Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهلا شيخ عليان، مسئول دفتر بسیج خواهران سپاه ناحیه همدان در گفت و گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: شعار هفته عفاف و حجاب امسال «جاودانه باد قیام خونین گوهر شاد، مطيم‌ترین و مظلومانه ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب خطی که با خون گرفتيم » است.
وی با بیان اینکه امروز خانواده در رسانه‌ها مورد هجمه دشمن قرار گرفته است افزود: در ۲۱ تیر 1349صد‌ها نفر از مردم در اعتراض به کشف حجاب پهلوی در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند و امروز آحاد ملت شریف ایران به تاسی از دین خدا و پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار در پاسداشت این حادثه بزرگ به دفاع از عفاف و حجاب پر تکریم شهدای این حادثه می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شيخ عليان با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره در صدد ضربه زدن به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی هستند گفت: هجمه‌های فرهنگی بیش از دو دهه علیه ملت ایران تحت عنوان شبیخون فرهنگی و براندازی نظام فرهنگی وارد شده و در فتنه ۸۸ که بزرگترین فتنه امت اسلام بود نمایان شد .
وی گفت: در آستانه فرار رسیدن هفته عفاف و حجاب، یکی از برنامه‌های شاخص این مجموعه در جهت تحکیم بنیان خانواده «اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده» است که روز یکشنبه، 24 تیر ماه ساعت 18:30 در پیاده راه بوعلی برگزار می‌شود.
مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: این مجموعه قریب به ۲۵۰ عنوان برنامه در سطح پایگاه‌ها با هدف بهبود پوشش بانوان و صیانت از حقوق شهروندی در دستور کار خود دارد.
‌شيخ عليان بیان کرد: این برنامه‌ها شامل تدوین و ترویج منشور عفاف و حجاب،آموزشی و اقناع سازی، ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره ای، فضا سازی و تبلیغات، حمایت از آثار و محصولات فرهنگی، تشویق و ترغيب بر رعایت عفاف و حجاب است .
وی ابراز کرد: بديهي است این مجموعه برای دست یابی به این اهداف نیازمند به مشارکت و توجه جدی همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها است که باید به صورت مستمر و هدفمند باشد چرا که حجاب از ارزنده ترین نمود های فرهنگی اجتماعی است.
مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه همدان اولویت قرار دادن موضوع عفاف و حجاب در برنامه دستگاه‌های اجرایی کشور، ابلاغ روش‌های تعیین ضوابط روشن در نوع لباس و پوشش افراد در بخش‌های رسمی و اداری کشور از جمله راهکارهای تحقق این نمود فرهنگی و اجتماعی دانست.
وی اظهار کرد: برگزاری میزگرد های تخصصی در خصوص واقعه کشف حجاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و پوستر با موضوع عفاف زن، برگزاری نشست‌های عفاف و حجاب و پرسش و پاسخ در بقاع متبرکه و بوستان‌های سطح شهر و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های این ایام است.
‌شيخ عليان ادامه داد: برگزاری جشنواره عروسک‌های محجبه، تهیه و اتصال پوستر‌های تبیینی و اقناعی در فضا‌های محیطی و تلوزیون‌های شهری، ایجاد زمینه مشارکت عموم مردم جهت شرکت در تجمعات بزرگ مردمی و توزیع گل به افراد محجبه و غير محجبه جهت اجرای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌های قابل ذکر در این هفته است.
‌ مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه همدان از تشکیل مراکز مشاوره و تبیین مفاهيم عفاف و حجاب در روز تجمع مردمی عفاف و حجاب، برپایی میز مشاوره؛ پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه عفاف و حجاب ویژه بانوان در طی هفته عفاف و حجاب و ايجاد ایستگاه‌های مطالعه و مسابقه و سرگرمی با موضوع و عفاف و حجاب در روز تجمع ملی مدافعان حریم خانواده خبر داد.
وی تجلیل و تقدیر از فعالان حوزه عفاف و حجاب، تولید و ارسال پیامک‌های تبیینی و تبلیغی در شبکه های مختلف اجتماعی فضای مجازی و بهره مندی از ظرفیت‌های گسترده بسیج از قبیل معاونت‌ها، اقشار و حلقات صالحین و سایر مراکز فرهنگی بسیج در ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب متناسب با ایام هفته برخی از عناوین برنامه‌های اجرایی هفته عفاف و حجاب عنوان کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان هفته عفاف و حجاب همایش حمایت از خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز

