Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر سرمایه گذاری روی مزیت‌های کشور اعم از نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد. آفتاب‌‌نیوز : صبح امروز (چهارشنبه، 13 تیرماه) در سی امین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی حضور یافته و سخنرانی کرد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی توافق هسته ای در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که بحث انرژی هسته ای در مجلس مطرح بود به این جمع بندی رسیدم که صنعت هسته ای به آن شکل مزیتی برای کشور محسوب نمی شود چرا که ذخایر اورانیوم کشور مشخص بوده و حدود هزار و 200 تن است لذا آیا این هزار و 200 تن ارزش دارد که بر روی آن کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ایران در بحث ذخایر نفت و گاز، ذخایر استثنایی و مزیت بالایی دارد، افزود: شاید اگر همان مقدار که به صنعت هسته ای توجه داشتیم به گاز، نفت و صنعت پتروشیمی توجه شود، می توان قدرت بیشتری در منطقه و دنیا پیدا کرد.
پزشکیان با تاکید بر اینکه باید روی مزیت ها تمرکز کرد، ادامه داد: باید بیشتر روی مزیت ها و پتانسیل های کشور سرمایه گذاری کرد.
وی با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم درباره لزوم ایجاد وحدت و انسجام بین مسلمانان یادآور شد: ما امروز کمی در جامعه در بحث وحدت مشکل داریم در حالی که در شرایط کنونی وحدت و انسجام در کشور ضروری است.
نایب رئیس مجلس با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا افزود: ایران در شرایط فعلی در جنگ اقتصادی قرار دارد که از جنگ نظامی سخت تر است لذا در این جنگ باید تمام نیروها در کنار یکدیگر قرار گیرند.
وی ادامه داد: برخی تصمیم هایی که تاکنون اخذ شده صحیح نبوده است اما به هر حال برای ایستادگی در برابر چنین تهاجمی باید بین تمام قوا در داخل کشور وحدت و انسجام ایجاد شود تا بتوان مزیتی پیدا کرد.
پزشکیان با تاکید بر اینکه نخستین موضوع در شرایط کنونی این بوده که باید به این باور رسید که با یکدیگر متحد شویم، اظهار داشت: در شرایط کنونی ایجاد وحدت بین مجلس، دولت، سرمایه گذاران و مردم ضروری است البته نباید وعده های نادرست به مردم داد.  
وی افزود: در شرایط کنونی باید مزیت های کشور را استحصال و تمام افرادی که می توانند درگیر شوند را برای به فعلیت رساندن این مزیت ها وارد بازی کرد لذا اگر بتوان تمام بازیگران مختلف را که به آن ها نیاز داشته وارد بازی کرد می توان نتایج خوبی کسب کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 90 درصد تحقیقات در دنیا خاک می خورد، ادامه داد: در ایران شاید تنها از 5 درصد تحقیقات استفاده شود در حالی که باید دانشگاه ها را در بخش های مختلف درگیر کرده و با آن ها مشارکت کرد.
پزشکیان با بیان اینکه صنعت پتروشیمی باید از ظرفیت دانشگاهی استفاده کند، تشریح کرد: پتروشیمی ها باید برای افزایش کیفیت، کارایی و اثربخشی از بخش دانشگاهی استفاده کنند و بازیگران مختلف را بیشتر درگیر فعالیت ها کنند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ راهی جز سرمایه گذاری در مزیت های کشور وجود ندارد، افزود: بهترین مزیت ها منابعی بوده که در کشور وجود دارد و باید استفاده کرد لذا ایران بر روی ذخایر طلای سیاه قرار گرفته است که تنها باید بیدار شده و متوجه شود که چگونه می توان از این ذخایر استفاده کرد.
وی ادامه داد: می توان کشور را با اراده، تلاش و همت از بحران کنونی خارج کرد و تنها با تلاش می توان به نقطه مطلوب دست یافت.
پزشکیان به صنایع پتروشیمی کشور توصیه کرد که مسائل و مشکلات پتروشیمی ها را با کمیسیون انرژی مجلس در جریان گذاشته و این مسائل را با آن ها حل کنند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتروشیمی، نفت و گاز بزرگ ترین مزیت نسبی کشور است به شرط این که به صورت خام به فروش نرسد، افزود: هرچه این مواد به کالای نهایی تبدیل شود ارزش افزوده بیشتری برای کشور خلق می کند.
وی یادآور شد: روش قانونگذاری در کشور را باید تغییر داد و اصلاح کرد چرا که نمی توان با این روش ها به نقطه مطلوب دست یافت.
پزشکیان با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا در چنین شرایطی که کالا به کشور نمی دهند می توان نخبگان را وارد کشور کرد، افزود: به نظر می رسد که می توان با ورود نخبگان به کشور و حتی نخبگانی که ایران را ترک کرده اند برخی کالاها را به جای خرید از خارج کشور در داخل تولید کرد.
وی با اشاره به نقدینگی سرگردان در جامعه ادامه داد: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که به روش مختلف و یا حتی تشکیل کنسرسیوم دلارها و ریال های سرگردان را به سمت صنعت پتروشیمی سوق داد و به جای صادرات نفت و گاز خام کالای نهایی در کشور تولید کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موافق اینگونه ارتباط با دنیا نبوده و نیستم اما موافق کوتاه آمدن در برابر قلدری ها نیز نیستم لذا تمام نیروها در کشور باید کنار یکدیگر قرار گیرند چرا که سختی ها می تواند ما را بیدار کند اگر در برابر آن بایستیماقتصاد آنلاین  کد خبر: ۵۳۲۶۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پزشکیان سرمایه سرگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسینی، کارشناس و فعال حوزه شترداری در گفتگویی اختصاصی درباره ظرفیت پرورش شتر در کشور گفت: در ایران ۹۰ میلیون هکتار اراضی داریم که در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارند اراضی بیابانی و بسیاری از روستا‌های مناطق شرقی و نسبتا مرکزی ایران که در مناطقی قرار گرفتند که فضای بیابانی، ­خشک و نیمه خشک در آنها غالب است، رسته اکثر روستاییان هم در این مناطق رسته دامداری است و در اینها در حوزه دامی بیابانی ­که اخیرا رونق و مورد توجه قرار گرفته رسته مزیت دار پرورش شتر است.
وی افزود: زنجیره ارزش همان رسته مزیت دار که در آن مناطق می‌شود به عنوان یک شغل با درآمد کافی و پایدار به آن توجه کرد که با وضع آب و هوایی آنجا هم سازگار است بحث پرورش شتر است که چند سالی است این موضوع خیلی مورد توجه قرار گرفته که اگر قرار­باشد ما حوزه اشتغال روستایی و عشایری این مناطق را تقویت کنیم با این وضعیت آبی کشور و تغییر اقلیم که صورت گرفته ناچاریم برویم به شمت پرورش شتر ولی یکسری گلوگاه‌ها و محدودیت‌ها دارد که باید رفع بشود.
حسینی درباره جمعیت شتر در کشور اضافه کرد: ما در ایران در اوایل قرن ۱۳ در اوایل دهه ۱۳۰۰ تا ۱۳۱۰ حدودا یک میلیون نفر شتر در کشور داشتیم که موضوع صرفا استفاده از گوشت و شیر آن نبود عمدتا در جابجایی‌ها و انتقال مسافر به خصوص بحث انتقال عشایر و وسایل آنها بود­که کم کم با یکجانشینی، ­استفاده بیشتر­از اراضی و سیاست‌های شهرنشینی، یک میلیون نفر جمعیت شتر رفته رفته رسیده به ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار نفر شتر که جمعیت حال حاضر آن کشور است، اما از لحاظ­اقلیمی کشور ما این ظرفیت را دارد که این جمعیت شتر افزایش پیدا کند.
این کارشناس حوزه شترداری در مورد مزیت‌های پرورش شتر تصریح کرد: دام شتر در مقایسه با گاو‌های وارداتی که در ایران الان پرورش پیدا می‌کنند مثل گاو هولشتاین و گوسفند‌های وارداتی و به نسبت حتی بقیه دام‌های پرورشی، شتر چیز‌های را مصرف می‌کند که برای ما، ارزش افزوده و تولید گوشت و شیر می‌کند که آن دام‌ها نمی‌توانند، شتر با طی مسافت زیاد از گونه‌های خارشتر، ­اشنان و­سرخ گز گونه‌های مرتعی بیابان‌ها و اراضی ما استفاده می‌کند که اگر اینها تقویت بشوند علوفه و مرتع کاری بشود از همین ظرفیت علوفه‌های مرتعی ما می‌تواند تولید گوشت و شیر کند که این مهمترین مزیت شتر است که دام‌های دیگر امکان استفاده از این گونه‌های مرتعی و بیابانی را ندارند.
حسینی درباره پرورش شتر در دیگر کشور‌ها گفت: در دنیا شاید بگویم قوی‌ترین کشور‌هایی که در حوزه شترداری حالت صنعتی را تکمیل کردند و زنجیره ارزش شتر را ­کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس هستند اول امارات و­بعد قطر، ­عربستان و کویت است، بیشتر امارات و عربستان خوب کار کردند به خاطر اینکه در بحث‌های فرهنگی مصرف گوشت شتر و زنجیره کامل کار کردند صرفا روی مصرف گوشت کار نکردند، آمدند روی شیر و مزه‌های متفاوت آن کار کردند و فرآوری‌های مختلف از جمله پنیر، ­شیرخشک و بستی شیر شتر با طعم‌های مختلف و مسابقات شترسواری را دارند و سرمایه گذاری می‌کنند.
وی در پایان گفت: در ایران فعلا تمرکز زنجیره ارزش شتر صرفا روی گوشت است پرورش سنتی و صنعتی شتر بیشتر روی گوشت شتر است علت آن هم نبود بازار‌های هدف و کارگاه‌های فرآوری شیر و پشم شتر بوده است، چون این زنجیره ارزش شتر در گلوگاه‌ها سرمایه گذاری مناسب نشده و به بخش خصوصی برای مشارکت و­سرمایه گذاری، ­تسهیلات لازم داده نشده الان تا آن قسمت پرورش و قسمت مرتع در کشور کار می‌شود ولی مابقی که بحث فرآوری و به بازاررسانی است به نسبت کشور‌های عربی ضعیف‌تر هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد