Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور هنری وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی در سفر به چابهار با هنرمندان این شهر دیدار و گفتگو کرد.

ایران آنلاین /سیدمجتبی حسینی در سفر به چابهار با اسحاق بلوچ نسب؛ خواننده و نوازنده تنبورک دیدار کرد. اسحاق بلوچ نسب در این دیدار به همراه گروهی از هنرمندان، قطعه مرید و هانی (قطعه‌ای حماسی در فرهنگ بلوچ) را اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلوچ نسب جزو هنرمندانی است که بیش از 50 هنرجو در انجمن موسیقی چابهار زیر نظر وی، موسیقی مقامی را می‌آموزند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار با جمعی از هنرمندان تئاتر و انجمن هنرهای تجسمی چابهار به گفتگو پرداخت.

در بخش دیگری از این سفر، دفتر تئاتر مردمی چابهار، با حضور معاون امور هنری و هنرمندان تئاتر این شهر گشایش یافت.

حسینی در جمع هنرمندان تئاتر چابهار گفت: خوشحالم که در جمع هنرمندان عزیز چابهار هستم. اینکه دو گروه ثبت شده تئاتر در این شهرستان فعالیت دارند و تعداد تئاترهای اجرا شده، هنرمندان و هنرجویان این شهر بیانگر میزان رشد فعالیت‌های هنری این منطقه است؛ قطعاً استعداد و استطاعت این سرزمین آفتاب و امید، بسیار بیشتر از این است. همه ما با کمک هم باید برای بهسازی امکانات این منطقه، بیشتر تلاش کنیم.

بازدید از چند کارگاه طراحی لباس و سوزن‌دوزی از برنامه‌های دیگر معان امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چابهار بود که در طی این بازدید،مرتضی کاظمی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقتصاد فرهنگ و هنر و حمید قبادی؛ دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز در این سفر حضور داشتند./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول

‎به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویش‌های مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت می‌کنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.

جولا گفت: برنامه‌های چاووشی‌خوانی و آیین پا منبری، که از سنت‌های دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباس‌های سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.

کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است