران نظرشان را به شورای نگهبان اعلام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: اما آنچه برای شورای نگهبان مهم است بررسی مصوبات مجلس و انطباق آنها با موازین شرع و قانون اساسی است که در خصوص سه مصوبه دریافت شده از مجلس در خصوص پولشویی و تامین مالی تروریسم نیز بر همین اساس عمل خواهد شد.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: تاکنون لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) به شورای نگهبان رسیده و مصوبه جدید مجلس در خصوص اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم هنوز به دست ما نرسیده است.
کدخدایی افزود: در خصوص دو مصوبه دریافتی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با چند ایراد شلی مواجه شده و به مجلس ارجاع شده است و لایحه الحاق به پالرمو نیز فعلا در دست بررسی است و پس از پایان بررسی، در خصوص آن اعلام نظر می‌شود.
امروز برخی رسانه ها اعلام کردند که رئیس جمهور در نامه ای به آیت الله جنتی با اشاره به یکی از مصوبات شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی خواستار تایید سه مصوبه مجلس در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم شده و هدف آن را مقابله با بهانه جویی های آمریکا اعلام کرده است.
برخی کارشناسان، این لوایح را فراهم کننده الزامات مد نظر گروه ویژه اقدام مالی FATF و به منزله خودتحریمی می دانند. برچسب ها: عباسعلی کدخدایی ، روحانی ، FATF

منبع: خرداد

کلیدواژه: عباسعلی کدخدایی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان

 

به گزارش  تابناک به نقل از سایت حسن روحانی، دفتر رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موارد ردصلاحیت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت اجمالی و تفصیلی برای آگاهی عموم منتشر خواهد شد.

امروز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: «مواردی که به صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست. چندین موردی هم که توسط او مطرح شده بعضاً به ‌صورت دقیق گفته نشده است.»

 
 
روحانی قبلاً طی سه نامه، پاسخ شورای نگهبان را شامل انتسابات کلی و بدون مستندات عنوان کرده و خواستار ارائه مکتوب دلایل ردصلاحیت شده بود که شورای نگهبان مستندات را برخلاف قانون ارسال نکرده است.

روحانی هفته گذشته در دیدار با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و…»

پس از سخنان امروز سخنگوی شورای نگهبان، همه موارد همراه با پاسخ به آن‌ها منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • (ویدیو) واکنش سخنگوی شورای نگهبان به گفته‌های حسن روحانی
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش
  • پولشویی