در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب، متولیان مجموعه فرهنگی تاریخی باغ عفیف آباد شیراز به بانوان کم‌حجاب حاضر در این باغ شاخه گل و بسته فرهنگی اهدا کردند که مورد استقبال بانوان واقع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از مسائل مهم، همواره از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته و این موضوع، نشان‌دهنده اهمیت آن در سطح جامعه ایرانی‌ است. 

همچنین حجاب یکی از احکام برجسته اسلامی است و در قرآن کریم نیز به صراحت در سوره احزاب و نور از آن یاد شده است، در تمام ادیان آسمانی، مورد سفارش قرار گرفته و در برخی قومیت‌ها و ملل گوناگون با ریشه تاریخی کهن، نظیر ایران به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است.

مدیر مجموعه باغ عفیف آباد شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب مجموعه فرهنگی تاریخی باغ عفیف آباد شیراز به بانوان کم حجاب حاضر در این باغ، شاخه گل و بسته فرهنگی اهداء کردند که مورد استقبال بانوان واقع شد.

سرهنگ سید حسن حیدری افزود: این حرکت فرهنگی با هدف حفظ حرمت و شخصیت زن، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده و تکریم و حمایت از پوشش اسلامی در مجموعه فرهنگی تاریخی باغ عفیف آباد شیراز صورت گرفت.

وی هدف از اجرای این امر را ترویج عفاف و حجاب به منظور سالم‌سازی جامعه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش سطح آگاهی بانوان نسبت به نقش موثر عفاف وحجاب در تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: ترویج عفاف و حجاب در جامعه نیازمند کار فرهنگی در کنار قانونگذاری است که این مهم در حال حاضر به عنوان یکی از دغدغه‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

مدیر مجموعه باغ عفیف آباد شیراز با بیان اینکه موضوع حجاب حکم شرعی و الهی است، افزود: بحث عفاف و حجاب جزو اعتقادات و باور‌های قلبی ماست و رعایت آن علاوه بر قانونی بودن موضوع، مورد تأکید دین مبین اسلام نیز است.  

سرهنگ حیدری ادامه داد: حفظ حرمت و شخصیت زن و ترویج فرهنگ اسلامی بین بازدیدکنندگان از مجموع عفیف آباد باید برای ما یک اولویت بوده و مورد تاکید سلسله مراتب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، لذا در این خصوص از سال 1402 اقداماتی از جمله نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش شعائر اسلامی انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیر مجموعه باغ عفیف آباد شیراز در پایان با اعلام اینکه دشمنان اسلام و انقلاب همواره در صدد آسیب زدن به کشورمان هستند، خاطرنشان کرد:  جنگ امروز یک فتنه ترکیبی است که از سوی دشمنان کشورمان ایجاد شده است و زمانی سربلند می‌شویم که دشمن را در دستیابی به این هدف شوم ناامید کنیم.

به گزارش تسنیم باغ عفیف آباد یا باغ گلشن که اینک در اختیار ارتش است، بنای ساختش در اواخر قرن سیزدهم هجری قمری در زمان صفویه نهاده شد. این محل با شماره 913 و در سال 1351 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. همچنین موزه نظامی جدید که در محوطه باغ عفیف‌آباد شیراز بنا شده، شامل: تانک، هواپیما‌های سبک، توپ‌های قدیمی، انواع مسلسل‌ها و دیگر ادوات نظامی است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد
  • آقاتهرانی: هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • آقاتهرانی: طوری نشود که فقط فراجا برای حجاب وسط میدان باشد!
  • مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز