Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش ویدئویی تسنیم از مراسم وداع با پیکر تخریب‌چی مدافع حرم شهید محمد ابراهیم رشیدی را ببینید. ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, مراسم  آخرین وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم"محمد ابراهیم رشیدی" عصر دیروز سه شنبه 12 تیرماه با حضور سرهنگ محمدهادی سفیدچیان فرمانده تیپ مکانیزه 20 رمضان نیروی زمینی سپاه, خانواده و جمعی از همرزمانش در معراج شهدای مرکز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تخریب‌چی تدمر و رشید ضدگلوله را بیشتر بشناسید+عکس و فیلم

ماجرای اولین و آخرین دیدار با "رشید"؛ اینقدر به سوریه می‌روم تا شهید شوم +عکس

"رشید تخریبچی" به روایت فرمانده تیپ 20 رمضان +عکس

دوربین تسنیم مراسم وداع با پیکر این شهید مدافع حرم را به تصویر کشیده و در این گزارش خبرنگار تسنیم ویژگی‌ها و خصوصیات شهید رشید را از فرمانده تیپ رمضان, همسر, فرزند, همرزم و کارگردان مستند مسابقه ضدگلوله که مدتی با او همکار بوده جویا شده است.

در ادامه این گزارش ویدئویی را ببیند:

 

 

برپایه این گزارش, شهید مدافع حرم محمدابراهیم رشیدی "رشید" فرزند غلامعلی، متأهل و اصالتاً اهل روستای صرم قم بود که بار‌ها برای دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) در سوریه حضور یافته بود. او از نیروهای تخریب تیپ مکانیزه 20 رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.  این شهید 32 ساله سرانجام روز یکشنبه 10 تیرماه طی عملیاتی مستشاری در مسیر جاده تدمر- دیرالزور سوریه توسط برخورد با تله انفجاری به شهادت رسید.شهید رشیدی استاد تخریب بود و 14 ماه مسئول انفجارات مستند مسابقه ضدگلوله در شبکه افق سیما بود, پس از آن هم مسئول جلوه‌های ویژه و انفجارات مستند مسابقه فرمانده بود و فعالیت‌های مؤثری در این مسابقات داشت.

انتهای پیام/

R1405/P1356/S4,38/CT16 واژه های کاربردی مرتبط شهدای مدافع حرم مدافعان حرم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم مدافعان حرم شهدای مدافع حرم مدافعان حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

خواجه محمد آصف سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را بسیار حائز اهمیت و موفقیت آمیز دانست و تاکید کرد: ما به یافتن راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران خوشبین هستیم.

به گزارش ایرنا، وی درباره سفر اخیر سید ابراهیم رئیسی به اسلام‌آباد و دیدار با مقام‌های بلندپایه پاکستانی گفت: این یک سفر بسیار موفقیت آمیز بود و ما به دستاورد‌های آن اطمینان داریم.

وزیر دفاع پاکستان با اشاره تلویحی به آمریکا که اخیرا نسبت به تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد ابراز نگرانی کرده است، افزود: ما اهمیتی به مخالفت‌های خارجی نمی‌دهیم، لذا اگر کسی در پی سفر آیت‌الله رئیسی دچار دردی شده، ما دوایی برای درد آنان نداریم.

وی آینده خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را روشن توصیف و اضافه کرد: معتقدیم که راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی پیدا خواهیم کرد و آن را به مرحله بهره‌برداری خواهیم رساند.

خواجه محمد آصف در بخشی دیگر از اظهاراتش، خواستار وحدت کشور‌های منطقه برای مقابله با چالش‌های مشترک شد و گفت: متاسفانه رویکرد دوگانه غرب و حمایت مستمر آنان از اسرائیل منطقه را به شدت آسیب پذیر کرده است.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: منطقه ما شاهد افزایش مداخله قدرت‌های بزرگ است، لذا ما باید برای دفاع از منافع خود در یک جبهه حضور داشته باشیم. در چنین اوضاعی سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

وی تروریسم را تهدید مشترک اسلام‌آباد و تهران دانست و افزود: غلبه بر تهدید تروریسم اجتناب ناپذیر است، از این رو هر دو کشور برادر مصمم به افزایش همکاری‌های خود در این حوزه هستند.

خواجه محمد آصف با اشاره به حمایت جبهه غرب از رژیم اسرائیل نیز گفت: حمایت از فلسطین مسوولیت و وظیفه پاکستان است و معتقدیم نسل کشی مردم غزه جنایتی است که مانند آن را در تاریخ مشاهده نمی‌کنیم.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در بیانیه مشترک خود پس از پایان سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی، خواستار آتش بس فوری و بی قید و شرط در غزه، دسترسی بلامانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه و بازگشت آوارگان فلسطینی شدند.

ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، صبح روز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

وی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. محمد اسحاق دار وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد؛ جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از وی استقبال کرد. پس از آن دیدار‌های دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور ابراهیم رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت
  • کشف پیکر ۵۱ شهید دیگر در خان یونس
  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • افزایش پیکرهای کشف شده در گور جمعی بیمارستان ناصر به ۳۱۰ پیکر
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور