Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار سلامتی کشور، اظهار کرد: ١١.١درصد مردان و ١١.٩ درصد زنان، فشارخون بالا دارند و بیشتر از ١٩.٣ درصد مردان و ٢٦درصد زنان از کلسترول بالا رنج می‌برند.
 
وی ادامه داد: فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی و دیابت از جمله مسائلی هستند که در بحث سلامتی مورد توجه قرار گرفته‌اند و نیاز به برنامه‌ریزی دارند و از طرفی سواد حرکتی در حال کاهش است و اگر این کاهش ادامه پیدا کند، دانش‌آموزان انس به حرکت را از دست می‌دهند و در تربیت نسلی با شاخص‌های سالم حرکتی دچار چالش می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
حمیدی اضافه کرد: اگر سواد حرکتی شکل نگیرید، فرد نمی‌تواند اوقات فراغتش را برنامه‌ریزی کند و آسیب می‌بیند و برای اینکه آموزش مطلوب داشته باشیم به استفاده از برنامه‌های ورزشی و بازی در مدارس نیاز داریم.
 
وی به طرح مشترک این معاونت با معاونت دبستان اشاره کرد و افزود: طرحی در مدارس ابتدایی در نظر گرفته‌ شده است که هدف آن توسعه فرهنگ ورزش، نشاط و سلامتی در بین اقشار جامعه، توسعه و گسترش تربیت‌بدنی در بین دانش‌آموزان و افزایش نشاط، تحرک و سلامتی آموزگاران است و برای اجرای کیفی برنامه‌های تربیت‌بدنی دوره ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه، دوره آموزشی برای توانمندسازی آموزگاران برگزار خواهد شد.
 
حمیدی پیش‌نیاز قهرمان‌پروری را توجه به مدارس دانست و گفت: اگر تصمیم داریم قهرمان‌پروری کنیم و ورزشکار با استانداردهای قهرمانی داشته باشیم باید سواد حرکتی در مدارس را پیگیری کنیم و سواد حرکتی با تکرار و تداوم انجام بگیرد و در این راستا باید زمینه‌ای ایجاد کنیم که آموزش تلفیقی  دروس با بازی‌های  شاد و مفرح  صورت بگیرد.
 
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر مهارت‌های بنیادی و مهارت‌های ورزشی شکل بگیرد، سواد حرکتی هم اتفاق می‌افتد و آن زمان است که می‌توانیم در جامعه سلامتی و قهرمان ورزشی داشته باشیم.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس

محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

شهردار شهرکرد افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مسئله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای داشته چراکه جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه کمک کند.

بیشتر بخوانید

قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید

واحدیان، برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماند‌ها به‌صورت چهره‌به‌چهره را دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه دانست و افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: شهرداری شهرکرد در تلاش است تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

واحدیان، ارتقای نشاط اجتماعی را یکی از ویژه‌برنامه‌های شهرداری شهرکرد عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مراکز عمومی همچون پارک، معابر و خیابان‌های اصلی برای به ارمغان آوردن نشاط اجتماعی، ویژه‌برنامه‌هایی همچون ورزش همگانی، تئاتر و سرود خیابانی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس