Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  قاضی محمد بخشی محبی افزود:مسئولانی که در این زمینه کوتاهی کنند تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و مجازات خواهند شد.   وی با بیان اینکه زباله‌های پزشکی برای سلامت افراد می‌تواند خطرناک باشد، گفت: طبق قانون نظارت بر عادی‌سازی و دفع زباله‌های ویژه به عهده سازمان حفاظت از محیط زیست استان است که در این زمینه با مدیرکل این سازمان دیدار و گفتگو داشتیم و تذکرات لازم را دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون دادستان مشهد در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  افزود: همچنین در آخرین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و بهداشت غذایی به دانشگاه علوم پزشکی نیز اعلام کردیم نمی‌خواهیم در مرحله اول با بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و پزشکان که برای دفع بهداشتی زباله‌های پزشکی و بیمارستانی خودشان اقدام نمی‌کنند، برخورد قضایی داشته باشیم لذا بهتر است ظرف مهلت تعیین شده از قانون تبعیت کنند.   بخشی محبی افزود: طبق ماده 668 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که باعث تهدید بهداشت عمومی و محیط زیست شود، مجازات تا یک سال حبس در نظر گرفته شده است لذا آخرین مهلت برای اجرای قانون 15 تیرماه در نظر گرفته شده و اگر تبعیت نکنند با برخورد جدی دادستانی تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی و مجازات حبس تا یک سال روبرو خواهند شد.   ویگفت: توقع داریم تمامی دستگاه‌ها که در این زمینه وظایف قانونی دارند در اجرا و تبعیت از قانون پیشگام شوند در غیر این صورت افرادی که تخلف کنند در هر سمتی که باشند با آن‌ها برخورد خواهد شد و علاوه بر اینکه به مردم معرفی می‌شوند، تحت پیگرد قانونی نیز قرار خواهند گرفت.   انتهای پیام//ا.س   هشدار معاون دادستان به متولیان دفع زباله خشک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها

سردار محمدرضا میرحیدری در دیدار با مدیر و معاونان سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد، با اشاره به ارزش اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در امر نظافت و بهداشت شهروندان اظهار کرد: زمانی که بهداشت و نظافت تعطیل شود ارزش کار مشخص می‌شود و همگان متوجه اثر آن می‌شوند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان هر آنچه در توان و حوزه اختیارات دارد در راستای ارائه خدمات دقیق‌تر و مناسب‌تر خدمات ارائه می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قم در ارتباط با نقش سلامت و بهداشت در بحث امنیت و اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد، یادآور شد: افراد که در حوزه‌های مختلف با مردم در تماس هستند باید از هر نظر وارسته بوده و تعیین صلاحیت شده باشند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی در پایش افراد فعال در حوزه‌های مختلف و مرتبط با مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس پیشگیری آمادگی‌های لازم جهت ارائه آموزش با هدف ارتقا بحث امنیت به این افراد را دارند.

میرحیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت زباله‌گرد‌ها و ضایعاتی‌ها در سطح شهر افزود: سرقت اموال، ایجاد آلودگی‌های صوتی و … ازجمله آسیب‌هایی است که این معضل اجتماعی در سطح استان ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در خصوص ساماندهی وضعیت فعلی این معضل اراده خوبی شکل‌گرفته است، تصریح کرد: وضعیت موجود نیازمند ساماندهی و اجرای طرح واحد بوده و در این راستا هرگونه حمایت و پشتیبانی از سوی پلیس انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات