Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@01:22:45 GMT

وضعیت زیرساختی روستاهای مرزی مناسب نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۰۷۶۶۵

وضعیت زیرساختی روستاهای مرزی مناسب نیست

به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز سه شنبه در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان درمیان افزود: روستاییان مرزنشین بخصوص مردم روستاهای «ذکری، گل نی و جلاران» توان بازپرداخت تسهیلات اشتغالزایی را ندارند و ایجاد اشتغال در این مناطق با پرداخت کمک بلاعوض از سوی دولت محقق می شود.
وی بیان کرد: سال گذشته دستگاه های خدمات رسان شهرستان 830 میلیون ریال بسته غذایی بین اهالی روستاهای محروم «ذکری، جلاران و گل نی» توزیع کردند و نباید فقط به موضوع معیشت این روستاییان توجه شود بلکه باید تدبیری اندیشید که با کارآفرینی و فرهنگ سازی در زمینه اشتغال این روستاییان قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: زیرساخت های خوبی در روستاهای مرزی شهرستان درمیان توسط دولت ها ایجاد شده اما باید در راستای کاهش مهاجرت این روستاییان با تمام توان به آنان خدمت رسانی کنیم چرا که با مهاجرت آنان تامین امنیت برای دولت هزینه بر می شود.
فرماندار درمیان ادامه داد: باید موضوع اجتماعی شدن مواد مخدر ترویج یابد تا بتوانیم بیشترین موفقیت را در مبارزه با مواد مخدر کسب کنیم.
وی ریشه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی را مواد مخدر دانست و گفت: راه مبارزه جدی با آسیب های اجتماعی بخصوص معضل اعتیاد به مواد مخدر در همراه شدن آحاد جامعه است و مقابله با اعتیاد به عزم اجتماعی و همگانی نیاز دارد.
به گفته بشیری زاده در صورت افزایش آگاهی و اطلاع والدین در کانون خانواده، افزایش توجه و محبت اعضای خانواده به یکدیگر و همیاری مسئولان در جامعه، می توان بطور کامل ریشه مواد مخدر را در جامعه خشکاند.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان درمیان نیز در این نشست اعتیاد را یکی از معضلات اجتماعی دانست که زمینه ساز بسیاری از جرائم دیگر از قبیل سرقت است.
سرهنگ محمد شرفی از انهدام سه باند مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان درمیان خبر داد و گفت: کشفیات مواد مخدر شهرستان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 145 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال 205 قاچاقچی و خرده فروش، 10 دستگاه خودرو و موتورسیکلت و 13 دستگاه گوشی تلفن همراه از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و هشت مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده و پنج مرحله رصد محورهای مواصلاتی شهرستان انجام شد.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی در روستاها، مدارس و مساجد شهرستان و برپایی نمایشگاه اعتیاد و آسیب های مواد مخدر را از اقدامات نیروی انتظامی در راستای پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آسیب های اجتماعی افغانستان پیشگیری از اعتیاد سرقت مبارزه با مواد مخدر جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تاثیر سیلاب استان خبر داد.

مهدی دوستی، امروز شنبه ۸ اردیبهشت با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر ۷۲۰۰ نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها بصورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع گردید.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است که باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده بصورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است .

وی بیان کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می گردد. لذا  اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد