Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@22:24:55 GMT

فرسودگی ۵۰ درصدی شبکه آبرسانی ملکان

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۰۵۸۴۴

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، فرماندار ملکان می‌گوید: از ۱۳۰ کیلومتر طول شبکه آب این شهر، بیش از ۵۰ درصد آن فرسوده است و برای اصلاح و مرمت آن به بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گفته محمدباقر خانی، شبکه آب بعضی از خطوط ۴۵ سال قدمت دارد و به علت فرسودگی کامل به مرمت واصلاح فوری نیاز دارد، هر چند در صورت تخصیص اعتبار لازم، ۱۵ سال زمان نیاز است تا مجموع شبکه آب ملکان بازسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او یادآور شد: پارسال ۴ کیلومتر از شبکه آبرسانی شهر‌های ملکان و لیلان با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مرمت واصلاح شد، اما این میزان بسیار ناچیز است و تاثیری در پیشگیری از هدررفت آب آشامیدنی و تصفیه شده شهر ندارد.
خانی می‌گوید: با این وجود امسال هم ۳ کیلومتر از شبکه آب لیلان اصلاح می‌شود و برای اصلاح بقیه شبکه آب فرسوده
شهر، همچنان باید در انتظار تخصیص اعتبار قطره چکانی بود.
حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان هم می‌گوید: در شرایطی که با بحران شدید آبی مواجه هستیم، بعضی روستاییان بدون توجه به این موضوع، از آب آشامیدنی برای مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند و هنوز بحران آب را جدی نگرفته اند از این رو باید با این افاد، با شدت وقاطعیت برخورد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آب فرسودگی شبکه فوری اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، ۲۵۰۰ نفر از روستائیان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

 بهزاد برارزاده امروز در بازدید از این مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش‌بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.
وی، از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال و ۱۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شده است.
مدیرعامل آبفامازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.
برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت