Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رشت گفت: توسعه امکانات زیرساختی چون آب‌شرب سالم، برق، اماکن ورزشی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین رشت نیازمند توجه است و دنبال می‌شود. ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید محمد احمدی صبح امروز در جلسه شورای اجتماعی و امور بانوان شهرستان رشت با اشاره به اینکه برگزاری جلسات حوزه اجتماعی و بانوان با تاخیر در شهرستان رشت برگزار شده است اظهار داشت: این جلسات باید به طور منظم و در هر فصل برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بزرگترین تهدیدی که نظام مقدس جمهوری اسلامی را در شرایط کنونی تهدید می‌کند آسیب‌های اجتماعی است اعلام کرد: در حال حاضر در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نسخه‌های ملی پاسخگو نیست و در این حوزه باید از برنامه‌ریزی‌های محلی استفاده کرد.

احمدی با تاکید بر اینکه بررسی و شناسایی آسیب‌های اجتماعی در محلات کوچک عاملی مهم در جلوگیری و رفع این آسیب‌ها است بیان کرد: در جامعه کنونی مقوله‌ای مهم‌تر از آسیب‌های اجتماعی در کشور وجود ندارد و ریشه تمامی معضلات اقتصادی و فرهنگی به آسیب‌های اجتماعی بازمی‌گردد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه آمارها بیانگر افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کنونی است خاطرنشان کرد: برنامه‌های توسعه متناسب‌ با مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور تدوین می‌شود اما در توسعه و اجرای این اقدامات به طور ویژه با تاخیر و عقب‌ماندگی مواجه هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تاکید بر اینکه توجه به مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار امری مهم در کنترل آسیب‌های اجتماعی است تصریح کرد: توسعه امکانات زیرساختی چون آب‌شرب سالم، برق، اماکن ورزشی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین رشت نیازمند توجه است و دنبال می‌شود.

احمدی با بیان اینکه ارتقاء و کیفیت‌بخشی به نحوه مدیریت و حکمرانی در جامعه امروز یک امر اساسی و الزامی است خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی با نقد از نحوه عملکرد خود به‌درستی می‌توانند در ارتقای سطح کیفی اقدامات خود گامی اساسی بردارند.

وی با اشاره به اینکه برای حل معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی همه مسئولان باید در کنار یکدیگر باشند که در حال حاضر در جامعه این امر به درستی محقق نیست گفت: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان رشت باید به طور ویژه فعال شود زیرا اقدامات این شورا در کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه برای کنترل آمار طلاق باید به طور ویژه به ازدواج‌‌ها توجه شده و برای پایداری و موفقیت ازدواج‌ها از شیوه‌های مختلف استفاده شود افزود: آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار در شهرستان رشت باید به طور دقیق شناسایی شده و به فرمانداری رشت ابلاغ شود.

احمدی با بیان اینکه برگزاری جلسه شورای اجتماعی و امور بانوان باید به طور منظم و در هر فصل برگزار شود و حضور مدیران در این جلسات الزامی است خاطرنشان کرد: کنترل آسیب‌های نو پدید در جامعه امروز نظیر آسیب‌های موجود در فضای مجازی نیازمند اقدامات و تلاش بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه‌‌مندی مدیران در رفع مشکلات باید به مردم منتقل شود و مردم تلاش مسئولان را در بطن جامعه لمس کنند تاکید کرد: اقدامات پژوهشی با ورود به عرصه‌‌های مختلف جامعه اثرگذاری گسترده‌ای در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه  دانشگاهیان و شیوه‌های علمی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار باشد گفت: آموزش نقشی اساسی در سلامت اجتماعی داشته و تغییر نگرش در  اقدامات آموزشی موفقیت در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی را به‌دنبال دارد.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رییس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است